Skillnad mellan ASUS Dual och Strix?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av timpaatkins:

Skriv gärna ut VAR du köpte det..

Skickades från m.sweclockers.com

Proshop, va en fyndvara dock men de kostar 4399Kr inkl frakt annars.

Permalänk
Inaktiv

Såg denna va prissänkt till 4090Kr inkl frakt
Palit GeForce GTX 1070 GameRock - 8GB

https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1070-Game...

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Såg denna va prissänkt till 4090Kr inkl frakt
Palit GeForce GTX 1070 GameRock - 8GB

https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1070-Game...

nice find! men fasen, jag måste komma ihåg att sluta leta bättre priser när jag väl köpt en pryl... aja, den extra hundringen kan det vara värt för att kunna enkelt returnera kortet om nåt skulle gå fel. Ni andra som missade Duon (tillbaka på 4600 kr på NoN nu)= bör slå till på detta, fått bra recensioner, även om kortet ser för jävligt ut i mina ögon. Hur de kunde tro att nån tycker om Guitar hero estetik är beyond me.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av timpaatkins:

nice find! men fasen, jag måste komma ihåg att sluta leta bättre priser när jag väl köpt en pryl... aja, den extra hundringen kan det vara värt för att kunna enkelt returnera kortet om nåt skulle gå fel. Ni andra som missade Duon (tillbaka på 4600 kr på NoN nu)= bör slå till på detta, fått bra recensioner, även om kortet ser för jävligt ut i mina ögon. Hur de kunde tro att nån tycker om Guitar hero estetik är beyond me.

Haha jag är likadan.

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av kinc:

Vi kommer tyvärr inte att släppa denna veckan. Pga tyfonen i Taiwan förra veckan är projektet försenat med ca en vecka. Jag skriver här igen så fort jag vet mer exakt.

Kommer ni släppa nya vBIOS för DUAL korten nästa vecka (kommer ett fix för "Micron minnen" vara inkluderat i den)? Samt undrar jag vad ni kommer göra för de som sitter med Micron minnen på sina kort (GTX 1070) och om det kommer finnas någon 100% säker fix för det, (exmpel) så man inte bara springer tillbaka och byter sitt kort tills man får ett med Samsung minnen o.s.v.

Uppgifter som läckt ut finns att tillgå (internet) ang. Micron minnen vs Samsung minnen men vad skall man göra för att vara på säkra sidan anser ni? Skall man avvakta eller returnera sitt exemplar med hopp om att man får tag på ett med Samsung minnen?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Bl4ckIce:

Kommer ni släppa nya vBIOS för DUAL korten nästa vecka (kommer ett fix för "Micron minnen" vara inkluderat i den)? Samt undrar jag vad ni kommer göra för de som sitter med Micron minnen på sina kort (GTX 1070) och om det kommer finnas någon 100% säker fix för det, (exmpel) så man inte bara springer tillbaka och byter sitt kort tills man får ett med Samsung minnen o.s.v.

Uppgifter som läckt ut finns att tillgå (internet) ang. Micron minnen vs Samsung minnen men vad skall man göra för att vara på säkra sidan anser ni? Skall man avvakta eller returnera sitt exemplar med hopp om att man får tag på ett med Samsung minnen?

Fick mail tidigare idag om att vi kommer släppa för alla kort samtidigt i oktober månads sista vecka, såg att jag var citerad när jag skulle meddela det till alla som väntar här. Ber väldigt mycket om ursäkt för detta.

Ang. micron-krestar så har jag läst nyheten här på SweClockers, mer information än så har jag tyvärr inte. Provade själv ett 1070 nyligen med micron-kretsar och upplevde inte problemen som beskrivs i nyheten.

Vill också påpeka att förseningen är orelaterad till nyheten om micron. Det handlar bara om vi på ett bättre sätt ska kunna använda oss av den "nya" funktionen i vår marknadsföring (för att vara helt ärlig)

Stavfel! :)
Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av kinc:

Fick mail tidigare idag om att vi kommer släppa för alla kort samtidigt i oktober månads sista vecka, såg att jag var citerad när jag skulle meddela det till alla som väntar här. Ber väldigt mycket om ursäkt för detta.

