Nvidia demonstrerar 1 700 Hz-skärmpanel under GTC 2016

Permalänk
Avstängd

Skönt att höra.... då vet man att Nvidia's G-Sync skärmar med "extra peng" går till nyare och bättre teknik för alla.

GSYNC är värt att satsa på med andra ord då pengarna de tar in gör nytta.

MVH

Permalänk
Medlem

Så när kommer fiber-baserade videoanslutningar? Känns ju som det enda rimliga i framtiden.

Iofs var väl Thunderbolt tänkt att vara fiberbaserat från början, så nån framtida variant av det kanske.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Såg framför mig ett fladdrande ansikte som kollar på skärmen för de är sådan hög uppdateringsfrekvens

Inte för de är något som skulle kunna hända men fan i helvete 1700, undrar när de slutar vara effektivt för människor

24Hz

Enligt ubisoft i alla fall!

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

Men men 60Hz räckte ju så bra (sarkastisk)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av rektor:

Otippat, trodde inte Nvidia hade någonting att göra med skärmpaneler.

g-sync modulen har nvidia tidigare haft kontakt med skärmtillverkare (så steget är troligen inte så långt att få hjälp med DEMO panel).

Skrivet av RaBlack:

Skönt att höra.... då vet man att Nvidia's G-Sync skärmar med "extra peng" går till nyare och bättre teknik för alla.

MVH

NJa, snarare inte framtidssäkert. Vad det ser ut så är adaptive-sync säkrare kort (ingen modul som tynger ner priset).

Men häftigt att dom satsar så högt, snacka om fint coil whining. Kan det vara en oled display tro?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

MVH

Intressant resonemang, tycker du alltså att något är värt att köpa om vinsten från den produkten används för vidareutveckling? Jag menar, jag håller ju såklart med, men det gäller typ allt som utvecklas av de flesta teknikföretag, inte bara G-sync.

Permalänk
Entusiast

Jag gissar OLED.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Oringen:

Källa IGN? eller PSN network eller Xlive forum?

Skrivet av philipborg:

Skitsnack. Ni båda snackar ren goja. Jag trodde vi hade kommit överens om att det är 24FPS, annars hade ju aldrig filmindustrin standardiserat det! Allt över det är bara ett slöseri och marknadsföring! </sarkasm>

Filmindustrin kör 48

http://www.voodoofilm.org/nyheter/ogat-3021

Permalänk
Medlem

vad tråkigt att nvidia kommer ha ensamrätt till detta och lägga till 3000kr på en likvärdig skärm.
eller så fungerar de bara med nvidia kort

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Ärligt så tror jag ögat är mer avancerat än att se i FPS

Vi kan se oändligt mycket...frågan är om hjärnan kan uppfatta det.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Skrivet av Oringen:

Ärligt så tror jag ögat är mer avancerat än att se i FPS

Vi kan se oändligt mycket...frågan är om hjärnan kan uppfatta det.

Vi kan inte mäta hur mycket ögat kan se i FPS eftersom ögat inte har en sådan uppbyggnad, men undersökningen är baserad på hur mycket en människa uppfattar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Mja, Majoriteten av all film är 24fps (förutom vissa modernare undantag som Hobbit mfl) men spelas ofta upp i 48 hz (eller mer?) ..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlippsyFlipp:

Vi kan inte mäta hur mycket ögat kan se i FPS eftersom ögat inte har en sådan uppbyggnad, men undersökningen är baserad på hur mycket en människa uppfattar.

Det jag sa...

Tur att den människan som mättes inte representerade alla 7 miljarder individer på jorden

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FlippsyFlipp:

Definitionsfråga. Man spelar in i 24 men spelar sedan upp det i antingen 48 eller 72 fast då visas varje ruta två eller tre gånger. Detta för att minska flimret från själva filmen. Fast nu är ju film på väg bort och snart är all bio digital. Undantaget är The Hobbit som spelades in i 48 FPS och det fick ju minst sagt blandat mottagande.

