Permalänk
Medlem

Ping och 4G med yttre antenn.

Tja på er!

Är en av dom drabbade när det kommer till Telias påfund att klippa telefonledningar över Sverige så har blivit tvungen att gå över till 4G, och nu kommer vi till det där med hastigheter och ping, som det ser ut nu så har jag bra 4G täckning med hastigheter runt 30/20mbit så det är ju inga problem då det blir "snabbare" överföringshastigheter än jag hade med ADSL men pingen är dessvärre ett större problem då den pendlar mellan 35 och 300.
Nu undrar jag om en antenn som som den här gör att det blir något stabilare ping eller förbättrar den bara hastigheten ännu mer?
https://www.dustinhome.se/product/5010657070/antennas-cross-p...

Har försökt söka mig fram till ett svar men misslyckats, någon här vet säkert hur det funkar.

//BorN

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Inaktiv

@BorN: skulle våga påstå att den i första hand gör din "ping" (ms) betydligt stabilare. din hastighet/bandbredd (Mbit) möjligen något bättre än du redan får ut.

Permalänk
Medlem

Jag har Net1 och är relativt nöjd med det. Utan riktantenn så var det rätt katt men med en antenn fördubblade jag mina hastigheter och min ping blev "normal".

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Jag ser att tråden har stagnerat något men jag funderar om någon har erfarenhet av riktantenner: Vilka är bäst, mest prisvärde etc?