Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är inte priset i kronor som åsyftas. Utan att man "prisar/lovordar" ett nätagg.

Ah, då förstår jag.
Men de som hör till T1 förtjänar väl det.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Ah, då förstår jag.
Men de som hör till T1 förtjänar väl det.

Jo, absolut. De ska ju vara "bäst".

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

@Kevvan97: Köpte ett CX agg till mitt första bygge och det var trasigt när jag fick det.

Visa signatur

Specs: Chassi: Corsair 230t CPU: FX 6300 GPU: MSI R9 280 MB: MSI 970 Gaming ATX Ram: Crucial 8gb 1600mhz PSU: 600w HDD: 1tb Seagate 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogsmard:

PCMR har en lista över olika Powersupplys pålitlighet Som du ser hamnar Corsairs CX/CXM-serie under Tier 3 (Acceptabla), IMO borde dock de ligga under Tier 4 (Dåliga). http://i.imgur.com/tgrbCnr.jpg Köp något från T2b (OK)/T2a (Bra) eller T1 (Bäst) istället.

Det saknas en hel del på den listan. Seasonic Snow silent, Platina-serien och X-serien hör definitivt hemma på Tier 1.
Konstigt också att Seasonic M12 II finns på både Tier 1 och 2a.

Skrivet av lord_vasagos:

Är sånt som händer ibland även med dyrare agg men brukar oftast gå bra med resten även om det finns en liten risk och hade samma på tjejens dator för ett par månader sedan med seasonic baserat agg som small så dator jäveln lättade men gick bra det med 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Ojdå! Vilken modell var det?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av turbomaniac:

Vill bara säga att jag hade ett evga supenova g1 1000 och det lät som fan så jag var tvungen att byta ut det mot corsair hx 1000i som jag har nu,och det funkar helt perfekt, tyst och fint i förhållande till evga som lät som fan,tycker bara att folk överprisar vissa nätagg mer än dom är värda utan att ens ha testat själva, verkar det som iaf, jag vill själv rekommendera ett nätagg som klarar ca 2/3 delar av vad datorn drar i watt

TS dator drar inte 2/3 av 750watt.
många tittar bara på x antal watt och tror att det räcker, Corsair CX, CS, GS, använder billigast möjliga Kondensatorer på sekundärsidan alltså den sidan som är viktigast. det finns så många mer trådar om datorer som dör som har Corsair budget agg än alla andra märken tillsammans, undrar varför?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Undvik CX som pesten.

Permalänk
Medlem

@anon42512: rumstemperatur är irrelevant för nätaggregatet då det är chassitemperaturen som bestämmer arbetstemperatur.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tror det är till och med 25 grader som är rekommenderat inluft i CX aggen (tyckt jag sett det på någon recension, men kan ju blandat ihop det med något annat). Oavsett 25 eller 30 grader är det inluften och inre luft temp som troligen räknas till just dessa temp. Delarna i agget blir blir höst troligt betydligt varmare än så, speciellt vid hög last.

30C i utblås står det på Corsair's produktsida.

Permalänk

@ksw:

De flesta chassins idag är byggda så att nätagget får hämta luft utifrån istället för inifrån chassit.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ksw:

@Loxus: rumstemperatur är irrelevant för nätaggregatet då det är chassitemperaturen som bestämmer arbetstemperatur.

Nej, har väldigt svårt att tro att det är det man går efter, eftersom det i 99% (siffra taget från luften, men du fattar) av alla datorer är varmare inne i datorn än 30 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Men RM är inte så dåliga så de hör hemma i Teir3. De är iaf Tier2 enligt de tester jag sett.
(Det konstiga är att de står på båda... vilket är förvirrande.)

Som redan påpekats så är kondensatorvalet inom RM serien inte den bästa och det kan skilja mellan olika watt modeller (och troligen även inom samma med då corsair har försämrat kondingar i serier tidigare).
Men jag gissar även på att corsairs tabbe med dom första RM aggen spelar in lite dvs då fläktkurvan var helt åt helvete och dom gick åt helvete för varmt.

Sen spelar ju även mätresultat i testbänk in vilka om dom är inom en viss gräns spelar en ganska liten roll (konding valet är betydligt viktigare) enligt mig men kan på denna lista ha petat ner nån/några agg en tier.