Det där med bildfrekvens är tämligen komplicerat och en acceptabel bildfrekvens för film är inte samma som en acceptabel bildfrevkens i spel. 24 FPS fungerar bra i film men är hackigt i spel och ger direkt åksjuka i VR. Det är en salig blandning av fysik, fysiologi och psykologi som samspelar.

Sen är det lurigt att säga hur hög bildfrekvens som vi kan uppfatta för det beror på vad man menar. Vi klarar långt mer än 60/75/120 om det är en högkontrastbild som blinkar till. Tester med stridspiloter har visat att de kan identifiera siluetten av ett flygplan som blinkar till i 1/220 sekund. Vilket då motsvarar en bildfrekvens på 220 FPS. Om man inte behöver identifiera planet utan bara uppfatta att något blinkar till landar vi ännu högre. Fast det är inte samma sak som att vi ser skillnad på 200 och 220 FPS.

Finns även en teori om att hjärnan bara hanterar ungefär 40 händelser per sekund. Den teorin förklarar varför en del mådde så dåligt av The Hobbit med att det vi såg både upplevdes som verkligt eftersom det var fler bilder per sekund än vi kan hantera samtidigt som det var fejk eftersom vi tittar på troll och orcher på en platt vägg.

Så hur många FPS ser vi? Det beror på...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Mja, Majoriteten av all film är 24fps (förutom vissa modernare undantag som Hobbit mfl) men spelas ofta upp i 48 hz (eller mer?) ..

Från länken jag postade:

"Gränsen för att rörelser ska upplevas som kontinuerliga och flytande (det vill säga inte hackande) ligger vid ungefär 24 bilder per sekund.
Men oftast visas filmer med minst 48 bilder per sekund för att det ska flyta på och eventuellt flimmer ska försvinna."

Skrivet av Oringen:

Det jag sa...

Tur att den människan som mättes inte representerade alla 7 miljarder individer på jorden

Men vi är närmare 10 miljarder människor på jorden och ögon och hjärna fungerar exakt likadant på dem allihop.

Skrivet av Zotamedu:

Definitionsfråga. Man spelar in i 24 men spelar sedan upp det i antingen 48 eller 72 fast då visas varje ruta två eller tre gånger. Detta för att minska flimret från själva filmen. Fast nu är ju film på väg bort och snart är all bio digital. Undantaget är The Hobbit som spelades in i 48 FPS och det fick ju minst sagt blandat mottagande.

Det där med bildfrekvens är tämligen komplicerat och en acceptabel bildfrekvens för film är inte samma som en acceptabel bildfrevkens i spel. 24 FPS fungerar bra i film men är hackigt i spel och ger direkt åksjuka i VR. Det är en salig blandning av fysik, fysiologi och psykologi som samspelar.

Sen är det lurigt att säga hur hög bildfrekvens som vi kan uppfatta för det beror på vad man menar. Vi klarar långt mer än 60/75/120 om det är en högkontrastbild som blinkar till. Tester med stridspiloter har visat att de kan identifiera siluetten av ett flygplan som blinkar till i 1/220 sekund. Vilket då motsvarar en bildfrekvens på 220 FPS. Om man inte behöver identifiera planet utan bara uppfatta att något blinkar till landar vi ännu högre. Fast det är inte samma sak som att vi ser skillnad på 200 och 220 FPS.

Finns även en teori om att hjärnan bara hanterar ungefär 40 händelser per sekund. Den teorin förklarar varför en del mådde så dåligt av The Hobbit med att det vi såg både upplevdes som verkligt eftersom det var fler bilder per sekund än vi kan hantera samtidigt som det var fejk eftersom vi tittar på troll och orcher på en platt vägg.

Så hur många FPS ser vi? Det beror på...

Säger inte emot alls, har heller inte påstått annat och hur film visas (och varför) togs upp i länken jag postade.
Det har ingen betydelse att film är på väg bort, de digitala visar också i frames. (resten orkar jag inte kommentera, för trött och läggdags av barn)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Vad var det stolpskott som bestämde sig för att man skulle ha en 75hz skärm till en vetenskaplig undersökning om hur många fps människan kan se

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlippsyFlipp:

Från länken jag postade:

"Gränsen för att rörelser ska upplevas som kontinuerliga och flytande (det vill säga inte hackande) ligger vid ungefär 24 bilder per sekund.
Men oftast visas filmer med minst 48 bilder per sekund för att det ska flyta på och eventuellt flimmer ska försvinna."

