Permalänk
Medlem

Är det någon som tecknade sig på Cint Group? Jag fick en liten tilldelning, skall bli intressant hur utfallet blir idag.

Edit: Jag valde att sälja mina aktier med en gång, +25% är ändå helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Är det någon som tecknade sig på Cint Group? Jag fick en liten tilldelning, skall bli intressant hur utfallet blir idag.

Edit: Jag valde att sälja mina aktier med en gång, +25% är ändå helt ok.

Tecknade 300 aktier, men fick endast 50

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraPro:

Tecknade 300 aktier, men fick endast 50

Jag fick också bara 50 st, hade tecknat 800 aktier.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Är det någon som tecknade sig på Cint Group? Jag fick en liten tilldelning, skall bli intressant hur utfallet blir idag.

Edit: Jag valde att sälja mina aktier med en gång, +25% är ändå helt ok.

Tecknade ca 700 men fick bara 150. Ca 2400kr vinst, så kan inte klaga

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Tankar kring iApotek? Kursen har gått ner en hel del den senaste tiden då Tikspac med skojaren Dejan Shabacker i spetsen har gått in som storägare. Ny styrelse har föreslagits och bolaget ska genomgå en noteringsprövning på Spotlight.

Om man bortser från dessa negativa aspekter så ökar man sin försäljning ganska kraftigt och har gjort så ett tag. Man satsar även på att bli en onlineaktör för receptbelagda läkemedel.

Går det illa så står man där med onoterade aktier. Det som lockar är en relativt stor uppsida om det går väl. Jag har själv inte köpt in mig då jag dels tycker det är en stor risk och heller inte har läst in mig särskilt mycket. Men det är intressant att följa.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Du hade två "rekommendationer" i det inlägget. Angler gick +6,4% igår, trisslotten Arcane gick -35,48%.

Ja igår ja, dessförinnan från att inlägget skrevs i måndags gick arcane crypto upp från 49 öre till som mest 76 öre så den som var inne och vände kunde göra en bra slant på väldigt kort tid. Angler fick nytt motiverar värde 31-33kr av penser idag så det finns ju 15-20% uppsida i närtid fortfarande 😊 jämför med andra spelbolag då ser du att Angler är börsens kanske mest undervärderade spelbolag fortfarande.

Sen vet jag inte hur du tolkar "trisslott" som en rekommendation. alla vet väl vad en trisslott innebär? en ren chansning som kan ge bra avkastning men oftast är en nitlott, även om den backade kraftigt igår så har den gått jävligt bra sedan årsskiftet och nästan 1000% på dagens kurs sedan i somras.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Sen vet jag inte hur du tolkar "trisslott" som en rekommendation. alla vet väl vad en trisslott innebär? en ren chansning som kan ge bra avkastning men oftast är en nitlott, även om den backade kraftigt igår så har den gått jävligt bra sedan årsskiftet och nästan 1000% på dagens kurs sedan i somras.

Lite skev jämförelse kan tyckas, då Arcane inte noterades förrän efter nyåret genom ett omvänt förvärv av ett tomt bolag. Kursen är upp sedan dess men snarare 50% än 1000%.

https://nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/arcane_cryp...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Ja igår ja, dessförinnan från att inlägget skrevs i måndags gick arcane crypto upp från 49 öre till som mest 76 öre så den som var inne och vände kunde göra en bra slant på väldigt kort tid. Angler fick nytt motiverar värde 31-33kr av penser idag så det finns ju 15-20% uppsida i närtid fortfarande 😊 jämför med andra spelbolag då ser du att Angler är börsens kanske mest undervärderade spelbolag fortfarande.

Sen vet jag inte hur du tolkar "trisslott" som en rekommendation. alla vet väl vad en trisslott innebär? en ren chansning som kan ge bra avkastning men oftast är en nitlott, även om den backade kraftigt igår så har den gått jävligt bra sedan årsskiftet och nästan 1000% på dagens kurs sedan i somras.

