Acer Predator XB271HU - köpte på elgiganten, hjälp.

Permalänk
Medlem

Acer Predator XB271HU - köpte på elgiganten, hjälp.

nu är det inte problem med själv skärmen problemet är värre nog att elgiganten verkar vara segare än en snigel på att leverera sakerna!!

beställde och har kvitto från 31a oktober 3-5dagar leveranstid jo tjena en vecka senare var fan är skärmen era jävla skurkar jag vill ha skärmen!

fick ju med spårnings nummer men enligt den så har min skärm stått borta i hägersten i 3 dagar nu, jag bor inte ens i närheten av hägersten och varför skickas den aldrig vidare?!!?!

ber om ursäkt men jag börjar bli riktigt trött på väntandet betalar dyra pengar men får aldrig hem mina grejer och elgigantens support sa måndag är den framme! japp inte ett jävla meddelande eller flyttning på tracking id heller och deras chatt är öppen till 19.00 måndag - fredag "livechatten är stängd för dagen!" okej! nu börjar det koka över för i helvete och sen när den väl kommer så kommer jag väl få hem en kastrull eller något jävla elgiganten!!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

nu är det inte problem med själv skärmen problemet är värre nog att elgiganten verkar vara segare än en snigel på att leverera sakerna!!

beställde och har kvitto från 31a oktober 3-5dagar leveranstid jo tjena en vecka senare var fan är skärmen era jävla skurkar jag vill ha skärmen!

fick ju med spårnings nummer men enligt den så har min skärm stått borta i hägersten i 3 dagar nu, jag bor inte ens i närheten av hägersten och varför skickas den aldrig vidare?!!?!

ber om ursäkt men jag börjar bli riktigt trött på väntandet betalar dyra pengar men får aldrig hem mina grejer och elgigantens support sa måndag är den framme! japp inte ett jävla meddelande eller flyttning på tracking id heller och deras chatt är öppen till 19.00 måndag - fredag "livechatten är stängd för dagen!" okej! nu börjar det koka över för i helvete och sen när den väl kommer så kommer jag väl få hem en kastrull eller något jävla elgiganten!!

Jag hade gjort följande :
1. Tagit flera djupa andetag och räknat till 10
2. Ringt Postnord (0771-333310 vardagar 8-17) och frågat dem vart ditt paket är någonstans. Med tanke på allt det som hänt dem den senaste tiden så har de säkert ätit upp ditt paket, kastat bort det eller värre. Elgiganten verkar ju trots allt ha skickat godset?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag hade gjort följande :
1. Tagit flera djupa andetag och räknat till 10
2. Ringt Postnord och frågat dem vart ditt paket är någonstans. Med tanke på allt det som hänt dem det senaste så har de säkert kastat bort ditt paket eller vem vet vad. Elgiganten verkar ju trots allt ha skickat godset?

vilket nummer vill dom ha då för o kolla vart paketet är någonstans? sändningsnummret eller?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

vilket nummer vill dom ha då för o kolla vart paketet är någonstans? sändningsnummret eller?

Japp, de kommer be dig om kollinumret och det skrev du att du hade. Förhoppningsvis har de en förklaring till varför det idlar i Hägersten.

Dock får du tyvärr vänta till imorgon då k-tjänst har stängt.

Tro mig, jag vet hur det känns att vänta på saker Fick vänta 9 veckor på mitt grafikkort

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Japp, de kommer be dig om kollinumret och det skrev du att du hade. Förhoppningsvis har de en förklaring till varför det idlar i Hägersten.

Dock får du tyvärr vänta till imorgon då k-tjänst har stängt.

Tro mig, jag vet hur det känns att vänta på saker Fick vänta 9 veckor på mitt grafikkort

verkar vara bring som levererar det så får väl ta och ringa dom slöfockarna se om dom har tappat paketet eller var det har tagit vägen.. kanske tog en omväg hem till chefens son vem vet.

9veckor på ett grafikkort?! beställde du från mars eller? jag hade aldrig väntat så länge jösses.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde samma skärm från elgiganten 31/10 då jag såg samma erbjudande.

Valde hempaket express 2-3dagar för 149kr. Fick mail om leverans samma kväll och leveransstatus sent på kvällen var då i Jönköping. Onsdag morgon fanns skärmen i samma ort jag bor i där den sedan skyfflades runt lite. Torsdag förmiddag fick jag sms om att jag kommer få den levererad under fredagen 10-16 och paket finns nu i svarta hålet som är Ånge.

