Nvidia släpper ny drivrutin – åtgärdar bugg i Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper ny drivrutin – åtgärdar bugg i Windows 10

Trots att Nvidia så sent som förra veckan släppte en ny drivrutin kommer de nu med ännu en ny version. Detta för att åtgärda ett problem som upptäckts med startmenyn i Windows 10.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur fasiken kan en grafikdrivrutin göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av theailer:

Hur fasiken kan en grafikdrivrutin göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Alla animationer i Windows rör sig till drivrutinerna.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Varför formuleras det som att nVidia rättar till en bugg i Windows 10? Det enda de skulle kunna göra är att kompensera för en bugg Microsoft har i Windows 10, men inte ens det handlar det om.

De åtgärdar en bugg i sin egna drivrutin, inget annat.

Citat:

Nvidia släpper ny drivrutin – åtgärdar bugg i Windows 10

Trots att Nvidia så sent som förra veckan släppte en ny drivrutin kommer de nu med ännu en ny version. Detta för att åtgärda ett problem som upptäckts med startmenyn i Windows 10.

Permalänk
Medlem

Startmenyn funkar som den ska nu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Kom på mig själv och tog bort :/

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem

Tyckte de va märkligt. Gick in på sweclockers artikel om den nya drivaren till BF1.
Fick för mig den hette 375.75. Men kunde bara hitta en äldre 375.63.
Sen såg jag att BF1 drivaren hette ju 375.57. Så 375.63 va en nyare. Laddades hem igår och installerades.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Varför formuleras det som att nVidia rättar till en bugg i Windows 10? Det enda de skulle kunna göra är att kompensera för en bugg Microsoft har i Windows 10, men inte ens det handlar det om.

De åtgärdar en bugg i sin egna drivrutin, inget annat.

Tycker namnet är rätt självklart. kontexten är solklar. Håller inte med dig om att det skulle tolkas som att Nvidia rättar till en bugg i Windows 10.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk

på tiden!

Permalänk
Medlem

Har suttit hela helgen och felsökt då jag installerat ett nytt system för några dagar sedan pga av denna bugg. Blev tillslut en ominstallation av Windows och nu ser jag det här....

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur 17 det kan vara så himla ofta som drivrutinerna är mög när de släpps... Testas inte saker ordentligt nuförtiden? *host* *host* Note 7 och varenda jä**a spel som släpps.

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande på 368.81, tycker dom fungerar perfekt till precis allt.
Alla nya känns meh, ingen anledning att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

Fattar inte hur 17 det kan vara så himla ofta som drivrutinerna är mög när de släpps... Testas inte saker ordentligt nuförtiden? *host* *host* Note 7 och varenda jä**a spel som släpps.

För att hitta detta krävdes det att en betatestare skulle ändra om i startmenyn och det är kanske inte något man gör så ofta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Varför formuleras det som att nVidia rättar till en bugg i Windows 10? Det enda de skulle kunna göra är att kompensera för en bugg Microsoft har i Windows 10, men inte ens det handlar det om.

De åtgärdar en bugg i sin egna drivrutin, inget annat.

Håller med dig om att det lät lite knepigt, men givetvis ska inte Nvidia patcha Microsofts buggar, de lär inte ha tillgång till startmenyns källkod ändå.
Jag tror att anledningen till att rubriken skrevs på det viset var för att förtydliga att buggen bara påverkar Windows 10, och inte t.ex. 8 eller 7. Dom borde väl egentligen skrivit "Nvidia släpper ny drivrutin – åtgärdar bugg där drivrutinen orsakar problem med startmenyn i Windows 10" men det kanske blir för långt för en nyhetsrubrik.

Permalänk
Medlem

Hmm, hoppas den kommer snart till GeForce Experience och hoppas den också fixar DirectX buggen som vissa har haft/fått:/

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Trodde bara det var mitt Windows 10 som ballade ur, höll på att bli tokig på skiten, haha!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Har de fixat buggen med Gif/Gifv i Chrome också?

