Hur funkar rankingen i cs:go?

Permalänk

Hur funkar rankingen i cs:go?

Har för någon dag sedan skaffat cs:go och fattar inte riktigt hur ranking systemet fungerar.

Jag har nu 24h spel tid och är rank 3, snart 4 och har kört 3st competitive vunnit 2 och förlorat en och blev kickad i en för att dem tyckte jag var för dålig.
Fick nu en grön skylt som säger att jag har cooldown i 21h för att dem ska fixa min rank? Fattar inte hur detta går till så frågar er här som har spelat längre än mig, mest troligast.

PS. cs i allmänhet var nytt för mig innan jag köpte cs:go men shooters har man ju spelat tidigare och man har ju kollat på youtube.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life

Permalänk
Medlem

Som ny får du bara spela 1-3 competitive matcher per 24 timmars period.
(Eller något liknande, är inte helt säker)

Efter 10 comp matcher får du en rank. Typ Silver Elite, Gold Nova Master eller Global.
Efter det kan du spela hur mycket du vill.

Anledningen till att de infört det är för att motverka "smurfar".
D.v.s folk som skapar nya konton för att få spela mot lågrankade.

edit:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=312582...

https://steamcommunity.com/app/730/discussions/0/598198173700...

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Som ny får du bara spela 1-3 competitive matcher per 24 timmars period.
(Eller något liknande, är inte helt säker)

Efter 10 comp matcher får du en rank. Typ Silver Elite, Gold Nova Master eller Global.
Efter det kan du spela hur mycket du vill.

Anledningen till att de infört det är för att motverka "smurfar".
D.v.s folk som skapar nya konton för att få spela mot lågrankade.

edit:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=312582...

https://steamcommunity.com/app/730/discussions/0/598198173700...

Tack för ett bra svar!

jahaja, men hur kommer det sig att dem alltid vill kicka den som råkar göra en tabbe?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@DreinLifeOfYou: Fucked up community(:

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreinLifeOfYou:

Tack för ett bra svar!

jahaja, men hur kommer det sig att dem alltid vill kicka den som råkar göra en tabbe?

Tyvärr är det så med ett community som CS:GO, ett misstag och du ska ut. Det blir bättre när du kommer upp i högre ranker. Spela med vänner som är högre rank, eller kan mer om spelet än vad du gör så kommer du ranka upp mycket lättare!

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra svar!

Sådan är CS-communityn, tyvärr, den flödar av "proffs" och andra "toxic"-players.

Spela med minst en polare, så slipper du sådana problem.
CS blir som absolut roligast med fyra polare.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1260764-officiella-spel...

Permalänk
Skrivet av jhybner:

@DreinLifeOfYou: Fucked up community(:

Skrivet av Viradise:

Tyvärr är det så med ett community som CS:GO, ett misstag och du ska ut. Det blir bättre när du kommer upp i högre ranker. Spela med vänner som är högre rank, eller kan mer om spelet än vad du gör så kommer du ranka upp mycket lättare!

Skrivet av Falcon:

Sådan är CS-communityn, tyvärr, den flödar av "proffs" och andra "toxic"-players.

Har inga vänner som spelar cs:go eller jo en har jag men han är riktigt dålig och har inte låst upp competitive än :/

Sen när jag sitter och kör casual eller dylikt så kan jag vara asbra och göra riktigt bra ifrån mig, men när jag nu kom in i competitive så kändes det bara som att jag var helt i vägen.. ibland känner man sig bara helt lost xP

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inga vänner som spelar cs:go eller jo en har jag men han är riktigt dålig och har inte låst upp competitive än :/

Sen när jag sitter och kör casual eller dylikt så kan jag vara asbra och göra riktigt bra ifrån mig, men när jag nu kom in i competitive så kändes det bara som att jag var helt i vägen.. ibland känner man sig bara helt lost xP

Hehe, vet hur det kan vara i början, men det är bara att lira på, skit i randen du får, spela för att ha kul, sen om man får en fin rank är det ju ett plus man lär sig och kommer in i spelet efter ett par matcher

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Så ni behöver man nå level 3 genom non-competitive OCH får bara spela 3 competitive games per dag? Hur länge då? Jag spelade en del cs go för länge sedan men alla dessa hinder mot competitive gör att jag inte kan börja spela det igen :/ vill bara hoppa in och spela, inte grinda deathmatch i 10+ h

Permalänk
Medlem

Man är alltid lite lost i början. Comp är inget alls som casual. Det är ingen taktik är casual, bara pew pew. Och I comp är det nästan tvärtom. Mer taktik än att springa och skjuta folk i nyllet. Även om man så klart gör båda.

Kör på ett par kartor du gillar och kan bra först, personligen kör jag mest inferno/mirage/cache. Hjälper mycket att kunna kartan utantill. Och calls så klart men det kommer för eller senare.

När jag började var jag som en höna utan huvud, sikta kan jag men taktik var något nytt för mig.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Så ni behöver man nå level 3 genom non-competitive OCH får bara spela 3 competitive games per dag? Hur länge då? Jag spelade en del cs go för länge sedan men alla dessa hinder mot competitive gör att jag inte kan börja spela det igen :/ vill bara hoppa in och spela, inte grinda deathmatch i 10+ h

2 vinster per dag får du spela. Så minst 5 dagar innan du får rank.
Att komma upp till nivå 3 är surt men haka på wildfire, får en hel del xp av uppdragen.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

CS är inte vilken random shooter som helst, här funkar inte spray 'n pray åla CoD eller Battlefield.
Du har bl.a full kontroll över rekylen på vapnen och alla är olika. (spray pattern, detta måste du lära dig)

Du behöver förvisso inte ha aim som proffsen för att det ska bli kul,
men saknar du aim, så bör du istället ha full koll på kartorna du spelar.
Rökgranater och flashbangs t.ex är extremt viktiga för att ta en bombplats, eller som CT att återta den.

Ljud är också extremt viktigt!
Jag rekommenderar dig att köra deathmatch för att öva upp aim och lära dig rekyl samt att kolla lite youtubeklipp.

Börja hos 'TheWarOwl', han har en hel del bra nybörjarguider osv.
https://www.youtube.com/watch?v=Pa5QfRNlSp0&list=PLHF999pjo89...

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Man är alltid lite lost i början. Comp är inget alls som casual. Det är ingen taktik är casual, bara pew pew. Och I comp är det nästan tvärtom. Mer taktik än att springa och skjuta folk i nyllet. Även om man så klart gör båda.

Kör på ett par kartor du gillar och kan bra först, personligen kör jag mest inferno/mirage/cache. Hjälper mycket att kunna kartan utantill. Och calls så klart men det kommer för eller senare.

När jag började var jag som en höna utan huvud, sikta kan jag men taktik var något nytt för mig.

sikta var lite svårt för mig från början, har lärt mig halft AKn och M4A1-S sen är jag helt lost i submacineguns :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@DreinLifeOfYou: Om du verkligen vill börja lira competative på riktigt så finns det stor nytta i att du faktiskt lär dig hur du bör agera för att det ska fungera. Tips är att kolla en del på twitch-streams där bra lag lirar, lära dig ett par vettiga smokes på varje map och kolla på diverse tutorials, finns massor med bra på Youtube. Utöver det så gäller det att spela mycket, helst med vänner som kan hjälpa dig igång med tips och tricks.

Även om MM är lite sisådär så blir du lätt kickad om de andra upptäcker att du gör helt fel. T.ex. campar när övriga laget utför en execute mot en site. Flashar det egna laget istället för motståndarna. Går inte för refrag efter din närmsta polare dött. Lyssnar inte på calls. Kan inga calls. Lägger en smoke på ett tak istället för en nyckelpunkt. Snackar för mycket. Snackar för lite. Köper eller kör eco vid fel tidpunkt.

Detta ovan är bara några exempel, finns massor med fel man kan göra och på gott och ont blir man utsatt för vote-kickar om man inte sköter sig. I de högre rankerna är man (för det mesta) rätt förskonad från detta. Men det märks om man smurfar i lite lägre ranker att folk inte har någon aning om basic-grejer och det blir rätt frustrerande.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Fortsätt köra och ge inte upp - det är mitt tips.

Ger du upp så kommer du aldrig någonstans, utan fortsätt kämpa och ta inte åt dig när de skriker åt dig och kallar dig för alla möjliga saker.
Glöm däremot inte att kunna ta åt dig kritik - det värsta som finns är att du tror du är bäst och vägrar ta åt dig så du lär dig. Sen är det givetvis skillnad på kritik och kritik.. Att vråla åt någon och säga att dem suger är knappast något användbart.

Sen är det dessutom skillnad mellan Rank och Rank. Det första du nämner är din "Level" (som nu kallas rank vilket bara är missvisande i mitt tycke), din level har ingenting med hur bra du är eller liknande, utan är bara ett tecken på att du spelar mycket på de officiella servrarna. Leveln ger dig diverse dropps och ger dig en möjlighet att tjäna ihop en in-game badge (som syns i scoreboarden). Den själva ranken avgör alltså hur bra du är och hur bra motstånd du möter. Finns en hel del guider som förklarar det bättre än vad jag kommer kunna göra här, men ingen guide är helt korrekt eftersom Valve inte gått ut med algoritmen eller hur deras system fungerar - mer än att det är en egen version av ELO-systemet.

Du ska inte skrämmas av att spela matchmaking bara för dina kamrater som du hamnar med är "irriterande"(minst sagt) utan gå med ett gäng som spelar istället och utvecklas tillsammans. Det finns en tråd här på SweC som är till för att hitta andra spelare vilket jag rekommenderar

Lycka till!

MVH
Pamudas

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Murvel:

@DreinLifeOfYou: Om du verkligen vill börja lira competative på riktigt så finns det stor nytta i att du faktiskt lär dig hur du bör ageraför att det ska fungera. Tips är att kolla en del på twitch-streams där bra lag lirar, lära dig ett par vettiga smokes på varje map och kolla på diverse tutorials, finns massor med bra på Youtube. Utöver det så gäller det att spela mycket, helst med vänner som kan hjälpa dig igång med tips och tricks.

Även om MM är lite sisådär så blir du lätt kickad om de andra upptäcker att du gör helt fel. T.ex. campar när övriga laget utför en execute mot en site. Flashar det egna laget istället för motståndarna. Går inte för refrag efter din närmsta polare dött. Lyssnar inte på calls. Kan inga calls. Lägger en smoke på ett tak istället för en nyckelpunkt. Snackar för mycket. Snackar för lite. Köper eller kör eco vid fel tidpunkt.

Detta ovan är bara några exempel, finns massor med fel man kan göra och på gott och ont blir man utsatt för vote-kickar om man inte sköter sig. I de högre rankerna är man (för det mesta) rätt förskonad från detta. Men det märks om man smurfar i lite lägre ranker att folk inte har någon aning om basic-grejer och det blir rätt frustrerande.

Jo sant.

Skrivet av Pamudas:

Fortsätt köra och ge inte upp - det är mitt tips.

Ger du upp så kommer du aldrig någonstans, utan fortsätt kämpa och ta inte åt dig när de skriker åt dig och kallar dig för alla möjliga saker.
Glöm däremot inte att kunna ta åt dig kritik - det värsta som finns är att du tror du är bäst och vägrar ta åt dig så du lär dig. Sen är det givetvis skillnad på kritik och kritik.. Att vråla åt någon och säga att dem suger är knappast något användbart.

Sen är det dessutom skillnad mellan Rank och Rank. Det första du nämner är din "Level" (som nu kallas rank vilket bara är missvisande i mitt tycke), din level har ingenting med hur bra du är eller liknande, utan är bara ett tecken på att du spelar mycket på de officiella servrarna. Leveln ger dig diverse dropps och ger dig en möjlighet att tjäna ihop en in-game badge (som syns i scoreboarden). Den själva ranken avgör alltså hur bra du är och hur bra motstånd du möter. Finns en hel del guider som förklarar det bättre än vad jag kommer kunna göra här, men ingen guide är helt korrekt eftersom Valve inte gått ut med algoritmen eller hur deras system fungerar - mer än att det är en egen version av ELO-systemet.

Du ska inte skrämmas av att spela matchmaking bara för dina kamrater som du hamnar med är "irriterande"(minst sagt) utan gå med ett gäng som spelar istället och utvecklas tillsammans. Det finns en tråd här på SweC som är till för att hitta andra spelare vilket jag rekommenderar

Lycka till!

MVH
Pamudas

Tänker inte ge upp bryr mig inte om rank vill bara köra för att driva tiden och det är kul

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För att träna recoil:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=419404...

För lite olika övningar att träna ditt aim:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=629883...

Hoppas dom kan hjälpa dig

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Medlem

Bara en liten notis som inte verkar ha tagits upp, efter 10 vinster/lika i competitive får du en competitive rank.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Bara en liten notis som inte verkar ha tagits upp, efter 10 vinster/lika i competitive får du en competitive rank.

Andra inlägget i tråden tog upp det...

Permalänk
99:e percentilen

Tack för ett bra svar!

Problemet med CS:GO, särskilt för nybörjare, är att man inte "råkar göra en tabbe". Man gör så otroligt mycket fel hela tiden, och så måste det vara för att spelet ska kunna spelas som e-sport på hög nivå. Och det gäller inte bara nybörjare; jag är LEM och gör fel precis hela tiden när jag spelar.

Om vi bortser från "fel" som beror på att man försöker göra rätt men inte är tillräckligt duktig (typ missar skott) är detta ändå ett litet axplock på saker man bara inte gör:

• Man springer inte in och dör själv med bomben.

• Man köper inte om laget inte har råd att (eller måste) köpa.

• Man köper inte AWP "för skojs skull", utan när det är lämpligt.

• Man köper inte en rifle på andra rundan för att omedelbart springa fram och ge bort den till motståndarlaget.

• Man går inte omkring med siktet ner i marken eller där det uppenbarligen inte kan dyka upp en fiende.

• Man springer inte ut ur spawn utan att dra kniv (för då blockar man dem som är bakom en).

• Man går inte igenom smoke hur som helst.

• Man korsar inte en friendly snipers skottlinje hur som helst.

• Man callar inte "ALL B!!!" när man ser fyra fiender gå in på B.

• Man köper inte Deagle på pistolrundan.

• Man köper inte machine gun hur som helst.

• Man går inte AFK eller quittar hur som helst när man har accepterat en competitive match.

• Man knivar inte sina egna lagmedlemmar i ryggen i början av rundan. (Detta är mycket vanligare än man tror även på höga ranker, för "jag trodde det var Faceit").

• Man spelar inte med så hög sens att man inte kan ta sig ut ur spawn.

Som sagt, högre rankade spelare gör också massa fel, och det är klart att man inte ska behöva bli kickad bara för att man är nybörjare. Vill bara poängtera att man verkligen gör mer fel än bara "en tabbe".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Nope, du nämnde 10 matcher, inte 10 vinster/lika.

Citat:

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Kan inte annat än att hålla med. Att köra Competitive utan någon polare är inte alls särskilt kul. Tycker man mest spelar med Ryssar

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Nope, du nämnde 10 matcher, inte 10 vinster/lika.

Ranken baseras på 10 matcher.

Möjligt de har ändrat det, men innan var det 10 matcher, oavsett resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ranken baseras på 10 matcher.

Möjligt de har ändrat det, men innan var det 10 matcher, oavsett resultat.

det är 10 vinster, och har varit minst sen början av 2015. fick min comp rank i februari 2015.

i lägre ranker, speciellt om du kör själv är det inte ovanligt att du blir kickad för att du inte är ryss. ~50% av mina soloqueues när jag inte kör som en gud blir jag kickad för att 4 personer är ryssar och jag inte snackar ryska

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

det är 10 vinster, och har varit minst sen början av 2015. fick min comp rank i februari 2015.

i lägre ranker, speciellt om du kör själv är det inte ovanligt att du blir kickad för att du inte är ryss. ~50% av mina soloqueues när jag inte kör som en gud blir jag kickad för att 4 personer är ryssar och jag inte snackar ryska

Okas, då var det glasklart.

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra svar!

jag slutade spela cs:go efter en vecka, låg på första eller andra plats hela tiden men blev ständigt kickad. Förstår inte vad poängen med det hela är. Visst, jag kanske lirade lite okonventionellt men gör man bra i från sig borde man inte bli kickad. Infact borde man bara bli kickad om man beter sig dåligt mot andra medspelare men jag hade en liten söt "smiley" framför mitt nick som jag uppfattade som folk hade röstat mig som "vänlig". Dom här slumpmässiga kickarna förstör spelet.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Problemet med CS:GO, särskilt för nybörjare, är att man inte "råkar göra en tabbe". Man gör så otroligt mycket fel hela tiden, och så måste det vara för att spelet ska kunna spelas som e-sport på hög nivå. Och det gäller inte bara nybörjare; jag är LEM och gör fel precis hela tiden när jag spelar.