Ringde numret jag fick sms från och det lokala fraktbolaget som Bring anlitar för utkörning och lyckades lösa så jag fick skärmen under torsdagen. Tack till dom (minns inte namnet på företaget).

Har aldrig tidigare haft "problem" med leveranser från elgiganten. Googlar jag "elgiganten bring" så ser jag att det samarbetet började i juni 2016 så kan vara att dom fortfarande klurar ut hur det hela fungerar. Har inte köpt från elgiganten under denna period så kan inte jämföra med andra Bring leveranser.

Permalänk
Medlem

heheh jag som vill beställa samma skärm måste vänta till webblager är fått in dem 17 december så tror nog ni har det bra

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

verkar vara bring som levererar det så får väl ta och ringa dom slöfockarna se om dom har tappat paketet eller var det har tagit vägen.. kanske tog en omväg hem till chefens son vem vet.

9veckor på ett grafikkort?! beställde du från mars eller? jag hade aldrig väntat så länge jösses.

Aha Bring, vet inte hur pålitliga de är men bra att du kollar med dem.

Beställde ju mitt ASUS 1080 på releasedagen men det var så extremt många som hade beställt likadana hos Webbis plus att ASUS var sjukt slöa på att bygga nya kort att det tog så lång tid.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill

Vilka butiker ni köper ifrån XD

Hade aldrig köpt från dom.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aha Bring, vet inte hur pålitliga de är men bra att du kollar med dem.

Beställde ju mitt ASUS 1080 på releasedagen men det var så extremt många som hade beställt likadana hos Webbis plus att ASUS var sjukt slöa på att bygga nya kort att det tog så lång tid.

spårnings grejen uppdaterades idag så får se om jag ringer ändå men nu står den att den har lastats för utkörning..tog bara 4 dagar zzz.

EDIT: fick just sms att den är framme så får se senare idag hur den är när jag hämtar ut den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmw16:

Jag beställde samma skärm från elgiganten 31/10 då jag såg samma erbjudande.

Valde hempaket express 2-3dagar för 149kr. Fick mail om leverans samma kväll och leveransstatus sent på kvällen var då i Jönköping. Onsdag morgon fanns skärmen i samma ort jag bor i där den sedan skyfflades runt lite. Torsdag förmiddag fick jag sms om att jag kommer få den levererad under fredagen 10-16 och paket finns nu i svarta hålet som är Ånge.

Ringde numret jag fick sms från och det lokala fraktbolaget som Bring anlitar för utkörning och lyckades lösa så jag fick skärmen under torsdagen. Tack till dom (minns inte namnet på företaget).

Har aldrig tidigare haft "problem" med leveranser från elgiganten. Googlar jag "elgiganten bring" så ser jag att det samarbetet började i juni 2016 så kan vara att dom fortfarande klurar ut hur det hela fungerar. Har inte köpt från elgiganten under denna period så kan inte jämföra med andra Bring leveranser.

elgiganten verkligen prioriterade express leveranserna för mitt paket skickades inte förrän flera dager efter jag beställt och jag har det fortfarande inte hemma beställde samma dag som du.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilka butiker ni köper ifrån XD

Hade aldrig köpt från dom.

Då jag köpte i måndags fanns denna skärm bara i lager på inet och elgiganten. Komplett visade 11 januari för nästa leverans. Jag ringde inet och frågade om dom skulle köra samma kampanj då jag såg priset på elgiganten men dom sa "inte vad jag vet". Jag visste dessa skärmar skulle gå åt fort så därför köpte jag från elgiganten. Jag hade även behovet av en ny skärm ganska omgående.

Brukar i vanliga fall inte köpa datorprylar från elgiganten utan har mest varit dammsugare, mikro, förstärkare och någon mobiltelefon.

Skrivet av Kethsi:

elgiganten verkligen prioriterade express leveranserna för mitt paket skickades inte förrän flera dager efter jag beställt och jag har det fortfarande inte hemma beställde samma dag som du.

