Studera Civilingenjör Datateknik??

Permalänk
Medlem

Studera Civilingenjör Datateknik??

Hejsan! Går nu min sista termin på gymnasiet och ska snart söka till universitet. Har funderat länge på att plugga Civilingenjör med inriktning datateknik då jag allmänt är väldigt intresserad av datorer och matte. Just nu lutar det mot Lunds Universitet. Tänkte fråga om någon här har gått det(behöver inte bara vara just på Lund) och isåfall kan berätta vad ni tycker/tyckte om den och vad ni jobbar som om ni är klar med utbildningen?

Permalänk
Medlem

Har inte läst det men Gjört!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Ett tips oavsett vad du söker för utbildning kan vara att kolla vilka kurser som faktiskt ges. Datorer är ett brett ämne, så beroende vad du är intresserad av så kan det skilja sig mellan skolor. Är det till exempel hårdvaran du är intresserad av, eller kanske programmering?
Själva "överblicken" som brukar ges till programmen ger inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodde7:

Hejsan! Går nu min sista termin på gymnasiet och ska snart söka till universitet. Har funderat länge på att plugga Civilingenjör med inriktning datateknik då jag allmänt är väldigt intresserad av datorer och matte. Just nu lutar det mot Lunds Universitet. Tänkte fråga om någon här har gått det(behöver inte bara vara just på Lund) och isåfall kan berätta vad ni tycker/tyckte om den och vad ni jobbar som om ni är klar med utbildningen?

Jag har läst civ. elektroteknik och valde system control and robotics som master. Valde en del kurser från dataprogrammet, bla artificiell intelligens, artificiella neuronnät, C/C+ progmmering. En hel del programmering i massa kurser, mycket i Matlab, python och labview. Och då läste jag inte datorprogrammet.