Ang. micron-krestar så har jag läst nyheten här på SweClockers, mer information än så har jag tyvärr inte. Provade själv ett 1070 nyligen med micron-kretsar och upplevde inte problemen som beskrivs i nyheten.

Vill också påpeka att förseningen är orelaterad till nyheten om micron. Det handlar bara om vi på ett bättre sätt ska kunna använda oss av den "nya" funktionen i vår markandsföring (för att vara helt ärlig)

Tack för ditt snabba, raka och ärliga svar.
Gillas mycket.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Fick mail tidigare idag om att vi kommer släppa för alla kort samtidigt i oktober månads sista vecka, såg att jag var citerad när jag skulle meddela det till alla som väntar här. Ber väldigt mycket om ursäkt för detta.

Ang. micron-krestar så har jag läst nyheten här på SweClockers, mer information än så har jag tyvärr inte. Provade själv ett 1070 nyligen med micron-kretsar och upplevde inte problemen som beskrivs i nyheten.

Vill också påpeka att förseningen är orelaterad till nyheten om micron. Det handlar bara om vi på ett bättre sätt ska kunna använda oss av den "nya" funktionen i vår marknadsföring (för att vara helt ärlig)

Nu är det slutet på oktober, vad händer?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Johnnymann:

Nu är det slutet på oktober, vad händer?

4'e November släpps det, tillsammans med "fix" för "Micron minnes buggen".

Kinc skrev i en annan tråd sådär:
Jag kollade med R&D efter jag såg denna nyheten. Kan meddela att vi släpper BIOS för samtliga 1070-kort baserade på nya referenskoden den 4:e Nov. Ändamålet med uppdateringen är att förbättra överklockningen av minnet.För Dual-korten kommer BIOS-uppdateringen även att införa semi-passiv kylning.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1449407-minnesproblem-h...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Johnnymann:

Nu är det slutet på oktober, vad händer?

Eftersom vi har många som väntar på uppdateringen för Dual GTX 1070 Dual (EJ OC) så har vi fokuserat på att testa det. Notera att detta enbart är för GTX 1070 Dual utan OC, alltså flasha bara om ni har köpt detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3795758

Jag har laddat upp det här: https://drive.google.com/drive/folders/0B5QtoOrPhyImdjN4RHNMU...

Det kommer att finnas under support för produkten på www.asus.com när som.

Update log:

1. GTX 1070 Dual series now support 0dB function. (Semi passive cooling)
2. Improved Micron GDDR5 overclocking for some users.

Övriga kort inkl. Dual OC släpps senast den 4:e Nov.

EDIT: Även GTX 1070 Dual OC finns nu att ladda hem via länken ovan.

Permalänk
Inaktiv

Palit har idag släppt bios för gtx 1070 med micron minnen som ska fixa instabilitet.
Kunde klocka mitt andra kort över 9000Mhz nu ochså på minnena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Eftersom vi har många som väntar på uppdateringen för Dual GTX 1070 Dual (EJ OC) så har vi fokuserat på att testa det. Notera att detta enbart är för GTX 1070 Dual utan OC, alltså flasha bara om ni har köpt detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3795758

Jag har laddat upp det här: https://drive.google.com/drive/folders/0B5QtoOrPhyImdjN4RHNMU...

Det kommer att finnas under support för produkten på www.asus.com när som.

Update log:

1. GTX 1070 Dual series now support 0dB function. (Semi passive cooling)
2. Improved Micron GDDR5 overclocking for some users.

Övriga kort inkl. Dual OC släpps senast den 4:e Nov.

EDIT: Även GTX 1070 Dual OC finns nu att ladda hem via länken ovan.

