Razer Diamondback

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Razer Diamondback

Amerikanska Razer återupplivar det omtyckta speldonet Diamondback som fått sig en ordentlig renovering. Häng med när SweClockers sätter den återuppväckta spelmusen på prov.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Låter som en klassisk Razer-produkt detta.
Kass och väldigt överprisad.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2003

Mycket CS blir det

Tråkigt att dom väljer en sådan dålig sensor.

Admin på Geeks Gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2004

Har aldrig fått en Razer att bete sig som jaf vill. Både med och utan deras otroligt dåliga mjukvara. Måste va deras sensorer som inte lirar med min smak. När jag bytte från en Naga till en ASUS strix började jag bli nöjd. Med en Rival 300 var det perfekt. Utan någon extra mjukvara alls. Möss ska bara funka tycker jag. Går det att justera så ska det va direkt via hårdvaruknappar

$ grep parts /home/pwntato/thermaltake_core_v21
specs: core i7 6700k, 16GB vengeance lpx, asus maximus viii gene, asus strix 980ti, evga 850p2, samsung 850 evo 250GB, samsung 850 evo 1tb, wd green 1TB

$ echo citera gärna om du vill ha svar snabbare >> /home/pwntato/quote

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

För den som känner ett behov av att fortsätta ventilera om blockerat innehåll vid användning av Adblock finns fortfarande en tråd om ämnet i Feedback! http://www.sweclockers.com/forum/trad/1416499-adblock-pa-swec...

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av THB:

Har kört endast razer möss sedan copperhead(minns ej årtal). En naga som började strula, köpte en ny, älskade den till wow. Köpte en taipan när jag skulle börja lira cs igen, funkade inte alls. Köpte istället en death adder( använder den fortfarande). Hade lite problem när jag använde en tjock steel series musmatta. Böt till razer matta, funkar hur bra som helst efter det. Kör även ett tangentbord från razer.

Intel i7 5960x - custom loop , Asrock Fatal1ty mAtx, crucial 16gb , kingston ssd 240gb , Gtx 1080 , Evga g2 1300 ,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

Jag som har haft musen sen release i september kan inte känna igen mig i det ni skriver, sensorn bråkade som tusan innan kalibrering men efter så har den varit perfekt.
För min del så är formen på musen helt perfekt, claw grip som jag kör är ruskigt bekvämt med denna jämfört med andra populära spelmöss idag (Rival t.ex.). Men detta är ju väldigt personligt.

Men i självklart eftersom det är en razer produkt så kommer den med sina problem efter ett tag, nu ett halvår efter inköp har rullhjulet börjat registrera både upp och ner ungefär var 3e hack oberoende av vilket håll som den rullas, måttligt irriterande. (Tur det finns garanti för sånt).

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Har fortfarande den gamla razer diamondback och måste säga att sidoknapparna knappt används allas, har försökt med slutar med att jag bara använder ena tumknappen. Annars har musen varit perfekt för mig (8 år nu)

specifiering
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

jag som precis köpt en på webhallen =/ dock oöppnad, behöver en som jag kan använda med båda händer dock. Några andra tips på bra spelmus för höger&vänster?

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

som en bonus lär den sluta fungera efter ett tag, det har åtminstone varit min erfarenhet med razer-produkterna jag har använt.

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Apr 2012

Alltså att testa möss är ju lite "meh" det ända man kan testa är ju sensorn. Allt annat är ju personligt, visst mjukvaran kan man ju oxå testa men det är ju lite beroende av systemet i sin helhet.

Ha det gött

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 1080ti Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Nzxt s340 Elite¤

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av kissekotten4:

Har fortfarande den gamla razer diamondback och måste säga att sidoknapparna knappt används allas, har försökt med slutar med att jag bara använder ena tumknappen. Annars har musen varit perfekt för mig (8 år nu)

Jag har också den gamla Diamondback 3G, inköpt 2009. Sidoknapparnas placering är helknas, men i övrigt är det en mycket trevlig och bekväm mus. Denna version verkar ha precis samma för- och nackdelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2012

Tycker väldigt mycket om denna musen, känns bra osv, allt sånt som är personligt, har dock haft problem med rullhjulet, är inne på andra musen nu (fick en ny pga samma problem). Ibland (ofta) när man scrollar åt ett håll så går den åt fel håll liksom. Måttligt irriterande...

ASUS Maximus X Formula | Intel i7-8700K | ASUS GTX 1080Ti Poseidon | 32GB G.Skill TridenZ RGB | Samsung 960 EVO 1TB | WD Black 4TB | EVGA SuperNova 1200 P2 | CaseLabs SMA8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av bobzombie:

Alltså att testa möss är ju lite "meh" det ända man kan testa är ju sensorn. Allt annat är ju personligt, visst mjukvaran kan man ju oxå testa men det är ju lite beroende av systemet i sin helhet.

Ha det gött

Nja, tycker att byggkvalitet, scrollhjul, knapparnas brytare, och mjukvara också är objektiva saker som gärna får testas.
Sen den subjektiva känslan kan också vara värdefull men håller med om att den är klurigare. Helst bör man då ha en uppfattning om hur lika eller olika man är jämfört med testaren.
Jag tycker det är betydligt bättre med en recension än ingen när jag letar produkt, även om den råkar vara subjektiv.

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av griid:

jag som precis köpt en på webhallen =/ dock oöppnad, behöver en som jag kan använda med båda händer dock. Några andra tips på bra spelmus för höger&vänster?

"ambidextrous"
http://www.maxgaming.se/moss/steelseries/sensei-raw-rubberize...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tystberga
Registrerad
Jul 2001

Nu skall erkännas att jag inte läser dessa testen helt och hållet men ja imponeras av hur många smarta och bra test samt subjektiva kommentarer du har. Känns nästan som du har mer matnyttigt att skriva om en "enkel" mus än vissa andra skriver om klart mer avancerad utrustning.
Keep the good work up.