Men vi är närmare 10 miljarder människor på jorden och ögon och hjärna fungerar exakt likadant på dem allihop.
Säger inte emot alls, har heller inte påstått annat och hur film visas (och varför) togs upp i länken jag postade.
Det har ingen betydelse att film är på väg bort, de digitala visar också i frames. (resten orkar jag inte kommentera, för trött och läggdags av barn)

Jag Googlade inte antalet människor innan jag skrev, jag antog bara en siffra..

Fast mitt argument faststår, våra hjärnor är unika till människans ''vana''

Vi kan enkelt få ''vi vet inte bättre'' fenomenet och tro att det finns inget bättre. Därav de flesta konsolspelare håller fast vid 24FPS är max vad människans hjärna kan uppfatta...samma sak med 720P upplösning är gränsen på vad våra ögon kan se i. Just pga ''de vet inte bättre'' fenomenet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Zotamedu: Även om detta har sitt ursprung i en mindre seriös diskussion så glömde du nämna motion blur som är en viktig faktor. Avancerad motion blur kan hjälpa rätt rejält mot hackighet till priset utav suddighet.

Den teorin att människan hämtar data i 40Hz är ju minst sagt väldigt intressant... Från ovanstående länk.

Skrivet av Hampus:

Ögat kanske uppfattar 75 bilder per sekund, men hjärnan kan bara registrera 40 moment per sekund. Så är det t.ex 60fps så är det 20 frames som hjärnan inte ens registrerar, kastas bort direkt. Det är just därför som films sweet spot ligger på runt hälften av dessa 40, för då får hjärnan jobba för att fylla i tomrummen och vi hamnar i ett state of make believe, precis som när vi drömmer. Där ser vi dock ännu färre och enklare bilder, oftast bara former och enstaka färger. Det är därför hjärnan jobbar mer på natten än på dagen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Vad var det stolpskott som bestämde sig för att man skulle ha en 75hz skärm till en vetenskaplig undersökning om hur många fps människan kan se

Haha, garvar ihjäl mig. Var väl troligen en 60Hz skärm som klarade 75Hz i lägre upplösning. Antingen så var den "forskaren" lite bakom flötet eller så var det vissa speciella företag som finansierade hans forskning. Vem vet, kanske är samma forskare som anser att rökning är harmlöst.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oringen:

Jag Googlade inte antalet människor innan jag skrev, jag antog bara en siffra..

Fast mitt argument faststår, våra hjärnor är unika till människans ''vana''

Vi kan enkelt få ''vi vet inte bättre'' fenomenet och tro att det finns inget bättre. Därav de flesta konsolspelare håller fast vid 24FPS är max vad människans hjärna kan uppfatta...samma sak med 720P upplösning är gränsen på vad våra ögon kan se i. Just pga ''de vet inte bättre'' fenomenet.

Även om allas hjärnor är unika så fungerar det grundläggande på exakt samma sätt, att de är unika för var och en förändrar inte uppbyggnaden utav den.
Det går heller inte att jämföra hur FPS är på film (där 24 FPS är fullt tillräckligt) med hur FPS är på spel, även om du inte ser någon skillnad mellan FPS på film och på spel så känner du skillnaden i spel när du spelar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FlippsyFlipp:

Från länken jag postade:

Fast det är ju två olika saker. Filmen spelar upp 48 eller 72 bilder per sekund men det är fortfarande bara 24 unika bilder per sekund. Man kör inte 48/72 för att det ska flyta utan för att det inte ska flimra. Det ligger alltså betydlig närmare problematiken med flimrande bakgrundsbelysning av LCD-skärmar.

Skrivet av philipborg:

@Zotamedu: Även om detta har sitt ursprung i en mindre seriös diskussion så glömde du nämna motion blur som är en viktig faktor. Avancerad motion blur kan hjälpa rätt rejält mot hackighet till priset utav suddighet.

