Muskampen 2025: Segraren korad!

kmode_exception_not_handled under Windows installation :(

Permalänk
Avstängd

kmode_exception_not_handled under Windows installation :(

Hej hopp!

Har googlat som en tok, men alla trådar jag tittar in i är baserade på hjälpguider/folk som får detta BSOD meddelande / -men samtidigt har en kopia av Windows installerad. Har googlat högt och lågt, och på olika sätt. Men har ej hittat någon som får denna "STOP code" under en Windows installation.

Så kan någon hälpa mig att lösa detta vore jag grymt tacksam!

Dator: Asus Eee-PC 1215B (liten laptop)
Installationstillvägagångssätt: USB sticka
Övrig notis: Stickan med windowset är det inget fel på, har nyligen använt den till att installera windows på en annan dator.

Vad jag kan förstå är det ett problem med drivrutiner/drivrutins signering. Men fattar inte varför den krånglar eller hur jag löser det.

Kanske går det att hitta mer information i någon error dump fil som windows påstår att den "samlat in information för" Problemet är att jag inte fattar hur jag ska komma åt att läsa den. Visserligen vet jag hur jag får command prompt att fungera inne i installations processen, men har ingen aning om hur jag kommer åt denna "dump fil" med mer genomgående information om crashen.

Tack igen på förhand!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Det felet är inte så uttömmande då det kan vara en massa fel som ligger bakom det.
Man behöver ha tag i vilket exception som det faktiskt var som genererades. Tyvärr vet jag inte hur man får tag i det.

Permalänk
Hedersmedlem

@Xaves *Bump raderad*

Tänk på att vi ej tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Den här gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Xaves:
Skrivet av Xaves:

Tre dagar, inte ett pip? Dåligt med hjälp på Sweclockers? Alla tekniknördars epicentrum, Mimers brunn av datakunskaper. Vart är allas vår hjälte herr Tvelander med sina svällande muskler och djupa kunskaper när man behöver honom, när skeppet väl gått i kval? När det kommer till kritan? Har väl aldrig hört på maken!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sploofy:

Det felet är inte så uttömmande då det kan vara en massa fel som ligger bakom det.
Man behöver ha tag i vilket exception som det faktiskt var som genererades. Tyvärr vet jag inte hur man får tag i det.

Så mycket har jag också förstått. Hade jag bara vetat hur man kommer åt felkoden som windows sparar så kunde jag vara mer precis.

Skrivet av Kent:

@Xaves *Bump raderad*

Tänk på att vi ej tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Den här gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.
/moderator

Sorry

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)