RM serien är ett agg jag idag skulle kunna tänka mig att använda OM det inte vore för att det finns bättre agg för exakt samma pris.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Som redan påpekats så är kondensatorvalet inom RM serien inte den bästa och det kan skilja mellan olika watt modeller (och troligen även inom samma med då corsair har försämrat kondingar i serier tidigare).
Men jag gissar även på att corsairs tabbe med dom första RM aggen spelar in lite dvs då fläktkurvan var helt åt helvete och dom gick åt helvete för varmt.

Sen spelar ju även mätresultat i testbänk in vilka om dom är inom en viss gräns spelar en ganska liten roll (konding valet är betydligt viktigare) enligt mig men kan på denna lista ha petat ner nån/några agg en tier.

RM serien är ett agg jag idag skulle kunna tänka mig att använda OM det inte vore för att det finns bättre agg för exakt samma pris.

Okej. Det förklarar nog en del.

Var jag själv som undrade om mitt RM1000 kanske bör bytas mot ett bättre, men det sitter i botten med eget luftintag så värme är nog inget direkt problem, tror jag.
Har ev lyckats få tag i ett gammalt oscilloskop, så jag får väl se om jag kan mäta dennas ripple mm vid last en dag.

Permalänk
Medlem

Varför har det inte blivit säljstopp på dessa modeller? Klart underpresterande och överprisade.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

EVGA g2 och p2 brukar ju rekomenderas här på sweclockers, så jag gör det med Det är ju coskå ett t1 agg av en anledning

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Varför har det inte blivit säljstopp på dessa modeller? Klart underpresterande och överprisade.

Inte dåliga nog. Sen säljer det tyvärr för bra troligen.

Age of Sweden tog bra tag innan Elsäkerhetsverket dömde ut det och det var bara för kort isolation avstånd av någon lödnig. Inte att det dog rätt dramatiskt på swec.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Mitt cx 750m har hållt i flera år nu :D. är inte 750w lite bättre än övriga cx-agg dock? har för mig det

Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Mitt cx 750m har hållt i flera år nu :D. är inte 750w lite bättre än övriga cx-agg dock? har för mig det

Nej, det är dem inte. Rent Watt-mässigt, ja. Men inte annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Inte dåliga nog. Sen säljer det tyvärr för bra troligen.

Age of Sweden tog bra tag innan Elsäkerhetsverket dömde ut det och det var bara för kort isolation avstånd av någon lödnig. Inte att det dog rätt dramatiskt på swec.

Nej precis. Det är ju långt ifrån ex ACE Of Swedens skit, eller kina? kopian som var fylld med sten eller vad det var. Var någon nyhet om förfalskade nätaggregat vill jag minnas.

Sen som du säger så säljer dom väl antagligen för bra och är enligt regelverket godkända. Men man önskar ju som inbiten datornörd att vetskapen bland de som köper sin första dator vore bättre så folk slipper råka ut för bla Corsairs skit serier, inte bara dem utan alla tillverkare med modeller som underpresterar och som kan utgöra fara för dina komponenter. Vore bra om vi ex förde en svart lista med modeller som man ska undvika, problemet blir ju sen bara att hålla listan uppdaterad med tiden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Nej precis. Det är ju långt ifrån ex ACE Of Swedens skit, eller kina? kopian som var fylld med sten eller vad det var. Var någon nyhet om förfalskade nätaggregat vill jag minnas.

Sen som du säger så säljer dom väl antagligen för bra och är enligt regelverket godkända. Men man önskar ku som inbiten datornörd att vetskapen bland de som köper sin första dator vore bättre så folk slipper råka ut för bla Corsairs skit serier, inte bara dem utan alla tillverkare med modeller som underpresterar och som kan utgöra fara för dina komponenter. Vore bra vi ex förde en svart lista med modeller som man ska undvika, problemet blir ju sen bara att hålla listan uppdaterad med tiden.

Hantol med sina spole i cement http://www.sweclockers.com/nyhet/15330-hantols-felmarkta-nata...