Den teorin att människan hämtar data i 40Hz är ju minst sagt väldigt intressant... Från ovanstående länk.

Jag glömde inte, jag orkade inte ta med det. Senast jag skrev något i ämnet råkade det bli en väldigt lång textvägg. Middagen var nästan klar så det fick bli ett kortare inlägg. Om jag får tråkigt vid senare tillfälle kanske det blir en ny textvägg i ämnet.

Den viktiga poängen är i alla fall att är helt olika krav på bildfrekvens i olika tillämpningar för att förutsättningarna är olika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag glömde inte, jag orkade inte ta med det. Senast jag skrev något i ämnet råkade det bli en väldigt lång textvägg. Middagen var nästan klar så det fick bli ett kortare inlägg. Om jag får tråkigt vid senare tillfälle kanske det blir en ny textvägg i ämnet.

Den viktiga poängen är i alla fall att är helt olika krav på bildfrekvens i olika tillämpningar för att förutsättningarna är olika.

Förstår dig fullständigt. Själv har jag vissa diskussioner sparade som bokmärken så jag bara kan hänvisa till dem om det är relevant.

Visa signatur

Permalänk

Verkar onödigt, alla vet att man bara kan se max 30 hz.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlippsyFlipp:

Även om allas hjärnor är unika så fungerar det grundläggande på exakt samma sätt, att de är unika för var och en förändrar inte uppbyggnaden utav den.
Det går heller inte att jämföra hur FPS är på film (där 24 FPS är fullt tillräckligt) med hur FPS är på spel, även om du inte ser någon skillnad mellan FPS på film och på spel så känner du skillnaden i spel när du spelar.

24FPS duger pga vana, dvs ''vi vet inte bättre''

Hade du sett på 60FPS film i 25år skulle 24FPS vara en plåga att se på...

Dessutom så är filmerna fyllda med det magiska ''blur'' som reducerar hacket i bildfrekvenserna..

Mitt argument kvarstår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[quote postid="16095704" userid="270805" name="Oringen"]

Jag har jobbat med or. och det kommer nt funka.Bi kan komma nära men nej.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oringen:

Hade du sett på 60FPS film i 25år skulle 24FPS vara en plåga att se på...

Dessutom så är filmerna fyllda med det magiska ''blur'' som reducerar hacket i bildfrekvenserna..

Mitt argument kvarstår.

Fast den magiska oskärpan är något vi är vana vid eftersom det är så våra ögon fungerar. Om du viftar med handen snabbt framför ögonen så ser den suddig och utdragen ut. Den ser inte ut som på datorspel med massa diskreta hack. Så den "magiska" rörelseoskärpan tolkas som rörelse av hjärnan för att det är så vi är vana att se rörelse. Den rörelseoskärpan går inte att återskapa på ett vettigt sätt i datorspel.

Så det där med att hävda att 60 FPS är ett gyllene mål för film bara för att det är bra i spel är bara fånigt för du ignorerar två väldigt viktiga saker som gör att du inte kan jämföra bildfrekvenser rakt av. Först har vi rörelseoskärpan och sen har vi även latenser. I ett spel påverkar bildfrekvensen hur snabbt du kan reagera på rörelser. Det är helt irrelevant i film eftersom du inte behöver blocka ett anfall som har en animering på fyra rutor. Så vad är då poängen med hög bildfrekvens?

