hej funderar att köpa ps3

Permalänk
Medlem

hej funderar att köpa ps3

hej är det värt att köpa en ps3? fast det börjar bli gammalt men vill inte köpa en ps4 pga av plus när du måste köpa för att spela online vill inte heller ha steam link vill ha en konsol men laggar ps3? bra grafik? tips på spel?

Permalänk

Nej, ja, nej, inga.

Permalänk
Medlem

1. Värt är ju enbart upp till dig, kommer du spela på det så ja precis som alla konsoler, spelar du inte på det så nej.

2. Nej det laggar inte, väldigt få spel där du kommer märka av något sådant, den som säger annat vet inte vad den pratar om.

3. Ja det är helt ok grafik på PS3, är det den bästa? nej men det är inte så att dina ögon kommer blöda och riktigt bra spel hänger inte på grafiken.

4. Det finns massor av bra spel till PS3, vad gillar du för typ av spel? vad har du spelat innan?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag sitter i ungefär samma situation, och sneglar på en PS3'a, främst för att få HDMI och PS1 funktionalitet. Jag har inte riktigt bestämt mig än, men det lutar åt att det blir affär i alla fall. Min grå fyrkant och TV'n kommer inte riktigt överens. Uppskalningen från RGB-scart "240p" och "480p" till 1080p som är TV'ns faktiska, skapar en fördröjning som gör allt fullständigt ospelbart.
Men, om intresset ligger i att spela "up to date" spel, så är en PS3'a rimligtvis inte rätt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Skaffa dig en 3 månaders plus för 179 kr, prisvärt!!

Eller 1 helårs Plus för 479. Dyrare men du slipper tänka under ett helt år på att du måste köpa var 3e månad.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Skaffa dig en 3 månaders plus för 179 kr, prisvärt!!

Eller 1 helårs Plus för 479. Dyrare men du slipper tänka under ett helt år på att du måste köpa var 3e månad.

Um... Va? 4x179=716, helår är billigare.
Eller du menade att det var billigare med att bara köpa 3 månader, och sen vara utan i 9, på årsbasis?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@Ferrat: typ funderar på att köpa battlefield hardline? the last of us gta 5? klarar den av dom?

Permalänk
Medlem

@Rixen: Det är klart konsolen klarar av dom, så länge du köper PS3-versionerna av spelen. Det är inte riktigt samma tänk som med en PC när det kommer till systemkrav. Är spelet utvecklat för en PS3a klarar den av det, däremot kanske frameraten droppar lite men spelbart ska det vara.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700X, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixen:

@Ferrat: typ funderar på att köpa battlefield hardline? the last of us gta 5? klarar den av dom?

PS3 klarar de spelen, men med usel grafik och ibland inte alla funktioner som samma spel har till XBO och PS4.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

Köp ett PS4 istället. Nu när PRO har kommit så kommer standardversionen att gå ner i pris på begagnatsidan. Om du vill lira online så är PS+ ingen dyr tjänst med tanke på att man även får ta del av spel. Angående GTA 5 och TLOU så ser de mycket bättre ut på PS4 och ger en mycket bättre upplevelse. BF HL kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

*kollar vilket år tråden skapades*