Vad jag syftade på var att även min Expressfrakt 2-3dagar höll på att bli 4 dagar. Kommer ha det i åtanke om jag kommer behöva köpa från elgiganten eller någon annan butik som använder Bring. Behöver jag grejorna fort så försöker jag hitta det någon annanstans.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nmw16:

Då jag köpte i måndags fanns denna skärm bara i lager på inet och elgiganten. Komplett visade 11 januari för nästa leverans. Jag ringde inet och frågade om dom skulle köra samma kampanj då jag såg priset på elgiganten men dom sa "inte vad jag vet". Jag visste dessa skärmar skulle gå åt fort så därför köpte jag från elgiganten. Jag hade även behovet av en ny skärm ganska omgående.

Brukar i vanliga fall inte köpa datorprylar från elgiganten utan har mest varit dammsugare, mikro, förstärkare och någon mobiltelefon.

Vad jag syftade på var att även min Expressfrakt 2-3dagar höll på att bli 4 dagar. Kommer ha det i åtanke om jag kommer behöva köpa från elgiganten eller någon annan butik som använder Bring. Behöver jag grejorna fort så försöker jag hitta det någon annanstans.

Skulle aldrig få för mig köpa av företag som prisdumpar för att få marknadsandelar i Sverige, typ som mediamark och Elgiganten etc.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmw16:

precis som du säger när jag köpte skärmen var elgiganten dom enda som hade sänkt priset på den men nu är den äntligen hemma i alla fall ska bli kul och testa senare 1080p 60hz till 1440p 144hz gsync

har dock inga spel att testa med än witcher 3 fortfarande typ 13timmar kvar av nedladdningen..

och ja de var något jag lärde mig, vill man ha saker fort köp inte från elgiganten eller något där bring är leverantörerna de var de segaste jag har varit med om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

spårnings grejen uppdaterades idag så får se om jag ringer ändå men nu står den att den har lastats för utkörning..tog bara 4 dagar zzz.

EDIT: fick just sms att den är framme så får se senare idag hur den är när jag hämtar ut den

Gött! Hoppas att du blir nöjd med den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror att Bring har haft svårt att hitta rätt garderob för att komma hem till dig..
Man kommer ju inte till Narnia genom alla garderober..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

De behövde kanske lite tid på sig för att hitta en väg till Narnia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Gött! Hoppas att du blir nöjd med den

den verkar ha lite blb i båda nedre hörnen :/ men jag tror jag behåller fanskapet ändå jag väntar inte tills december på en ny skärm då duger den här fint även med en aning blb.
nu gäller det bara att hitta bättre färginställningar och den är lite gul tonad kan jag ändra på det?

Skrivet av SunQ:

Jag tror att Bring har haft svårt att hitta rätt garderob för att komma hem till dig..
Man kommer ju inte till Narnia genom alla garderober..

kanske därför den va i hägersten i 4 dagar!

Skrivet av perost:

De behövde kanske lite tid på sig för att hitta en väg till Narnia

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde samma skärm 16-11-02 och som det ser ut nu får jag den precis innan jul (de får in nya 16-12-17), så tycker inte du skall klaga på dina 4 dagars leveranstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Jag beställde samma skärm 16-11-02 och som det ser ut nu får jag den precis innan jul (de får in nya 16-12-17), så tycker inte du skall klaga på dina 4 dagars leveranstid.

4 dagar satt den i hägersten från att jag beställde tills den kom hem var 8 dagar och frakttiden på hemsidan var 3-5dagar när den var i lager då jag beställde.

det är dåligt att dom inte håller frakttiden dom uppger på hemsidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

4 dagar satt den i hägersten från att jag beställde tills den kom hem var 8 dagar och frakttiden på hemsidan var 3-5dagar när den var i lager då jag beställde.

det är dåligt att dom inte håller frakttiden dom uppger på hemsidan.

Absolut. Stod att den fanns i lager när jag beställde också. Efter en vecka när inget hade hänt gick jag in på hemsidan och fick veta att den kommer in 16-12-17 igen. Ingen info alls till mig som kund. Ganska uselt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Absolut. Stod att den fanns i lager när jag beställde också. Efter en vecka när inget hade hänt gick jag in på hemsidan och fick veta att den kommer in 16-12-17 igen. Ingen info alls till mig som kund. Ganska uselt tycker jag.

ja du elgiganten kommer jag undvika i framtiden, dom var skitsega med att ens skicka ut min skärm och när dom väl gjorde det så stog det inte när den beräknas vara framme eller vart den var för spårningen uppdateras sällan / aldrig så jag fick kontakta deras support bara för och kolla om den faktiskt kommit iväg.