Startade bara filen och lät den snurra, startade om och nu skall det vara klart med andra ord?
Hittar inget ver nr på asus hemsida så jag kan ju inte kolla

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Johnnymann:

Startade bara filen och lät den snurra, startade om och nu skall det vara klart med andra ord?
Hittar inget ver nr på asus hemsida så jag kan ju inte kolla

Vad fick du för information av programmet efter det hade skrivit färdigt? Har tyvärr inget kort här att prova filen själv med, så vet inte hur dialogrutorna ser ut.

Enklaste sättet att se om det fungerar är att fläktarna inte ska snurra i idle längre.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Johnnymann:

Startade bara filen och lät den snurra, startade om och nu skall det vara klart med andra ord?
Hittar inget ver nr på asus hemsida så jag kan ju inte kolla

En kollega hade ett som jag kunde låna snabbt

Så här ser det ut direkt efter du kört filen: https://goo.gl/photos/crXSYy3nGgzgJvKx6

Efter det kommer skärmen att blinka några gånger samtidigt som du ser: https://goo.gl/photos/HyF8QEjjxFd8DmNz7

När det är klart får du upp följande dialogruta: https://goo.gl/photos/DGeaT5EY5QjEmd8R8 När du trycker på OK så kommer systemet att startas om.

Tänk på att du måste högerklicka på 1070updatebios.exe och välja "kör som administratör" för att programmet ska starta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

En kollega hade ett som jag kunde låna snabbt

Så här ser det ut direkt efter du kört filen: https://goo.gl/photos/crXSYy3nGgzgJvKx6

Efter det kommer skärmen att blinka några gånger samtidigt som du ser: https://goo.gl/photos/HyF8QEjjxFd8DmNz7

När det är klart får du upp följande dialogruta: https://goo.gl/photos/DGeaT5EY5QjEmd8R8 När du trycker på OK så kommer systemet att startas om.

Tänk på att du måste högerklicka på 1070updatebios.exe och välja "kör som administratör" för att programmet ska starta.

Finns det någon ny uppskattning på när DUAL 1060 korten får det nya bioset för semi-passiv drift?

Permalänk
Medlem

@sjobom: Fler fläktar

Permalänk
Medlem

Hur har det gått, finns det bios (semi passivt) till Asus 1060 dual?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faun4box:

Sitter på en 1070 Dual OC, tycker att jag fick valutan för pengar, har tom. lyckats oc'a den rätt så fint, hör knappt kortet när jag kör Benchmarks men det kan såklart bero på att den sitter i en Define R4.
Här kan ni se 3DMark Resultat: http://www.3dmark.com/spy/531907

Vilken Mhz har du fått som är stabil? Jag sitter själv och tänker köpa ett 1070 eller 1060 men jag tänker köpa den med bäst kylning som inte tar upp mer än 2 kortplatser. Har tittat på Palit Jetstream med men jag vill bygga en mini ITX rigg. Pallar inte med stora datorer längre. Vill bygga en liten och ITX moderkort har både WIFI och bluetooth nuförtiden som gör att det underlättar om man lanar eller tar med datorn.

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk
Medlem

@sjobom:

Dual med 2x fläktar alltså deras budgetkylare
Strix 3x fläktar vilket är deras dyrare variant med med massa lampor nu för tiden

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjobom:

Jag är på g att inhandla nytt grafikkort och har landat i att ett ASUS 1070 verkar bra för mig.
ASUS har dock två varianter av 1070. Strix och Dual. Dessa verkar ha olika formfaktorer men jag undrar om någon vet om det finns något annat som skiljer korten åt?

Här är korten i en jämförelse på prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3789345,3718475

Det är ganska stor skillnad ändå, Strix är deras "Top of the line" modell vilket kommer med alla möjliga godsaker, medans Dual kommer utan någon lyx förutom fläktar det blir ungefär som välja en bil, den ena är helt enkelt stock och är ganska billigt men den andra kommer med massagesäten, LED, feta hästkrafter under huven men kommer till ett lite mer premiumpris

hoppas ni fattar jämförelsen

Mvh

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av kinc:

Fick mail tidigare idag om att vi kommer släppa för alla kort samtidigt i oktober månads sista vecka, såg att jag var citerad när jag skulle meddela det till alla som väntar här. Ber väldigt mycket om ursäkt för detta.