Läste för något år sen en tråd och många skiter eller bry sig inte om så länge det fungerar. I detta fallet gick säkringen för hans 300krs 500 watts agg, men gick ju några år och är ju onödigt att köpa ett dyrare så han köpte ett liknande till.
Hjälpte inte att flera sa till han att det var rätt dumt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk

Har TS inte provat med ett nytt agg så kan man inte utesluta att det var agget som var problemet. En defekt PCB skulle även kunna orsaka en kortslutning som kan skada agget. Oavsett tillverkare eller förhållanden så ska ett agg klara 15min. Kunde varit vilket agg som helst.

Jag ska inte försvara till höger och vänster. Men att säga att Corsair är skit innebär att man inte vet vad man pratar om. Corsair får sina agg levererade från säkert 5 leverantörer och de gör leverantörerna gör även agg till andra stora märken.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har TS inte provat med ett nytt agg så kan man inte utesluta att det var agget som var problemet. En defekt PCB skulle även kunna orsaka en kortslutning som kan skada agget. Oavsett tillverkare eller förhållanden så ska ett agg klara 15min. Kunde varit vilket agg som helst.

Jag ska inte försvara till höger och vänster. Men att säga att Corsair är skit innebär att man inte vet vad man pratar om. Corsair får sina agg levererade från säkert 5 leverantörer och de gör leverantörerna gör även agg till andra stora märken.

CWT gör dock inte mycket till kvalité till corsair precis längre. Men ja agget borde har hållet längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Jag kan starkt rekommendera i-versionen av RM serien ifall du är på jakt efter nytt agg. Knäpptyst och stabilt, med 7års garanti.

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

@Paddanx: Jag kan starkt rekommendera i-versionen av RM serien ifall du är på jakt efter nytt agg. Knäpptyst och stabilt, med 7års garanti.

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6...

Tackar för tipset.
Men jag har ca 4 agg (som kan tänka på rak arm) hemma liggande:
Corsair RM1000 (ja.. jag har ett till, köpte 2 st på rea, en sitter i en dator)
Corsair HX850 (knappt använt, i bra skick)
2st Cooler Master M2 Pro 520W (helt nya, netonnet rea, sett tester på dessa där de klarar närmare 800W)
Finns troligen fler som jag inte kommer på, samt naturligtvis alla de som sitter inne i en dator också

Mao... Så länge jag inte måste, undviker jag att köpa nytt, och du förstår säkert varför
(om jag skulle känna för att köpa nytt så ska jag ta en titt på ditt råd dock, då det verkar mycket bra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tackar för tipset.
Men jag har ca 4 agg (som kan tänka på rak arm) hemma liggande:
Corsair RM1000 (ja.. jag har ett till, köpte 2 st på rea, en sitter i en dator)
Corsair HX850 (knappt använt, i bra skick)
2st Cooler Master M2 Pro 520W (helt nya, netonnet rea, sett tester på dessa där de klarar närmare 800W)
Finns troligen fler som jag inte kommer på, samt naturligtvis alla de som sitter inne i en dator också

Mao... Så länge jag inte måste, undviker jag att köpa nytt, och du förstår säkert varför
(om jag skulle känna för att köpa nytt så ska jag ta en titt på ditt råd dock, då det verkar mycket bra)

Haha jodå Har för mig att just RM850 och RM1000 hade i överlag japanska caps, tror att det var mer problem med värme och kina/taiwan caps i RM650 samt RM750. Det är nog därför samtliga RMi-agg nu har japanska caps. RM1000 bör vara ett ok nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hantol med sina spole i cement http://www.sweclockers.com/nyhet/15330-hantols-felmarkta-nata...

Läste för något år sen en tråd och många skiter eller bry sig inte om så länge det fungerar. I detta fallet gick säkringen för hans 300krs 500 watts agg, men gick ju några år och är ju onödigt att köpa ett dyrare så han köpte ett liknande till.
Hjälpte inte att flera sa till han att det var rätt dumt.

Tack! Hantol var det ja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Men att säga att Corsair är skit innebär att man inte vet vad man pratar om. Corsair får sina agg levererade från säkert 5 leverantörer och de gör leverantörerna gör även agg till andra stora märken.

Den stora anledningen till att jag inte gillar Corsair specielt mycket numera är följande.

