Ska koppla in mina prylar och behöver hjälp.

Permalänk

Ska koppla in mina prylar och behöver hjälp.

Tjena! Jag ska koppla ihop mina prylar och behöver er hjälp. Jag ska dra lite snabbt vad jag har och vad jag vill.
Som det är nu så har jag PS4, Xbox One och en PC. Dessa vill jag kunna se på min TV men också på min projje. Jag har även en soundbar som jag vill kunna använda ihop med dem. Jag har ett par schyssta Sennheiser lurar som också ska kunna användas till både TV, projje.
Jag har plutat ner ett litet enkelt schema som jag tror att det skulle kunna fungera. Men det är här jag behöver er hjälp för att tala om för mig ifall jag gör något galet.

Färgerna i schemat är dessa.
Blå = HDMI
Röd = HDMI
Grön = HDMI
Gul = Optisk (från tv till soundbar)
Grå = RCA (ljudkabel)
Ljusblå = = RCA (ljudkabel)
Lila = Hörlurar

MvH Banditen
LÄNKTEXT

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

Funkar, men bökigt

@Mr:Bandit: Det ser ut som om allt skulle kunna göras mycket smidigare med en annan HDMI-switch, med 2 outputs. De flesta switchar brukar dessutom ha fler outputs för ljud, typ RCA och optisk. Då har du bara en enhet som hanterar både ljud och bild till allt. Som du gjort det nu så måste du flytta HDMI-outputen mellan TVn och projektorn, vilket inte är så farligt förvisso. Men du måste också slå om HDMI-switchen beroende på om du vill ha ljud i soundbar eller i hörlurarna, och RCA-switchen beroende på om du kör på TVn eller projektorn. Det kommer funka, men i mina ögon känns det lite jobbigt att behöva ställa om så mycket XD

Permalänk

@thomasneidenmark Den hdmi switch jag har, har som sagt varken rca eller optisk ut. Men den har 4 hdmi ingångar och 2 hdmi utgångar. Kan välja om jag tex vill visa ps4an på tv och samtidigt köra pc på projjen eller så kan samma insignal delas upp till 2 skärmar. RCA switchen har jag bakom huvudet så det är bara att ställa om omkopplaren till vilken källa jag vill ha.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

Kör på det om det funkar... En vettig Reciever hade dock skött om allt mycket smidigare.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att en gedigen receiver vore det bästa.

Visa signatur

It’s more fun to compute.