Det handlar om att du selektivt lyfte fram aktien som lyckades. Du kanske inte gjorde det med med mening men jag tycker att ett inlägg som innehåller flera "rekommendationer" ska redovisa kursutvecklingen för alla när man ska lyfta att man har prickat rätt. Jag skrev "rekommendationer" för du ville själv inte kalla dem för rekommendationer även om de egentligen är det. Tips är bara en synonym men vi kan kalla det något helt annat också, för mig spelar det ingen roll egentligen.
Sen säger kursutvecklingen under loppet av en vecka ingenting ändå men det är en annan diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Lite skev jämförelse kan tyckas, då Arcane inte noterades förrän efter nyåret genom ett omvänt förvärv av ett tomt bolag. Kursen är upp sedan dess men snarare 50% än 1000%.

https://nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/arcane_cryp...

Japp men förvärvet har varit känt sedan i somras. Att AC kom till börsen först ”nu” har alla som köpt sedan i somras vetat om.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joakim99:

Är det någon som tecknade sig på Cint Group? Jag fick en liten tilldelning, skall bli intressant hur utfallet blir idag.

Edit: Jag valde att sälja mina aktier med en gång, +25% är ändå helt ok.

Ja, det blev som vanligt en riktig usel tilldelning, men de får väl ligga i 10år och växa till sig, köpte en skvätt till under dagen. Man får hålla koll och köpa kontunerligt så blir det nog bra på sikt,

Permalänk

Vad tror ni om Starbreeze? Upp 25% idag pga ett rykte om samarbete med Microsoft. Länk till artikel nedan. Sälja eller behålla?

https://www.google.com/amp/s/segmentnext.com/2021/02/22/payda...

Permalänk
Medlem

Buy the hype, sell the news säger dom ju, men vad vet jag?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner att svenska nätmäklare och banker ligger 20 30 år efter amerika? tänker på drip, fractional shares över hela marknaden. möjlighet att lägga upp en portfölj som du viktar själv och sen automatiskt återinvesterar både utdelningar å insättningar utan ytterligare handpåläggning. möjlighet att dela dessa fritt som på t.ex m1 finance

vet att aktieinvest har enklare drip och fractional shares. dock över en mycket begränsad del av marknaden utanför sverige och till hutlösa priser.

Varje gång jag ser nån youtuber visa delar av sin nätmäklare så känner jag. wow jag lever i stenåldern

Permalänk
Medlem
Skrivet av mercipoco:

Vad tror ni om Starbreeze? Upp 25% idag pga ett rykte om samarbete med Microsoft. Länk till artikel nedan. Sälja eller behålla?

https://www.google.com/amp/s/segmentnext.com/2021/02/22/payda...

Det är väll mer än så, Starbreeze/Overkill annonserade ut den nya DLCn för Payday 2 i fredags, samt pcgamer gick väll ut med en artikel om att Starbreeze pengabekymmer var över samt att publisher för Payday 3 är nära att tecknas.

Mottagandet av nyheten på reddit/pcgaming var väldigt bra med typ 8k+ likes och kommentarer utan dess like under väldigt kort tid.

Tror nog att investerare förstår nu hur populär Payday IPn är. Sen är väll Svenska spellutvecklare hett stoff nu iom tex Valheim succen.

+25% igår utan någon typ av "wallstreet bets hype" måste ses som väldigt positivt imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Är det bara jag som känner att svenska nätmäklare och banker ligger 20 30 år efter amerika? tänker på drip, fractional shares över hela marknaden. möjlighet att lägga upp en portfölj som du viktar själv och sen automatiskt återinvesterar både utdelningar å insättningar utan ytterligare handpåläggning. möjlighet att dela dessa fritt som på t.ex m1 finance

vet att aktieinvest har enklare drip och fractional shares. dock över en mycket begränsad del av marknaden utanför sverige och till hutlösa priser.

Varje gång jag ser nån youtuber visa delar av sin nätmäklare så känner jag. wow jag lever i stenåldern

Ja verkligen! bäst att ligga på Avanza m.fl. så kanske de får tummen ur!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Är det bara jag som känner att svenska nätmäklare och banker ligger 20 30 år efter amerika? tänker på drip, fractional shares över hela marknaden. möjlighet att lägga upp en portfölj som du viktar själv och sen automatiskt återinvesterar både utdelningar å insättningar utan ytterligare handpåläggning. möjlighet att dela dessa fritt som på t.ex m1 finance

vet att aktieinvest har enklare drip och fractional shares. dock över en mycket begränsad del av marknaden utanför sverige och till hutlösa priser.