Mvh en P90 Hero

GAMLA KLENODER 486 DX266@80| P54CP75@90| P54C 150@188| P55C166@233| P2 Celeron 433@520| Dual celeron 366@550|Dual P3 Coppermine 650@880|Athlon 1700+@3200+|Athlon 3200+@4000+|Core2duo 8400@4,2| I7 860@3,8|CD2 7400@3,0|I3 2120|I7 2600k@4,7
AKTIVA SYSTEM4790K@4,85|HTPC I5 4670K@STOCK |Lenovo X1 Thinkpad|KID1 I7 860@STOCK |KID2 2500k@stock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011

Inte ens tänk på det men jag använder fortfarande Orginalet, Razer Dimondback från 2004.

Fungerat bra hela tiden

Vände just på den och ser att glidkuddarna precis blivit utslitna så undrar om man kan fixa sig ett par nya?

Kraschfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

@Modellören: Maxgaming har två olika för 100lappen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

Undrar om den lider av samma bekymmer som deras tidigare modeller.

Att kabelavlastningen eller kabeln de använder är skit och börjar glappa i kabeln där den går in i musen.

Har lött om några polares gammla möss med prima biltema usbkabel orginalkabeln blivit glapp efter bara något år eller två.

De flesta har inte behövt restaurerats sedan dess.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Hur kan priset kan vara en nackdel, men inte på en som kostar 1900:- ?

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2006

Varför är denna sensorn problematisk och inte sensorn i Mamban som vi testade tidigare? http://www.sweclockers.com/test/21695-razer-mamba-tournament-...

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 8GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.
//Rhalla

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av rhalla:

Varför är denna sensorn problematisk och inte sensorn i Mamban som vi testade tidigare? http://www.sweclockers.com/test/21695-razer-mamba-tournament-...

Står med i texten

Citat:

Detta beteende fanns inte med redaktionens exemplar av Mamba Tournament Edition, vilket kan vara ett tecken på stor variation i sensorkvalitet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Villan
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Modellören:

Inte ens tänk på det men jag använder fortfarande Orginalet, Razer Dimondback från 2004.

Fungerat bra hela tiden

Vände just på den och ser att glidkuddarna precis blivit utslitna så undrar om man kan fixa sig ett par nya?

Har också kvar min gamla DB. Helt suverän kvalitet. Köpt 2005, still going strong.
Diamondback är planetens mest missförstådda mus, de allra flesta håller musen fel och har inte den på tillräckligt hög känslighet. De som låter handen ligga som en död padda på musen tycker klart att detta är världens sämsta speldon. Den är missförstådd på precis samma sätt som Intels kylarfästen. Skit bakom spakarna helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2010

Hallå till fotogtafen.

Om jag får ha önskemål om hur ni fotar möss i framtiden så vill jag gärna se bilder rakt uppifrån, från sidan och och bakifrån. Det är svårt att se på era bilder hur musens form egentligen är och det är det absolut viktigaste med en mus. För min del. Jag vet till exempel att jag behöver en mus som är hög mot handloven eftersom jag har "claw grip" och jag därför behöver tydlig kontakt bakåt. Har man palm grip föredrar man, får jag förmoda, en mus med en mjuk kulle någonstans mitt på. Tack för ordet!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2009

jag har aldrig förstått ergonomin i denna musen. Är den gjord för claw grip? hade min i ca 10 minuter när det begav sig

lolclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av lakej:

jag har aldrig förstått ergonomin i denna musen. Är den gjord för claw grip? hade min i ca 10 minuter när det begav sig

japp, rent claw grip. allt annat måste vara otroligt obekvämt med denna musen, ungefär lika obekvämt som claw grip är på en rival t.ex!

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Twisting Nether
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av THB:

Kunde inte beskrivit de bättre själv.

Köpte denna för typ 12år sedan och de är inte en skön mus alls, sidoknapparna trycks in i fingrarna och sidorna sluttar in så oavsett hur du håller musen så hamnar handen i något helt oergonomiskt läge.

Bytte sedan till logitech och bytte inte ifrån dem fören senaste sommaren då de blev en razer igen, Tänkte att de kanske lärt sig något de senaste 10åren. Betydligt skönare design men kvaliten är som vanligt värdelös, gnisslar redan när man klickar och sensorn börjat gå helt bananas.

Att köpa razerprodukter i min värld är som att gå och storhandla på statoil bara för att de ligger närmare. Ska verkligen inte upprepa misstaget att handla en razerprodukten igen. 2 gånger räcker!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Granter:

Kunde inte beskrivit de bättre själv.

Köpte denna för typ 12år sedan och de är inte en skön mus alls, sidoknapparna trycks in i fingrarna och sidorna sluttar in så oavsett hur du håller musen så hamnar handen i något helt oergonomiskt läge.

Bytte sedan till logitech och bytte inte ifrån dem fören senaste sommaren då de blev en razer igen, Tänkte att de kanske lärt sig något de senaste 10åren. Betydligt skönare design men kvaliten är som vanligt värdelös, gnisslar redan när man klickar och sensorn börjat gå helt bananas.

Att köpa razerprodukter i min värld är som att gå och storhandla på statoil bara för att de ligger närmare. Ska verkligen inte upprepa misstaget att handla en razerprodukten igen. 2 gånger räcker!

Jag har alltid kört razer diamondback pga av deras "Ambidexterity" fick lite tips på en sådan mus här, men de var från 2011 och skulle vilja ha lite nyare mus för gamin. Tips i så fall. Misstänker att Logitech inte har sådana möss...

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

thank you!
någon som du rekommenderar?