RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM
Demo av Vive på Elgiganten STHLM
Var nyss där och testade.
Fick hålla på i 55 minuter, eller snarare så gick jag därifrån för att jag var nöjd. Det var ingen annan där! Men åh så sjukt häftigt!
Jag tycker att det var rätt dåligt uppstyrt av Elgiganten däremot. Dels för att de hade en mycket större yta att utnyttja än vad de hade ställt in Chaperonen för. När jag frågade hur stor yta den var inställd på så kunde dom inte svara på den frågan. Båda kontrollerna dog 1 gång vardera, och vad jag har läst ska så kontrollerna hålla i ungefär ett dygn vid mycket användning, så dom hade förmodligen börjat ladda kontrollerna strax innan öppning. Trots den kassa laddningen så var det aldrig något problem med trackingen, den var perfekt ända fram tills dem dog. Så när ena kontrollen dog så la dom den på laddning ett par minuter, så fick jag spela med en kontroll vilket i många spel inte ens är möjligt. IPDn var inställd åt helvette så när jag började spela så såg jag dubbelt och suddigt, plus att man kunde se bljningen av ljuset i fresnelringarna. Jag har en vanlig IPD så antingen visste dom inte om den funktionen eller så hade dom ställt in den efter en jätte. Efter ca 20 minuter så tog jag friheten till att ändra den själv och då vart det bra mycket klarare, krispigare bild, stereoskopisk vy, fresnelringarna försvann.
De hade fyra spel installerade, jag testade The Brookhaven Experience, The Lab och Time Machine VR (som egentligen ska spelas sittandes). Brookhaven är ett zombieskjutarspel, sjukt häftigt! Det var det som kördes redan när jag kom dit så under min första omgång var det väldigt oklart och jävligt svårt att sikta i och med att headsetet var inställt så konstigt. Däremot när jag återkom till brookhaven senare efter jag ställt in min IPD så gick det mycket bättre, spelade klart alla 5 waves till att demon tog slut utan att bli skadad en gång. Gången innan så dog jag tre gånger utan att nå wave 5.
The Lab, jag testade islandslandskapet, jäääävligt fin fotogrammetri, verkligen den finaste grafiken jag nånsin har sett i VR. Jävligt bra jobbat av Valve. Sen testade jag Longbow demot, det var förvånansvärt svårt att sikta med pilbåge, men man vänjer sig rätt snabbt med hur pilarna dalar osv. Väldigt häftig hapic feedback i kontrollerna när man drar bak pilen!
Om ni vill läsa mer om vad jag tycker om själva headsetet så hänvisar jag till min andra tråd om webhallens demovisning.
Skickades från m.sweclockers.com
- Windows 11 25H2 nära lansering106
- Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!21k
- Borderlands 4 (PC) - Verkar ha en del performance problem42
- Vad spelar du för tillfället?2,0k
- Hjälp en korkad mamma att hitta dator till the sims 444
- Köpråd ny gamingdator2
- Fractal Define seriens vara eller inte?24
- Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]1,2k
- Tele2-tråden (f.d. Com Hem)14k
- AMD marknadsför Ryzen X3D-processorer med 1 000 FPS16
- Säljes Laptops från HP och ASUS
- Säljes Lenovo ThinkPad Yoga 260, extern 256gb nvme ssd + skänkes
- Säljes LG 240hz OLED
- Säljes Gainward GeForce RTX™ 3070 Phantom
- Säljes EVGA SuperNOVA 1300 G2 / Arctic Liquid Freezer II 280
- Köpes ATX chassi 1070 / 1080 eller liknande nvidia
- Köpes K: 27" IPS
- Säljes Nvidia 3090 Founders Edition - Komplett med låda och tillbehör
- Säljes Intressekoll - Google Pixel 9 Pro 256GB
- Säljes Elgato 4K60 PRO
- AMD marknadsför Ryzen X3D-processorer med 1 000 FPS16
- V-Color lanserar DDR5-minne med OLED31
- Snabbkoll: Kyler du processorn med luft eller vatten?77
- Passivt kylt chassi väger in på 21,5 kilo28
- 5080 och 5090 Founders Edition är fortsatt i produktion29
- Kommentar: 184 dagar sedan den senaste incidenten19
- Nytt utpressningsprogram kringgår Secure Boot30
- Ny Game Boy-klon har öppen källkod och design20
- Gigabyte lanserar externt RTX 5060 Ti 16GB9
- Snabbtest: Geforce Now RTX 5080 – dags att dumpa din speldator?73
Externa nyheter
Spelnyheter från FZ
- Ryktesdags! Marveltajm! Wolverine släpps 2026 – Venom på gång därefter? idag
- Squadron 42 kan missa 2026: "Jag vet inte om vi kommer klara det" idag
- FZ High Score – Silksong får ett av årets högsta snitt! idag
- Dying Light: The Beast släpps tidigare – för att fira att 1 miljon redan säkrat sitt ex idag
- Battlefield 6-teamet om att skippa 128 spelare: "Vi testar grejer. Ibland funkar det, ibland inte" idag