Samsung tillkännager inbytesprogram för Galaxy Note 7-användare

Permalänk
Melding Plague

Samsung tillkännager inbytesprogram för Galaxy Note 7-användare

För kunder som köpt en Note 7 introducerar Samsung nu ett inbytesprogram, där de får köpa en Galaxy S7 för halva priset och sedan byta in denna kostnadsfritt mot nästa generations modell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OJ! Vilket erbjudande måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Sjukt bra erbjudande må jag säga. Grattis alla Note 7 ägare ..i Sydkorea

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Stackars Samsung, de har verkligen satt sig själva i skiten. Tror inte något företag hade velat hamna i en sådan situation. Bra att de försöker kompensera såpass generöst som de gör.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har nyligen läst att de vet fortfarande inte varför batterierna exploderar. De måste hitta problemet innan de släpper en ny telefon.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Bara jag som av nyheten mest blev taggad på att Samsung bekräftat Note 8?

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

@Daumier:

Alla Litium-batterier kan börja brinna, speciellt under laddning (därför skall man aldrig ladda dem utan uppsikt, t.ex. på natten).
Det är dock relativt ovanligt.

Så jag kan tänka mig att det är svårt att skilja på om det var det som hände utbytesmodellen eller om det fortfarande är fel på den.

Permalänk
Snusfri

Hela denna saga har skötts riktigt bra av Samsung.
Just pga hur de hanterat en så pass stor grej som denna så kan jag i framtiden tänka mig en telefon från dom.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Har nyligen läst att de vet fortfarande inte varför batterierna exploderar. De måste hitta problemet innan de släpper en ny telefon.

Inte direkt, dom tillverkar redan idag flera andra modeller som inte har detta problemet. Så länge dom baserar framtida designs och produktions-sätt på någon av dessa och inte på Note 7 så lär det inte vara några problem även om dom inte hittar varför problemet med Note 7 händer.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Och de säger de nu när frugan redan fått/tagit ett rabatterat erbjudande på en S7 istället för sin bokade Note 7 av Tele2. Bäst att inte vissa denna artikel för henne...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Bättre än 840/840 EVO soppan i alla fall. Kanske lite allvarligare detta dock.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sploofy:

@Daumier:

Alla Litium-batterier kan börja brinna, speciellt under laddning (därför skall man aldrig ladda dem utan uppsikt, t.ex. på natten).
Det är dock relativt ovanligt.

Så jag kan tänka mig att det är svårt att skilja på om det var det som hände utbytesmodellen eller om det fortfarande är fel på den.

Och jorden är inte platt, apropå andra saker som inte heller hänger ihop med mitt inlägg.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Och de säger de nu när frugan redan fått/tagit ett rabatterat erbjudande på en S7 istället för sin bokade Note 7 av Tele2. Bäst att inte vissa denna artikel för henne...

Men hon bor väl inte i Sydkorea

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Glöm att detta också kommer ske i Sverige. Den svenska konsumenten/medborgaren har så erkänt lågt civilkurage så här kör man över istället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Men hon bor väl inte i Sydkorea

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, i "andra länder"

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Bra att Note serien lever kvar och dom inte bara snabbt rebrandar den i tron om att enkelt tvätta bort hela den här fadäsen. Dock får man säga att Samsung har skött hela situationen med Note 7 bra, riktigt snyggt får man lov att säga.
Inga bortförklaringar, utan helt enkelt rakryggat erkänner sitt misstag och tar smällen. Synd att det händer, men vi lever inte i en perfekt värld där allt går klanderfritt hela tiden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Och de säger de nu när frugan redan fått/tagit ett rabatterat erbjudande på en S7 istället för sin bokade Note 7 av Tele2. Bäst att inte vissa denna artikel för henne...

Du har ju alltid ångerrätten, eller öppet köp?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Du har ju alltid ångerrätten, eller öppet köp?

Gäller oftast inte på telefoner så fort man har brutit plomberingen så är det oftast kört iallafall på telefonsidan.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Glöm att detta också kommer ske i Sverige. Den svenska konsumenten/medborgaren har så erkänt lågt civilkurage så här kör man över istället..

