Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Efterlyser grafikkortstips till min gamla stationära

Permalänk

Efterlyser grafikkortstips till min gamla stationära

Hej kära sweclockers!

Jag har fått möjligheten att ta över en stationär dator från min bror. Den har några år på nacken och levererar inte den allra bästa prestandan, men jag tror ändå att jag skulle kunna ge den något år till om jag uppgraderar grafikkortet. Jag skulle däremot behöva er hjälp för att hitta det mest lämpliga för den peng jag är villig att hosta upp.

Processorn som sitter i är en AMD Athlon (tm) II X4 651 Quad-core 3.00 Ghz.

Den har 16gb ram och en SSD-disk som huvudhårddisk samt en 2TB sekundär "vanlig" hårddisk.

Det som däremot verkar tryta är det rent av stenåldersmässiga grafikkortet. Det är ett AMD Radeon HD 5700 Series.

Vad skulle ni rekommendera att jag köper för något om jag vill kunna lira Overwatch på hyfsade inställningar? Min budget ligger kring 1500:- men den kanske kan tänjas om något fantastiskt alternativ dyker upp!

Tack på förhand för er hjälp!

Mvh/Peter

Permalänk
Medlem

AMD 480 för 2000kr vilket kan inte bli ett bättre val. Det uppfyller alla dina krav med råge, däremot tror jag att din processor låter väldigt gammal och kan agera som flaskhals?

Permalänk
Medlem

@p0lofsson: för 1500 blir det svårt kanske något begagnat . Datorn är inte upp till date jag tycker om nya 1050-1050 ti eller (470 ati ) .beror dock på vilket nät agg det är. Begagnat 770-290 max då processorn kommer flaska ändå

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

Jag bumpar denna tråd lite nu i Black Friday-dagar!

Är det någon som har något tips utifrån den rea som finns? Eller ska jag satsa på ett 470/480 Radeon?

Skickades från m.sweclockers.com