Vad beror felet 500 & 503 server error, TCP_MISS på Akamai på?

Permalänk
Medlem

Vad beror felet 500 & 503 server error, TCP_MISS på Akamai på?

Hej,
Har verkligen lite erfarenhet av webbutveckling. Fick denna fråga av en kund jag sitter hos och hade ingen aning om hur jag skulle svara på detta.

Kunden har en webbapplikation som körs/hostas av Akamai. Lite då och då så dyker fel upp, och de felen är:
"HTTP/1.1 503 Service Unavailable" och "500 Internal Server Error", TCP_MISS from deploy.akamaitechnologies.com (AkamaiGHost/) (-).

Vad betyder detta? Vad beror det på, och hur kan man fixa detta?

Som sagt är jag inte duktig på detta så jag uppskattar hjälp. Tack

Visa signatur

An expert is a man who has made all the mistakes which can be made, in a narrow field.
Niels Bohr

Permalänk
Medlem

Om dom kör hos Akamai så betalar dom ju till Akamai och därmed har support hos dom.

Permalänk
Medlem

Felmeddelandena är HTTP status koder. Dock kan du inte veta orsaken bara vad status koderna betyder.

HTTP Error 503 - Service unavailable

Webbservern (kör webbplatsen) är för närvarande inte hantera HTTP-begäran på grund av en tillfällig överbelastning eller underhåll av servern.

500 Internal Server Error

500 Internal Server Error är ett mycket allmänt HTTP-statuskoden som betyder något har gått fel på webbplatsens. Men servern kunde inte vara mer specifik om vad exakt problemet är.

Det är vad det betyder sen får du undersöka själv om ni hade problem i nätet just då eller om sidan var överbelastad.