Var växla in euro små pengar Forex nekar

Permalänk
Medlem

Var växla in euro små pengar Forex nekar

Hej hade cirka 400 svenska kronor i euro var till Forex som sa att dem inte tog emot det för det var små pengar helt sjukt kan jag tycka ? Går det växla in nån annan stans tråden kanske ligger fel hittat inget bättre

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Mynt tar de inte emot, men sedlar så gör de det.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Tror inte någon svensk bank växlar mynt.

Tips: Ta Finlandsfärjan och spela upp allt på enarmade banditer eller en bordershop resa till tysklan
Du kan ju också leta upp en affär som tar euro i Sverige (kan finnas några i mer turist områden under hög säsongerna) och köp något för dom.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Hej hade cirka 400 svenska kronor i euro var till Forex som sa att dem inte tog emot det för det var små pengar helt sjukt kan jag tycka ? Går det växla in nån annan stans tråden kanske ligger fel hittat inget bättre

Om du med småpengar menar mynt så är det inte många om ens något ställe i Sverige som växlar det. Sedlar ska Forex ta även i små summor vad jag vet...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd

Är väl bara spara till nästa resa du gör

Permalänk
Medlem

Eller om man rör sig där det finns mycket turister så kan man nog också betala med Euro.

Permalänk
Medlem

När Euron infördes tog Forex emot alla mynt från 20 Eurocent och därutöver, några år senare så var det 50 Cent mynt eller större som gällde. Och nu sedan ett par år inga mynt alls på mitt lokala kontor, detta trots att det på hemsidan står att de växlar mynt som är värda mer än 5 Kr, så det borde gå bra med 1-2 Euro mynt. Det beror nog på att de har svårt att göra sig av med dem, nästan inga kunder som kommer för att växla pengar vill ha mynt utan endast sedlar i sina kuvert, enskilda Forex har tydligen rätt att neka för stora summor i mynt då det kan vara svårt att få de omsatta. Mynt är bäst att spara till nästa resa ifall man har dem kvar. Har ca 20 Euro i mynt i min flight bag som blir använda till nästa resa till Teneriffa!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version