Problem med Elgiganten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2015

Problem med Elgiganten

Beställde mig en New 3DS XL från Elgiganten på måndag och stod att det fanns i lagret. När jag då betalat står det reserverad under min order och att dom sedan får in nya den 16:e.
Mailade direkt om problemet och fick som svar

Läste om deras policy att det inte går av avbeställa då dom redan börjat med ordern men i detta faller är det ju inte samma sak.

Som svar på mitt mail, förmodligen av en bot triggad av ordet avbeställning.

Din produkt är packad på vårat lager och påväg att skickas vilket innebär att vi inte har någon möjlighet att ta bort din order. Produkten kommer levereras till dig som planerat inom 3-5 arbetsdagar.
Om du inte vill behålla din produkt har du öppet köp i 30 dagar som du kan nyttja i våra butiker.

Elgiganten Kundcenter

Vardagar: 09.00-19.00
Lördag: 10.00-17.00
Söndag / Helgdag: Stängt

Så har någon annan löst liknande problem med Elgiganten?

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Vill du avbeställa för att de kommer den 16:e?

Jag tolkar det som att du tog den sista och nästa leverans kommer den 16:e. D.v.s. du har din produkt inom 3-5 dagar som dom skriver.

PC: Define Mini | Intel Core i5 3570k + Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 16GB | Corsair AX 750W | HD 7950 3GB | ASUS P8Z77-M PRO | OCZ 256GB Vertex 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av SpookyBoogie:

Beställde mig en New 3DS XL från Elgiganten på måndag och stod att det fanns i lagret. När jag då betalat står det reserverad under min order och att dom sedan får in nya den 16:e.

Läste om deras policy att det inte går av avbeställa då dom redan börjat med ordern men i detta faller är det ju inte samma sak.

Din produkt är packad på vårat lager och påväg att skickas vilket innebär att vi inte har någon möjlighet att ta bort din order. Produkten kommer levereras till dig som planerat inom 3-5 arbetsdagar.
Om du inte vill behålla din produkt har du öppet köp i 30 dagar som du kan nyttja i våra butiker.

Elgiganten Kundcenter

Prövat ringa å höra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av SpookyBoogie:

Elgiganten Kundcenter

Ta det lite lugnt nu och vänta till imorgon eller så och se om svaret stämmer. Är den packad redan på lagret som mailet säger så kommer den ju skickas tämligen snart.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av SpookyBoogie:

Elgiganten Kundcenter

Kan inte påstå att jag haft liknande problem. Men om varan inte finns i lager kan de ju omöjligen vara packad, som det står i mailet. Om du alltså inte längre vill ha varan är det nog bara att ringa till dem eller chatta med dem på Facebook. Det kan ju också vara så att lagersaldo på hemsidan inte är korrekt och de faktiskt packat varan nu. I absolut värsta fall är det väl bara att vänta på paketet och sedan lämna tillbaka den i en butik. Men allt borde som sagt lösa sig om du tar kontakt med en person på Elgigantens kundtjänst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av Blomman90:

Kan inte påstå att jag haft liknande problem. Men om varan inte finns i lager kan de ju omöjligen vara packad, som det står i mailet. Om du alltså inte längre vill ha varan är det nog bara att ringa till dem eller chatta med dem på Facebook. Det kan ju också vara så att lagersaldo på hemsidan inte är korrekt och de faktiskt packat varan nu. I absolut värsta fall är det väl bara att vänta på paketet och sedan lämna tillbaka den i en butik. Men allt borde som sagt lösa sig om du tar kontakt med en person på Elgigantens kundtjänst.

Tack för svaren. Ska testa kontakta dom via facebook då det endast är 1 timmes vänte tid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av SpookyBoogie:

Tack för svaren. Ska testa kontakta dom via facebook då det endast är 1 timmes vänte tid.

Hur gick det?

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av gaminggirl:

Hur gick det?

Tog kontak via Facebook och vi löste det. Tydligen så hade det blivit något fel när min var den sista men efter ca 30min så fick jag mail om att den var skickad