Corsair seglade ju som bekant upp i toppen av nördars psu listor otroligt fort strax efter dom började sälja nätagg.
Detta berode på att dom tillverkade och sålde ett CX nätagg som var bland det bästa man kunde hitta på marknaden rent kvalitet mässigt och det till ett pris där andras budget skräp låg på den tiden dvs det var en otrolig kbvalitets skillnad mellan dessa agg med samma prislapp.
Sen kom dom även ut med andra serier som var av samma otroliga kvalitet dock med liet högre watt och kanske lite dyrare per watt men fortfarande otroligt billiga.

Efter detta hade hållit på i 6-9mån så släppte dom revisoin 1 av CX (samma watt/samma tillverkningsnummer/osv enbart rev 1 skrivet smått på ett ställe på etiketten) denna rev1 hade lite små försämringar.
Efter ett tag kom rev2 med ytterligare försämringar, sen rev3 med betydliga försämringar (här var dom ganska dåliga kvalitest mässigt), rev4 ännu sämre (här kunde du knappt hitta sämre agg på marknaden), rev5 ännu sämre igen som knappt han ut innan dom slutade med denna CX serie.
Försämringarna handlade om allt ifrån sämre kondingar (i flera omgångar), fläkt, andra komponenter, osv.

Dom två jävliga sakerna var 1, för varje försämrad verision som släpptes höjdes priset en aning.
2, Corsair ville absolut inte låta några testa dessa försömrade revisioner ofta med kommentaren att dom redan testat just denna modell.
Dom absolut första modellerna av varje serie som var av bra kvalitet behövde man knappt fråga för att få testa men sen med dom försämrade revisionerna så var dom inte pigga på tester alls.
Dock köptes dessa försämrade revisioner in av testarna själva och detta började komma ut dvs dom fick dåliga betyg.

Detta har Corsair sedan upprepat med många serier sedan dess dock inte alla som TX,HX,AX.
Tyvärr så levcer CX serien än idag 5+år efteråt kvar på hur bra och billiga deras första CX modell var.
Altl som allt så är CX serien idag av dålig kvalitet till ett pris där du kan få agg av väldigt bra kvalitet.

RM serien med olika kondingar är samma sak, dom första som corsair skickade ut för tester hade bra kvalitet och bra kondingar (och även en fläkt kurve bugg som fixades fort) och sen efter lite tid började RM ha sämre kondingar.

Jag kan dock tänka mig att använda ett par corsair nätagg som (rm serien är på gränsen här) som RM/HX/TX/AX och jag rekomenderar dom ibland.
MEN jag skulle aldrig köpa dom då dom är för dyra (vilket jag påpekar när jag rek dom) man kan få samma heller bättre kvalitet för mindre pengar så varför skulel man köpa corsair då för?

Tex EVGA har även dom börjat släppa sämre nätagg nu.
MEN skillnaden mellan Corsair och EVGA är att Corsair gömmer försämringar i existerande serier och vill ej ha dessa testade EVGA däremot släpper dessa försämringar som NYA SERIER och verkar inte ha nåt imot att dom testas.
Det är med andra ord Corsairs myglande och höga pris som jag inte gillar.

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

@grizzly666 förstår din poäng och det är en valid sådan.

Själv har jag inget emot kvalitet serier och dåliga serier, men gör man en kvalitet serie, så ska man också hålla detta.

Dock måste du notera att detta sätt sker inom mååånga tillverkare, och inte bara inom PSU. Man gör en bra revision som testas och sen gör man allt man kan för att göra den billigare. Sen tillkommer problemet att hela marknaden verkar ha en kraft i sig (foliehatt: troligen massiva karteller) att göra så satans mycket kortlivat skräp.

Skulle vilja se någon typ av balans där längre garanti och livslängd belönas, och då gällande allt från bilen till telefonen till PSUn. Typ så att sämre kvalitet får en straff skatt, kalla den miljöskatt om du så vill, på sig. Mao, kvalitet produkter hade börjat kosta typ lika mycket som sämre pga denna skatt. Företagen hade då bara förlorat på det, vilket de ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Den stora anledningen till att jag inte gillar Corsair specielt mycket numera är följande.

