Ladda ner spel från steam på en hårddisk för att lägga över på annan dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Ladda ner spel från steam på en hårddisk för att lägga över på annan dator?

Hej!

Har något spel att ladda ner från steam, men problemet är att mitt internet är så sjukt segt så kommer ta 10+ timmar att ladda ner hemma hos mig, så tänkte därför kolla med er om man på något sätt kan ladda ner spelet på en hårddisk för att sedan lägga in det på in dator här hemma utan att behöva ladda ner det? Om det går, hur gör man det enklast då? och gör det något om datorn man kopplar hårddisken till är mac och min dator är windows?

ursäktar om det blev rörigt, men ni förstår förhoppningsvis frågan!

tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

ladda ned steam på annan dator. logga in med kontot, ladda ned spel, gör en backup i steam. för över backupen till din dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Sampled:

Hej!

Har något spel att ladda ner från steam, men problemet är att mitt internet är så sjukt segt så kommer ta 10+ timmar att ladda ner hemma hos mig, så tänkte därför kolla med er om man på något sätt kan ladda ner spelet på en hårddisk för att sedan lägga in det på in dator här hemma utan att behöva ladda ner det? Om det går, hur gör man det enklast då? och gör det något om datorn man kopplar hårddisken till är mac och min dator är windows?

tack på förhand!

Mitt tips om ni ändå ska switcha hårddiskar mellan datorerna eller har en extern disk som är stor nog.

1. Starta nedladdningen från din Steam hemma, och avsluta steam.exe sedan direkt där efter.
2. Kopiera över spelet från din polares Spel-mapp (Oftast: *\Valve\Steam\Steamapps\Common\Spelet)
3. Överför till din mapp på din PC på valfritt sätt.
4. starta upp steam och den kommer köra en verification och sedan vara spelbart inom någon minut.

Ps. Läste inte slutet att de är mellan PC och MAC, det kommer troligtvis inte fungera då det är annan typ av filsystem?
Isådanafall är det nog bäst att köra "Boot Camp" med eget Windows på Macen

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Sampled:

Hej!

tack på förhand!

Kommer inte att fungera. På Macen laddar du ner spel för OSX och det fungerar inte på Windows