Varför skulle det gälla här? Den hade inte ens börjat säljas i Europa, så det blir ju svårt komma med sin Note7a och kräva detta?

Permalänk
Skrivet av Zandr:

Varför skulle det gälla här? Den hade inte ens börjat säljas i Europa, så det blir ju svårt komma med sin Note7a och kräva detta?

Jaha, visste inte det. Dåså, allt gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Jaha, visste inte det. Dåså, allt gott.

Fast vi som förhandsbokat och inte fick någon telefon då?

Jag bokade för snart 3 månader sedan, inte någon ersättningstelefon fick vi och inget som plåster på såren, jo... en Gear VR som jag inte kan använda och en Wireless charger som jag inte heller kan använda

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Skrivet av daevilb:

Fast vi som förhandsbokat och inte fick någon telefon då?

Jag bokade för snart 3 månader sedan, inte någon ersättningstelefon fick vi och inget som plåster på såren, jo... en Gear VR som jag inte kan använda och en Wireless charger som jag inte heller kan använda

Jajo, men en bokning kan inte riktigt jämföras med att ha knallat runt med en telefon som kunnat explodera i fickan. Samsung har ju utsatt sina kunder för risk vilket inte en bokning då kan anses vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Och jorden är inte platt, apropå andra saker som inte heller hänger ihop med mitt inlägg.

Tror han citerade fel person...

Permalänk
Avstängd

Dom kommer försöka fortsätta sälja den i länder med svagt konsumentskydd och där man inte kan stämma dom. Dom säljer väl den fortfarande i Kina.

§1.6 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Tror han citerade fel person...

Nähä!

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Dom kommer försöka fortsätta sälja den i länder med svagt konsumentskydd och där man inte kan stämma dom. Dom säljer väl den fortfarande i Kina.

Nej, Den är säljstoppad över hela världen.

Permalänk
Avstängd

Låter ju bra för att vara sant. xD

Men jag gillar ändå Note 7 den var mycket fin så hoppas att Note 8 blir ännu bättre.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Fattar jag rätt får man en note 8 till halva priset av exempelvis en galaxy s7, samtidigt som man får låna en s7 medans man väntar? Låter som en skyst kompensation.

Men ändå dåligt av samsung att misslyckas så kapitalt med note 7. Därför måste de såklart till med sådana här saker för att behålla ryktet. Plus att de skulle vara snabbare ut med kampanjen. Jag skulle stoppat min note 7 i en plåtlåda men vilken telefon ska jag då ringa med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Låter ju bra för att vara sant. xD

Men jag gillar ändå Note 7 den var mycket fin så hoppas att Note 8 blir ännu bättre.

Alla Note modeller (ja förutom 7:an då, som var finast) är ju väldigt speciella.

Jag tycker Note är "lite mer än en mobil" om man kan säga så.
Och det inte en sak som passar alla, men fastnar man för den, och har behovet av pennan. Då är det bara Note som gäller, alla andra mobiler känns ju bara som just en mobil

Jag fick även en känsla av att Note 8 kommer att komma genom nyheten.
Och varför skulle det inte göra det, det är ju deras flaggskepp

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Fattar jag rätt får man en note 8 till halva priset av exempelvis en galaxy s7, samtidigt som man får låna en s7 medans man väntar? Låter som en skyst kompensation.

Men ändå dåligt av samsung att misslyckas så kapitalt med note 7. Därför måste de såklart till med sådana här saker för att behålla ryktet. Plus att de skulle vara snabbare ut med kampanjen. Jag skulle stoppat min note 7 i en plåtlåda men vilken telefon ska jag då ringa med?

Skickades från m.sweclockers.com

Så här står det i artikeln:

"Erbjudandet innebär att ägare av Note 7 får möjlighet att lösa in denna och istället köpa ut en Galaxy S7 eller Galaxy S7 Edge till halva priset. När Samsung sedan släpper Galaxy S8 och Note 8 under nästa år har kunden rätt att byta in sin Galaxy S7 mot någon av de tidigare nämnda modellerna helt kostnadsfritt"

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"