Corsair seglade ju som bekant upp i toppen av nördars psu listor otroligt fort strax efter dom började sälja nätagg.
Detta berode på att dom tillverkade och sålde ett CX nätagg som var bland det bästa man kunde hitta på marknaden rent kvalitet mässigt och det till ett pris där andras budget skräp låg på den tiden dvs det var en otrolig kbvalitets skillnad mellan dessa agg med samma prislapp.
Sen kom dom även ut med andra serier som var av samma otroliga kvalitet dock med liet högre watt och kanske lite dyrare per watt men fortfarande otroligt billiga.

Efter detta hade hållit på i 6-9mån så släppte dom revisoin 1 av CX (samma watt/samma tillverkningsnummer/osv enbart rev 1 skrivet smått på ett ställe på etiketten) denna rev1 hade lite små försämringar.
Efter ett tag kom rev2 med ytterligare försämringar, sen rev3 med betydliga försämringar (här var dom ganska dåliga kvalitest mässigt), rev4 ännu sämre (här kunde du knappt hitta sämre agg på marknaden), rev5 ännu sämre igen som knappt han ut innan dom slutade med denna CX serie.
Försämringarna handlade om allt ifrån sämre kondingar (i flera omgångar), fläkt, andra komponenter, osv.

Dom två jävliga sakerna var 1, för varje försämrad verision som släpptes höjdes priset en aning.
2, Corsair ville absolut inte låta några testa dessa försömrade revisioner ofta med kommentaren att dom redan testat just denna modell.
Dom absolut första modellerna av varje serie som var av bra kvalitet behövde man knappt fråga för att få testa men sen med dom försämrade revisionerna så var dom inte pigga på tester alls.
Dock köptes dessa försämrade revisioner in av testarna själva och detta började komma ut dvs dom fick dåliga betyg.

Detta har Corsair sedan upprepat med många serier sedan dess dock inte alla som TX,HX,AX.
Tyvärr så levcer CX serien än idag 5+år efteråt kvar på hur bra och billiga deras första CX modell var.
Altl som allt så är CX serien idag av dålig kvalitet till ett pris där du kan få agg av väldigt bra kvalitet.

RM serien med olika kondingar är samma sak, dom första som corsair skickade ut för tester hade bra kvalitet och bra kondingar (och även en fläkt kurve bugg som fixades fort) och sen efter lite tid började RM ha sämre kondingar.

Jag kan dock tänka mig att använda ett par corsair nätagg som (rm serien är på gränsen här) som RM/HX/TX/AX och jag rekomenderar dom ibland.
MEN jag skulle aldrig köpa dom då dom är för dyra (vilket jag påpekar när jag rek dom) man kan få samma heller bättre kvalitet för mindre pengar så varför skulel man köpa corsair då för?

Tex EVGA har även dom börjat släppa sämre nätagg nu.
MEN skillnaden mellan Corsair och EVGA är att Corsair gömmer försämringar i existerande serier och vill ej ha dessa testade EVGA däremot släpper dessa försämringar som NYA SERIER och verkar inte ha nåt imot att dom testas.
Det är med andra ord Corsairs myglande och höga pris som jag inte gillar.

Håller fullt med inte rekommenderat någon direkt att köpa corsair idag visst ax serien isf den är fortfarande väldigt bra. Blir nog antagligen inte corsair igen för min del om dem inte börjar göra lägre watts aggregat med flextronic eller superflower seasonic som oem med påkostade delar.

Corsair har annars väldigt bra support och går agget sönder och tar sönder något står corsair för det så det skulle kunna göra att jag köper det igen om dem börjar tillverkar mer intressanta nätagg

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Håller fullt med inte rekommenderat någon direkt att köpa corsair idag visst ax serien isf den är fortfarande väldigt bra. Blir nog antagligen inte corsair igen för min del om dem inte börjar göra lägre watts aggregat med flextronic eller superflower seasonic som oem med påkostade delar.

Corsair har annars väldigt bra support och går agget sönder och tar sönder något står corsair för det så det skulle kunna göra att jag köper det igen om dem börjar tillverkar mer intressanta nätagg

Får hoppas seasonic lågwattade 360w inte slutar säljas men känns lite som det just nu det knappt finns i lager äger ett sådant med men inte i bruk

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Dygnskatt på skärp produkter vore ju välkommet.

Har själv två seasonic g360w ett som sitter i htpc och ett som används när annat skräp ska testköras på bänk/etc.

Visa signatur