Hej Inet. Behöver hjälp med min RMA.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Hej Inet. Behöver hjälp med min RMA.

Beställde en Shield TV Pro 500gb utav er för någon vecka sedan; jag hade själv en handkontroll liggandes så jag körde med den för att få igång allting snabbt (antog att jag annars skulle behöva ladda den nya), men nu efter ett par veckor så tänkte jag lira med en polare och laddade den nya kontrollen, men till min häpnad gå det inte starta den.

Jag gjorde en RMA om detta och det gick såklart igenom, men då vill ni att jag ska skicka in själva konsolen också? Ni har ju inga på lager och det finns ju i princip inga i Sverige eller världen just nu, så är det verkligen rimligt att jag ska behöva vänta i kanske månader innan jag kan använda min Shield TV bara för att handkontrollen är sönder?

Är det verkligen så svårt att bara göra RMA på en handkontroll, jag menar om det är handkontrollen som är sönder så byter väl nvidia knappast ut själva spelaren också, så konsolen kommer ligga på ert kontor tills en ny handkontroll kommer för att sedan skicka tillbaks den med mediaspelaren?

Detta måste ju gå att lösa bättre, eller ska jag helt enkelt vänta tills ni får in nya shield TV pro och göra en RMA då? Jag vill knappast vänta veckor eller månader på att få en ny mediaspelare...

Skriver här eftersom ni inte ens brydde er om att svara på mitt mail när jag ifrågasatte detta för 2 dagar sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

får du inte igång kontrollern alls, den lyser inte när du kopplar in sladden för att ladda eller?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av HazZarD:

får du inte igång kontrollern alls, den lyser inte när du kopplar in sladden för att ladda eller?

Själva startknappen på kontrollern verkar vara ur funktion; det går att ladda kontrollen och en orange liten lampa lyser, men den går inte att starta.

Oavsett så verkar inet inte vilja hantera ärendet med en gnutta respekt eller förståelse för att jag inte vill vara utan mediaspelaren i en längre period, väldigt tråkig situation då jag alltid använt mig utav inet för mina större inköp & förut haft bra erfarenhet utav deras support.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

Ta det med dem direkt, står ju att dessa ärenden inte hanteras i forumet.

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Acer Predator 1440p 27", Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Mail fungerar aldrig. Det är bäst att ringa istället.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst i enlighet med subforumreglerna*

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i forumdelen Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid frågor om exempelvis en specifik order, leveranstider eller returärenden är det bättre att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk