Jag ska köpa en dator och en massa annat. Budget 38k. Vilket 1080 bör man köpa?
Jag spelar in youtube videos och Streamar ibland. Under det senaste året så jobbade jag med level design på fritiden också och känade mycket mer pengar än jag trodde att jag skulle göra. Och öppnar upp ett företag nu för paypal har låst in mina pengar tills jag har fått ett företag. Jag försökte starta ett innan jul men det blev nekat. Så jag vet inte exakt när jag kommer kunna köpa datorn. borde vara 1-5 veckor eller något sånt. Totala budgeten ligger runt 38k
Så vad vill jag använda datorn till.
Datorn kommer användas för att spela in youtube videos och streama. Samt allt som hör till det så video redigering, rendering liknande.
Jag vill inte känna mig begränsad av datorns prestanda när det hjälper spel till min youtube kanal. Kommer spela in i 1080p
Budgeten kommer ligga på 20k-30k. Beroende på vad andra saker kommer kosta.
Jag bryr mig inte om den ser fin ut på utsidan eller om man kan se komponenterna eller så. Vill att den ska vara tyst eller iaf så tyst som den kan bli.
Utanför dator budgeten
2 skärmar. En för inspelning och en för att läsa chatt och se inspelnings program på och liknande. Vill antagligen ha skärmar som är 1080p.Men om det finns anledningar till att ha högre upplösning så får ni hjärna nämna dem.
Tangentbord. Vill veta om det finns något någorlunda tyst tangentbord. Kommer go till media markt och klicka på en massa och se vilka jag gillar. Men vill hjärna ha lite tips och så.
Sen funderar jag på en filmkamera så jag kan spela in när jag bygger min dator och så.
Funderar på ny dator stol .
Om ni vill veta något mer så är det bara att fråga så kan jag ge er mer information. Jag har använt en laptop väldigt länge nu så jag har ingen praktisk erfarenhet av stationära datorer. Men jag torr att jag ska kunna bygga ihop den själv.
Jag behöver inte köpa Windows 10. Jag får det från mitt universitet. Som jag fick reda på i en annan forum tråd här
Uppdatering: Vilket GTX1080 bör man köpa