Varje gång jag ser nån youtuber visa delar av sin nätmäklare så känner jag. wow jag lever i stenåldern

Nä det är inte bara du. Jag håller på starta upp konto på Nordea också. Har avanza sedan tidigare. Det jag saknar mest på avanza är stop-loss på amerikanska marknaden och dollar ficka på isk/KF.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Ja verkligen! bäst att ligga på Avanza m.fl. så kanske de får tummen ur!

Ska man föreslå funktioner via deras meddelanden eller finns det något annat sätt?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Vad är bästa sättet att investera i guld hos Avanza?

Permalänk
Skrivet av Lavaguden:

Nästa köp för min del är ett bear-certifikat på zoom. Måste hända något extraordinärt för att kursen ska ligga kvar på runt 400$ med ett p/e-tal på 270.

Om någon följde detta råd är det nog en bra idé att sälja på botten ikväll då den högst troligt vänder upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad är bästa sättet att investera i guld hos Avanza?

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/...
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Är det bara jag som gått ned över 10% de senaste dagarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag som gått ned över 10% de senaste dagarna?

Har backat som sjutton. Både svenska, men framförallt amerikanska som backat. Sånt är livet, får hoppas man slipper se 40% back som förra året

Men jag gör som vanligt, dvs sitter still, undviker att få panik, och hoppas på roligare tider framöver.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Har backat som sjutton. Både svenska, men framförallt amerikanska som backat. Sånt är livet, får hoppas man slipper se 40% back som förra året

Men jag gör som vanligt, dvs sitter still, undviker att få panik, och hoppas på roligare tider framöver.

Okej för mina amerikanska ligger mycket mer minus än mina svenska. Nu kommer min amerikanska portfölj ligga på minus. Inte kul att betala skatt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Har backat som sjutton. Både svenska, men framförallt amerikanska som backat. Sånt är livet, får hoppas man slipper se 40% back som förra året

Men jag gör som vanligt, dvs sitter still, undviker att få panik, och hoppas på roligare tider framöver.

Ja , jäklar vad det backar nu. Rött rött

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Rött betyder ju köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Rött betyder ju köp

Mm, önskar man satt på massa lös cash i såna här lägen. Är ju löning på torsdag, så alltid något

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Köpte Trivago på 3,40 förra veckan, en av få vinnare i min portfölj sedan igår: https://finance.yahoo.com/quote/trvg/

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Fysiskt Silver o Guld

Tryckta papper i form av sedlar och aktier saknar grundläggande värde.
På grund av att alla länder trycker/skapar (skuld-)sedlar i en aldrig förut skådad hastighet så späds dess värde ut och aktiepriserna stiger trots att världsproduktionen minskar.
Det enda som sedan tusentals år fortfarande behåller köpstyrkan är guld och silver i fysisk form. Bankerna pressar fortfarande ned ädelmetallpriserna nere för att få folket att titta åt annat håll. Alla förtrollas av siffror som stiger på sina bankkonton men missar att köpvärdet sjunker.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Mm, önskar man satt på massa lös cash i såna här lägen. Är ju löning på torsdag, så alltid något

Förvånar mig inte om kurvorna vänt uppåt lagomt tills lönen anländer.

Men jo, rött även här, känns som allt gått ner. Paradox verkar nästan ha imploderat med. Fin rea dock!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Waxinator:

Tryckta papper i form av sedlar och aktier saknar grundläggande värde.
På grund av att alla länder trycker/skapar (skuld-)sedlar i en aldrig förut skådad hastighet så späds dess värde ut och aktiepriserna stiger trots att världsproduktionen minskar.
Det enda som sedan tusentals år fortfarande behåller köpstyrkan är guld och silver i fysisk form. Bankerna pressar fortfarande ned ädelmetallpriserna nere för att få folket att titta åt annat håll. Alla förtrollas av siffror som stiger på sina bankkonton men missar att köpvärdet sjunker.

Har du kollat på YouTube för länge?

Vad tror du det är som bestämmer värdet på guld och silver? Exakt samma sak som bestämmer värdet på pengar... att befolkningen i gemen är ÖVERENS om att det är värt något. Värdet är helt fiktivt. Utan samhälle har varken guld eller silver något reellt värde i sig själv.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A