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande på en gammal driver, när jag uppdaterade till "Game Ready" till BF1 betan så började Overwatch att hänga sig titt som tätt. Blir drivrutinsbyte om tidigast ett par månader

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Intressant, 375.57 var ~60 MB stor.

375.63 som bara ska "fixa" buggen i 375.57 är 296 MB stor.

What gives?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Meanwhile at microsoft...

"En bugg i windows? Nej de ljuger, stäm dom"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

sweclockers bought and payed for by Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Varför formuleras det som att nVidia rättar till en bugg i Windows 10? Det enda de skulle kunna göra är att kompensera för en bugg Microsoft har i Windows 10, men inte ens det handlar det om.

De åtgärdar en bugg i sin egna drivrutin, inget annat.

För att Windows 10 är dåligt och alla fel beror på Windows 10?
Man får det intrycken ibland när man läser nyheter...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Trodde det var en bugg i windows så jag var inte förvånad. Startade bara om explorer.exe och gick vidare med mitt liv.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Luminous:

Meanwhile at microsoft...

"En bugg i windows? Nej de ljuger, stäm dom"

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av X-Lone:

sweclockers bought and payed for by Nvidia

Folk verkar ju missförstå den här artikeln så det skriker om det.
Nvidia introducerade en bugg i Windows 10 med sin förra drivrutin.
Nu har Nvidia alltså åtgardat problemet de själva introducerade.

Det här är med andra ord allt annat än bra publicitet för Nvidia.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Tycker namnet är rätt självklart. kontexten är solklar. Håller inte med dig om att det skulle tolkas som att Nvidia rättar till en bugg i Windows 10.

Citat:

"åtgärdar bugg i Windows 10"

Inte? Det är nästan ordagrant samma. Förövrigt har redan flera missförstått artikeln. Det är därför det är viktigt att en skribent behärskar språket.

Skrivet av s0sdaf:

Håller med dig om att det lät lite knepigt, men givetvis ska inte Nvidia patcha Microsofts buggar, de lär inte ha tillgång till startmenyns källkod ändå.
Jag tror att anledningen till att rubriken skrevs på det viset var för att förtydliga att buggen bara påverkar Windows 10, och inte t.ex. 8 eller 7. Dom borde väl egentligen skrivit "Nvidia släpper ny drivrutin – åtgärdar bugg där drivrutinen orsakar problem med startmenyn i Windows 10" men det kanske blir för långt för en nyhetsrubrik.

Tänker att man kan skriva "åtgärdar bugg med Windows 10" eller "åtgärdar bugg i samband med Windows 10".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Folk verkar ju missförstå den här artikeln så det skriker om det.
Nvidia introducerade en bugg i Windows 10 med sin förra drivrutin.
Nu har Nvidia alltså åtgardat problemet de själva introducerade.

Det här är med andra ord allt annat än bra publicitet för Nvidia.

Just detta som felaktig rubriksättning med syftningsfel leder till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Folk verkar ju missförstå den här artikeln så det skriker om det.
Nvidia introducerade en bugg i Windows 10 med sin förra drivrutin.
Nu har Nvidia alltså åtgardat problemet de själva introducerade.

Det här är med andra ord allt annat än bra publicitet för Nvidia.

Jag menade att microsoft skulle kunna se det som att swec spred FUD. Ett försök till humor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Luminous:

Jag menade att microsoft skulle kunna se det som att swec spred FUD. Ett försök till humor.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe okej då förstår jag
Men det finns tillräckligt många här på Sweclockers som skulle kunna skriva det där oironiskt...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ehm, tar Nvidia sig rättigheter att radera saker på ens dator? Jag installerade drivrutinen före denna, men har inte "375.57" kvar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: är det hämtad själv eller via gforce expirience? Om det är gfe så kan jag nog tänka mig att det kan var så att peogrammet själv har raderat det.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/