Permalänk
Medlem

Sony Memory Stick Pro Duo i en HP

Hej!

Jag har en HP Elitebook 840 (bärbar) som inte tar emot mitt Sony Memory Stick Pro Duo. På kortläsaren utsida står det enbart SD. Kan jag inte använda ett Pro Duo minneskort med denna dator? Har ju en hel del bilder och filmer som jag skulle vilja läsa av från kortet och föra över till ett USB minne.

Permalänk
Medlem

Det är bara SD-kortsläsare i Elitebook 840. Extern minneskortsläsare är nog smidigaste lösningen.

Permalänk

japp pro duo korten är mer eller mindre utdöda nu för tiden och har ersatts av SD och microSD kort.

möjligen finns det adaptrar så du kan ansluta ditt kort till vanlig SD port en troligen lär den vara lika dyr som en billig kortläsare.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1519490

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren!

Är det alltså bara att köpa en sådan extern läsare för 55:- för att få det att fungera? Har ju en adapter som jag sätter i kortet i idag men det fungerar ju inte iallafall. Borde det inte bli samma sak med en extern kortläsare?

Permalänk
Skrivet av waqr:

Ok, tack för svaren!

Är det alltså bara att köpa en sådan extern läsare för 55:- för att få det att fungera? Har ju en adapter som jag sätter i kortet i idag men det fungerar ju inte iallafall. Borde det inte bli samma sak med en extern kortläsare?

så du har en MS duo pro till till SD adapter? isf borde den fungera lika bra som vilken kortläsare som helst.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows