Need for speed 2015 är det värt att köpa? hjälp.

Permalänk
Avstängd

Need for speed 2015 är det värt att köpa? hjälp.

Tjena undrar om det är värt att köpa spelet samt är det bra?, bra grafik som trailers för spelet visar? jag älskar alla tidigare spelen med need for speed och undrar bara om det är riktigt bra detta nya nu? Mvh gamerfreak87

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Ja kan kolla på youtube eller twicth oxå men jag har fundera köpa oxå .

https://www.twitch.tv/directory/game/Need%20for%20Speed

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Geeks Gaming

Har kört de ca 12timmar på PC...
Underbar körning i spelat. Kanske de bästa någonsin i ett NFS spel. Roliga bilar att köra. Mycket man kan göra med bilarna. Man får en ganska stor känsla av Underground 2. Voice actors i spelet är bra.
På den negativa sidan så finns det ingen mening med polisen då dom inte göra något. Man behöver inte gömma sig då det bara är att gasa på så slutar dom.
Till en början va cutscenerna dåliga med dåliga effekter men efter ett tag blir dom ganska okey.
Lite dåligt urval av bilar även om nästan alla som är med är intressanta.
Musiken faller inte mig i smaken så stängde av den och drog igång NFSU2 soundtracket i bakgrunden istället.
Många uppdrag man kör känns smått meningslösa. För lätt att få pengar till nya bilar.

Online alltid är både bra och dåligt. Bra då det får kartan att kännas mer livad. Dålig för alla andra spelare kan sabba rejält om dom vill. Typ ställa sig mitt i vägen när man kör ett race.

Överlag så är jag nöjd med spelet och ångar inte köpet. Och detta är pga att det som sagt är ett bra körspel. Lyckas man mixtra med inställningarna rätt för sina bilar så är det underbart att ligga och köra. Till och med mellan alla race så är det kul att köra. Och bilarna även om dom är få så är dom roliga.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

fick det via origin access. dock får jag bara spela det i 2 timmar till. Men iom att där inte fanns en demo så ville jag inte betala hela spelet.

Men efter att ha spelat det så kan jag säga att jag kommer nog spela det. har stöd för min ratt vilket var ett krav från min sida. körkänslan är som Need for Speed, som jag vill att ett arkad spel skall vara.

Driftingen känns lite mja "tap break to drift like a pro" känndes som att UG2 krävde lite mer skicklighet(om man var i öppna världen)

Å andra sidan så måste jag säga att det är rätt kul att ha den funktionen. Manuel har även kommit vilket är kul, även det var en delabreaker för min del. att dom lyssnade på det där med att få en laddtrycks mätare var också kul, nu kan jag se när mina pedaler dampar. Bygger inte laddtryck då

Sen får vi ju inte glömma volvon.

Spelet får 8/10. Grafiken och körkänslan är bra, bilarna reagerar och beter sig olika och ljudet är bra om man jämför med andra relativt nya bilspel(host... granturismo/forza host...)

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

fick det via origin access. dock får jag bara spela det i 2 timmar till. Men iom att där inte fanns en demo så ville jag inte betala hela spelet.

Men efter att ha spelat det så kan jag säga att jag kommer nog spela det. har stöd för min ratt vilket var ett krav från min sida. körkänslan är som Need for Speed, som jag vill att ett arkad spel skall vara.

Driftingen känns lite mja "tap break to drift like a pro" känndes som att UG2 krävde lite mer skicklighet(om man var i öppna världen)

Å andra sidan så måste jag säga att det är rätt kul att ha den funktionen. Manuel har även kommit vilket är kul, även det var en delabreaker för min del. att dom lyssnade på det där med att få en laddtrycks mätare var också kul, nu kan jag se när mina pedaler dampar. Bygger inte laddtryck då

Sen får vi ju inte glömma volvon.

Spelet får 8/10. Grafiken och körkänslan är bra, bilarna reagerar och beter sig olika och ljudet är bra om man jämför med andra relativt nya bilspel(host... granturismo/forza host...)

Låter ur gött att höra grabbar hihi jag har beställt spelet igår bitti så kommer imorrn från inet så det ska bli kul då hihi grafiken är bra? jag är väldigt kräsen vid snygg grafik samt har spelet stöd för Logitech driving force GT ratt?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Låter ur gött att höra grabbar hihi jag har beställt spelet igår bitti så kommer imorrn från inet så det ska bli kul då hihi grafiken är bra? jag är väldigt kräsen vid snygg grafik samt har spelet stöd för Logitech driving force GT ratt?

Ja absolut går bra med Logitech GT .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quadcore:

Ja absolut går bra med Logitech GT .

Okej för jag såg en lista på vilka rattar som stöds för ett tagsen och då var inte denna ratten med i listan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Okej för jag såg en lista på vilka rattar som stöds för ett tagsen och då var inte denna ratten med i listan.

Min ratt fanns inte heller med i den listan, men spelet verkar känna av att man har en ratt och du kan binda om allt. Väldigt trevlig meny där. Finns allt jag kunde tänka mig ställa in och alla mina knappar kunda rebindas

Jag hade en formula EX från logitech

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Kan ni lägga upp bilder från kontroll menyerna för ratt? vill se lite hur dom avancerade inställningarna ser ut:)
Har spelet stöd för shift light på logitech g27?
Kan man via någon snabb meny välja vilken typ av race man vill köra samt välja bil?
Spelet har ingen cockpit wiev va? Många användra inställningsmöjligheter med kameran?
Hur går det att drifta med ratt i spelet?
Finns inställningar för att stänga av alla hjälp medel ? Som körassistans o väghållning o skit.
Tack!

Permalänk
Medlem

@Zenon88: Spelet har väl inte ens manuell växling? Så shift lights verkar lite meningslöst.

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på mina frågor i inlägget ovan? Testade det enbart vid reliz men enligt en uppdatering i maj ska det tydligen vara bättre nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Kan ni lägga upp bilder från kontroll menyerna för ratt? vill se lite hur dom avancerade inställningarna ser ut:)
Har spelet stöd för shift light på logitech g27?
Kan man via någon snabb meny välja vilken typ av race man vill köra samt välja bil?
Spelet har ingen cockpit wiev va? Många användra inställningsmöjligheter med kameran?
Hur går det att drifta med ratt i spelet?
Finns inställningar för att stänga av alla hjälp medel ? Som körassistans o väghållning o skit.
Tack!

Spelet stödjer oficiellt ratten, har ingen aning om vad shift light innebär dock så kan tyvärr inte riktigt besvara din fråga.
Bil kan du enbart byta genom att bege dig till ditt garage, men det går att teleportera sig mellan alla event.
Bumper, hood och close and far 3rd person är det som finns tillgängligt så tyvärr ingen cockpit.
Varför skulle det inte gå att drifta med en ratt?
Nej, inte direkt. Det är NFS och NFS är ett arkadspel så det finns inte mycket till assistans att stänga av.

Skrivet av keptang:

@Zenon88: Spelet har väl inte ens manuell växling? Så shift lights verkar lite meningslöst.

Spelet har manuell växling sedan en patch i maj.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Innebär det att koppling stöds? Det gjorde det inte sista jag provade.
Drifta med ratten g27 är extremt svårt och krävs mycket inställning tid samt övnings tid, förutom i nfs shift 1, forza horizon 3 , assistenter finns med möjlighet att stänga av i nästan alla spel jag provat. Har någon av er möjlighet att kolla om koppling finns med i inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Innebär det att koppling stöds? Det gjorde det inte sista jag provade.
Drifta med ratten g27 är extremt svårt och krävs mycket inställning tid samt övnings tid, förutom i nfs shift 1, forza horizon 3 , assistenter finns med möjlighet att stänga av i nästan alla spel jag provat. Har någon av er möjlighet att kolla om koppling finns med i inställningarna?

Äger bara spelet till ps4 så har ingen möjlighet att svara på det. Spelen ovan är dessutom mycket mer inriktade på antingen sim helt eller mer simcade-aktigt som med fh3. Att drifta i need for speed kräver knappt någon skicklighet alls.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här besvarar din fråga. Koppling verkar inte stödjas av vad jag googlat fram.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har lirat spelet i ca 18h, ~70% avklarat, jag gillar det. Men AI'n är dummare än tåget..dvs det gör spelet väldigt simpelt även med alla hjälpmedel av.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Har snart 100h i spelet. Kör med en Saitek R220 ratt och Joystick som H-Shifter. Ingen koppling dock. Anmärkning är att jag måste köra spelet från SSD, annars hinner inte spelet ladda in vägar om man kör för snabbt så man faller genom världen.