Ett annat stort problem är kostnader. Förr var det film som var dyrt men även om digital lagringsutrymme inte kostar lika mycket så är högre bildfrekvenser ändå förenade med en del intressanta ekonomiska problem. Digitala effekter blir dyrare eftersom det är fler rutor att rendera. En animerad långfilm typ någon av Pixars filmer tar veckor eller månader att rendera i sin helhet. Detta trots att man använder väldigt stora datorer. Big Hero 6 kördes på ett antal kluster med totalt 55 000 CPU-kärnor. Dubblar du bildfrekvensen så dubblar du antalet bilder vilket rakt av dubblar renderingstiden. Det gäller även för digitala specialeffekter i filmer. Det andra stora problemet är att när rörelseoskärpan försvinner så ökar kraven på specialeffekter, smink och, ja allt. Det var en sak folk kritiserade The Hobbit för. Lösnäsorna syntes för tydligt. Budgeten på $675 miljoner (5,5 miljarder kr) räcker alltså inte för att det ska se bra ut. Här kommer konceptet med Uncanny Valley in. Ser inte specialeffekterna rätt ut så reagerar vi väldigt kraftigt på det. Något som spelbranschen har haft problem med väldigt länge. Det räcker inte med att göra extremt realistiska 3D-modeller som är fotorealistiska när de är stillbilder. Är animationerna lite fel märker vi det direkt. Även skådespeleriet drabbas av samma problem. En del klagade på att skådespelarna var kassa i The Hobbit när de såg den i HFR. Det är också koppla till Uncanny Valley och ett annat koncept "suspension of disbelief".

Fler bilder per sekund är inte automatiskt bättre. Det är mycket mer komplicerat än så. Som jag skrev tidigare är det en krånglig röra av fysik, fysiologi och psykologi. Du kan inte heller rakt av jämföra bildfrekvensen mellan olika medium för de har helt olika förutsättningar. På bio visar de 24 FPS men filmen spelas upp i 72 FPS för att förhindra flimmer. En TV kan i teorin visa 24 FPS rakt av men av andra tekniska skäl visar vi 25 FPS gånger två, alltså 50 FPS i Europa och 30 gånger två, alltså 60 i USA. Det är inte en slump att bildfrekvensen på TV är samma som frekvensen på nätspänningen. Tidiga TV använde nätspänningen för att synka elektronstrålens vertikala rörelse. Sen var det interlaced och inte progressive scan heller. Vilket berodde på egenskaper hos CRT. Fosfor som ger ljuset i en gammal tjockTV lyser bara en bråkdel av en sekund och tittar man på en sådan skärm med höghastighetskamera så ser man bara ett par rader åt gången. Resten av skärmen är svart. Vi upplever ändå det som en hel bild tack vara ett koncept som heter image retention. Ljusa saker "bränner" sig fast i ögat. Men effekten är inte tillräckligt långvarig för att man ska kunna rita upp en hel bild. Därför delade man upp bilderna i två och ritade varannan rad varannan gång strålen passerar bildskärmen. En LCD har inte samma problem men den måste också uppdateras kontinuerligt för annars rör sig kristallerna och bilden blir kass. 60 Hz i LCD hängde med från CRT-tiden. Inte för att det har så mycket att göra med hur vi upplever rörelse.

Så film blir inte automatiskt bättre i högre bildfrekvens. Det enda vi kan säga med säkerhet är att den blir dyrare. Spel är inte samma sak som film och spel på vanlig skärm är inte samma sak som spel i VR när det gäller bildfrekvens och latenser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

nej nej, det är ju bara 48fps i 3d filmer så vardera öga får 24fps var!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

@Zotamedu
Är det inte även så att synapserna i ögat/ögonen tar emot info då det tar emot info snarare än samtidigt. Vilket gör att Hz referensen blir helt fel? Då intaget är en konstant ström av impulser snarare än då och då?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

@Zotamedu
Är det inte även så att synapserna i ögat/ögonen tar emot info då det tar emot info snarare än samtidigt. Vilket gör att Hz referensen blir helt fel? Då intaget är en konstant ström av impulser snarare än då och då?

Ja det är som en omvänd projektor (vad jag vet, är ju ingen specialist). Vi tar hela tiden mot ljus och hjärnan tar emot bilden faktiskt upp och ner (som hjärnan vänder åt rätt håll i tolknigsprocessen). Sen hur hjärnan vet vad upp och ner är, är en annan fråga

Så det hela med hur fort vi registerar ett föremål, är ganska individuellt. Men oavsett så går det fortare än vad displayen mäktar med (60fps tänkte jag på), går garanterat träna även syntolkningen hel del, som med allt annat (sen har vi ju vissa som har medfödd talang och dessa kan enligt forskning normalt folk inte slå, alltså den sista biten för att bli super bra).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Ca 7,4 miljarder är nog närmare 7 än 10.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?