och jag beställde 31a oktober dagen efter var den slut i lager, såg inte du det? det var typ 5st i webblager då jag beställde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick min en månad innan preliminärt leveransdatum. Det är ganska mycket BLB, och i två av hörnen är den gulaktig. Men min bror har snarlikt på sin Asus RoG PG279Q. Det är kanske svårt att få bra exemplar av dessa skärmar. Får känna efter lite om det är något jag kan leva med eller ej. Däremot så kan jag verkligen inte se någon skillnad när jag spelar med G-sync jämfört med min Dell@60Hz, men jag antar att det är mig det är fel på. Men det känns som en besvikelse när man har spenderat 6k. Skärmen säger att den går i 144 och i Nvidias kontrollpanel är G-sync aktiverat, så jag förutsätter att G-sync är aktivt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag fick min en månad innan preliminärt leveransdatum. Det är ganska mycket BLB, och i två av hörnen är den gulaktig. Men min bror har snarlikt på sin Asus RoG PG279Q. Det är kanske svårt att få bra exemplar av dessa skärmar. Får känna efter lite om det är något jag kan leva med eller ej. Däremot så kan jag verkligen inte se någon skillnad när jag spelar med G-sync jämfört med min Dell@60Hz, men jag antar att det är mig det är fel på. Men det känns som en besvikelse när man har spenderat 6k. Skärmen säger att den går i 144 och i Nvidias kontrollpanel är G-sync aktiverat, så jag förutsätter att G-sync är aktivt.

Jag fick också min en månad för tidigt men jag skickade tillbaka den pga blb och glow. Inte acceptabelt i denna prisklass enligt mig. Så jag bokade TN panelen XB271HUA från inet och återkommer med feedback om någon vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Jag fick också min en månad för tidigt men jag skickade tillbaka den pga blb och glow. Inte acceptabelt i denna prisklass enligt mig. Så jag bokade TN panelen XB271HUA från inet och återkommer med feedback om någon vill ha

Återkom gärna med feedback! Gjorde en retur av XB271HU av samma anledning, och beställde också en TN (dock PG278QR) på BF rean.

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Återkom gärna med feedback! Gjorde en retur av XB271HU av samma anledning, och beställde också en TN (dock PG278QR) på BF rean.

Jag återkommer med feedback här, gör du likadant =)?

Permalänk
Medlem

Fick min skärm för två veckor sedan och är mycket nöjd. Ingen större bleed eller glow och inga döda pixlar.

Jag fick dock från nyaste batchen vilket kanske spelar roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Självklart.

Visa signatur

Permalänk

Nu står det 2017-03-02 på Elgiganten, herrejösses. Som tur är kör Inet samma pris och leverans 22 Dec.

Är ni nöjda med skärmarna? Har lagt en beställning hos Inet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Fick min PG278QR i eftermiddags och är positivt överraskad. Speciellt då jag tidigare var med om en Asus PG248Q som hade döda pixlar, gula hörn (mot vitt/ljust) och kraftiga scanlines vid 180hz, och rätt tråkig färgåtergivning. Upplevde att den var väldigt känslig gällande betraktningsvinklar också. Blev så avskräckt att jag beställde en XB271HU (slutade tyvärr med tre).

Den första XB271HU var kraftigt smutsgul-flammig på vänster sida av skärmen. Var övertygad att något var fel så det blev retur. Den andra visade sig vara nästan lika illa, och hade även döda pixlar. Här gav jag upp, men blev övertalad att testa en tredje, som var helt OK men tyvärr led av kraftig BLB. Även de två första led av BLB i 1-3 hörn, men på en acceptabel nivå.

Har tagit foto på tredje XB271HU (vänster) och PG278QR (höger) i en mörk scen, och efter bästa förmåga försökt återskapa hur hörnen såg ut i verkligheten. De högra hörnen på XB271HU var inte skoj:

Även om färgåtergivningen var bättre på XB271HU så tycker jag den är över förväntan på PG278QR, med tanke på TN. Bör dock tillägga att jag inte lagt någon tid på kalibrering än. Det enda negativa annars att säga är att anti glare coatingen är lite kraftig (syns dock bara vid helvitt).

Måste tillägga att färgerna på TN är mycket bättre i verkligenheten än på fotot ovan.

Visa signatur