Ang. micron-krestar så har jag läst nyheten här på SweClockers, mer information än så har jag tyvärr inte. Provade själv ett 1070 nyligen med micron-kretsar och upplevde inte problemen som beskrivs i nyheten.

Vill också påpeka att förseningen är orelaterad till nyheten om micron. Det handlar bara om vi på ett bättre sätt ska kunna använda oss av den "nya" funktionen i vår marknadsföring (för att vara helt ärlig)

Kommer de nått nytt vBIOS till tex. 1060 dual 3Gb OC eller ska man köpa av nån annan som inte har en fläktkurva som börjar på 1000 rpm?
;-P

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Wicked261:

Kommer de nått nytt vBIOS till tex. 1060 dual 3Gb OC eller ska man köpa av nån annan som inte har en fläktkurva som börjar på 1000 rpm?
;-P

Dual 1060 3GB har gått under min radar, skickade precis ett meddelande till HQ och fick svar direkt att de följer upp detta imorgon. Är man ute efter semi-passiv kylning så är det säkrare att välja något annat i dagsläget. Men _jag_ ser ingen anledning varför inte 1060 3GB skulle kunna köra en semi-passiv kurva så förhoppningsvis kan jag återkoppla här snart med goda nyheter

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Wicked261:

Kommer de nått nytt vBIOS till tex. 1060 dual 3Gb OC eller ska man köpa av nån annan som inte har en fläktkurva som börjar på 1000 rpm?
;-P

Har fått update från HQ; både OC och icke-OC kommer att få vBIOS som introducerar semi-passiv kylning inom kort.

Permalänk
Skrivet av kinc:

Har fått update från HQ; både OC och icke-OC kommer att få vBIOS som introducerar semi-passiv kylning inom kort.

OK, låter ju trevligt! ..inte att Asus "glömt bort" några av sin produkter, men att ni faktiskt tar tag i problemet
Jag avvaktar med spänning...

#ingenfläktskabörjapå1000rpm

Permalänk
Skrivet av kinc:

Har fått update från HQ; både OC och icke-OC kommer att få vBIOS som introducerar semi-passiv kylning inom kort.

Just nu verkar 1060 Strix och Dual 6GB kosta ungefär lika mycket. Är sugen på ett Dual-kort helt enkelt för att ett vitt kort passar bättre i mitt vita Define R5, men vill förtvivlat gärna ha semi-passiv kylning - finns det redan på 6GB-korten eller är det som med 3GB, att det kommer "inom kort"?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har även det nya bioset med stöd för semi passiv drift släppts till 1060 korten vilket personligen är mycket uppskattat. Kortet är helt tyst upp till 57 grader då fläkten börjar spinna igång i ca 30% och 1000rpm vilket tidigare var den lägsta fläkthastigheten oavsett hur låg temperatur man än hade.
När kortet sidan återgår till att idla stannar fläktarna helt när kortet blivit 46 grader eller svalare och håller sig helt tyst vid vanlig kontorsanvändning precis så som man kan räkna med att ett strömsnålt grafikkort bör göra.

Permalänk
Skrivet av guos89:

Nu har även det nya bioset med stöd för semi passiv drift släppts till 1060 korten vilket personligen är mycket uppskattat. Kortet är helt tyst upp till 57 grader då fläkten börjar spinna igång i ca 30% och 1000rpm vilket tidigare var den lägsta fläkthastigheten oavsett hur låg temperatur man än hade.
När kortet sidan återgår till att idla stannar fläktarna helt när kortet blivit 46 grader eller svalare och håller sig helt tyst vid vanlig kontorsanvändning precis så som man kan räkna med att ett strömsnålt grafikkort bör göra.

Super! Tack för att du tog dig tid att berätta detta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack Asus. Funkar.