Center högtalare fungerar ej.

Permalänk

Center högtalare fungerar ej.

Tjena, återinförskaffade ett par z5500 högtalare men efter att ha pluggat in allt i datorn med 3.5mm kablar (rear,front och c-sub) så fungerar inte centern, eller subben när den får ljud ifrån c-sub kabeln, men drar man ut kabeln ur datorn och använder bara den i telefonen eller laptopen så fungerar centern och subben felfritt, har ett z87 G1. Sniper moderkort och använder det inbyggda ljudkortet.

Tilläg för dålig formelering, det är inte fel på Z5500 högtalarna, det är någonting med min dator då mitt c-sub jack inte verkar fungera.

Permalänk
Avstängd

Testat med spdif kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockan95:

Tjena, återinförskaffade ett par z5500 högtalare men efter att ha pluggat in allt i datorn med 3.5mm kablar (rear,front och c-sub) så fungerar inte centern, eller subben när den får ljud ifrån c-sub kabeln, men drar man ut kabeln ur datorn och använder bara den i telefonen eller laptopen så fungerar centern och subben felfritt, har ett z87 G1. Sniper moderkort och använder det inbyggda ljudkortet.

Har du satt den lilla spaken på baksidan av kontrollenheten åt rätt håll? Minns ej om den ska vara upp eller ned, men prova båda och se resultatet.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Som sagt, pinnen på baksidan ska vara uppåt om du vill ha ut 5.1 ljud genom 3x3.5mm.

Permalänk

@cider123: uppenbarligen kommer det funka med en SPDIF kabel men jag har ingen, därför gör jag det här inlägget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klockan95:

@cider123: uppenbarligen kommer det funka med en SPDIF kabel men jag har ingen, därför gör jag det här inlägget.

Tänkte mer att det kunde vara fel på den analoga kontakten till C-sub, men okejdå HF med den där attityden.