Om vi bortser från "fel" som beror på att man försöker göra rätt men inte är tillräckligt duktig (typ missar skott) är detta ändå ett litet axplock på saker man bara inte gör:

• Man köper inte en rifle på andra rundan för att omedelbart springa fram och ge bort den till motståndarlaget.

• Man går inte omkring med siktet ner i marken eller där det uppenbarligen inte kan dyka upp en fiende.

• Man springer inte ut ur spawn utan att dra kniv (för då blockar man dem som är bakom en).

• Man går inte AFK eller quittar hur som helst när man har accepterat en competitive match.

• Man knivar inte sina egna lagmedlemmar i ryggen i början av rundan. (Detta är mycket vanligare än man tror även på höga ranker, för "jag trodde det var Faceit").

Som sagt, högre rankade spelare gör också massa fel, och det är klart att man inte ska behöva bli kickad bara för att man är nybörjare. Vill bara poängtera att man verkligen gör mer fel än bara "en tabbe".

Bra poänger

En fråga kring denna, springer man inte lite snabbare också med kniven ute eller är det bara inbillning?
* Man springer inte ut ur spawn utan att dra kniv (för då blockar man dem som är bakom en).

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Skrivet av Myllox:

För att träna recoil:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=419404...

För lite olika övningar att träna ditt aim:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=629883...

Hoppas dom kan hjälpa dig

Tack så mycket! training aim har jag redan men inte recoil master! det är ju den som är sämst!

Skrivet av Pnorberg:

Det vet jag redan då det står ingame

Skrivet av Falcon:

Skrivet av Alling:

Vissa av dessa saker gör jag, som att springa med kniven först så man inte blockar, hög sens har jag inte heller för då tappar man accuracy enligt mig. Men som vilka vapen man köper i vilken rond har jag ingen aning om alls. :/ måste lära mig detta

Skrivet av N0tepad:

Kan inte annat än att hålla med. Att köra Competitive utan någon polare är inte alls särskilt kul. Tycker man mest spelar med Ryssar

Jo, men min kompis som också spelar spelet har inte kommit till rank 3 än och han blir bara frustrerad att man bara får 80+- xp per match.. och han har inte lika mycket tid som mig att lägga ut i spelet. :/

Skrivet av Christley:

jo har märkt att det är väldigt många ryssar som knappt kan engelska, riktigt irriterande.

Skrivet av huxflux:

jag slutade spela cs:go efter en vecka, låg på första eller andra plats hela tiden men blev ständigt kickad. Förstår inte vad poängen med det hela är. Visst, jag kanske lirade lite okonventionellt men gör man bra i från sig borde man inte bli kickad. Infact borde man bara bli kickad om man beter sig dåligt mot andra medspelare men jag hade en liten söt "smiley" framför mitt nick som jag uppfattade som folk hade röstat mig som "vänlig". Dom här slumpmässiga kickarna förstör spelet.

tycker samma som du, jag var längst ner en gång och han över mig hade en kill mer (13st) och dem votade att kicka mig för jag var last alive...

Skrivet av huxflux:

Bra poänger

En fråga kring denna, springer man inte lite snabbare också med kniven ute eller är det bara inbillning?
* Man springer inte ut ur spawn utan att dra kniv (för då blockar man dem som är bakom en).

jo, man springer snabbare med kniven

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo, man springer snabbare med kniven

idd .. här är en lista, vet inte om den är 100% korrekt men ger en bra indikation på velocity ..

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=259136...

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Medlem

Mitt främsta tips är egentligen att inte bry dig om ranken utan bara att spela för att ha roligt. Dra ihop 4 vänner och bara kör. Kan vara hur kul som helst verkligen. Låter väl cheesy men det är så spelet ska spelas. Med det mindsetet blir det bara roligare och roligare att spela ju bättre du blir.

Inget jag har någon personlig erfarenhet av, men verkar vara väldigt många ryssar i de lägre rankerna, så spela för guds skull med vänner och soloköa helst inte. Även soloköande kan vara kul ibland dock, brukar köa faceit själv ofta nu för tiden och har ganska roligt. På LEM och uppåt brukar det vara okej att soloköa då folket som soloköar på den nivån brukar bry sig om sin rank.

Släng iväg ett PM om du behöver hjälp med något. Är global och har varit det ett bra tag så kan förhoppningsvis hjälpa dig lite.