Faktorer som spelar in vid dålig OC?

Permalänk
Medlem

Faktorer som spelar in vid dålig OC?

Hej,

Har ett R9 290 som inte riktigt vill överklocka så bra. Strax över 1000 MHz får jag gradvis något som kan beskrivas som sträck som fladdrar till över skärmen. Tänk er dåliga gamla filmrullar. Alltså inga buggar som uppstår och ändrar själva grafiken eller texturen.

Visst kan det vara en riktigt dålig overclocker, men kan det vara fler faktorer som spelar in och kan påverka överklockningen av grafikkortet? Kan moderkort spela någon roll? Mitt är ca. 5 år gammalt sedan det först kom ut.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

höj volten? ge mer ström till grafikkortet. får inte grafikkortet tillräckligt med ström så kommer det ge problem. förmåga att överklocka varierar mellan exemplar, väldigt stor variation faktiskt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HotLegs:

Hej,

Har ett R9 290 som inte riktigt vill överklocka så bra. Strax över 1000 MHz får jag gradvis något som kan beskrivas som sträck som fladdrar till över skärmen. Tänk er dåliga gamla filmrullar. Alltså inga buggar som uppstår och ändrar själva grafiken eller texturen.

Visst kan det vara en riktigt dålig overclocker, men kan det vara fler faktorer som spelar in och kan påverka överklockningen av grafikkortet? Kan moderkort spela någon roll? Mitt är ca. 5 år gammalt sedan det först kom ut.

Har du AMD:s egen kylare? Isf får du försöka öka ditt luftflöde i burken så att det blir svalare?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)