Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bärplockaren:

Denna kanske
annars är det 120/128gb som gäller.

Mja...V300 vågar jag nog inte köpa när man inte vet vad man får xP

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartklubb:

Förstår aldrig riktigt vad folk förväntar sig för välgörenhet under BF? De är såklart inte efter att sälja ett oändligt antal rabatterade produkter.

Tror inte folk förväntar sig välgörenhet, dock känns det väl inte för mycket begärt att det ska finnas intressanta produkter kvar i lager efter klockan 3 på natten? Det heter trots alls black friday, och inte black friday morning.

Jag var uppe här klockan 6 i morse och tittade, och redan då var det slutsålt på en massa produkter.
Kommer bli kul för dom som kommer hem från jobbet nu dom närmaste timmarna, när det inte finns mycket kvar att fynda.
Massiv hype för rabatter som du kan missa om du blinkar vid fel tidpunkt, aka BF.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Någon som har provat Logitech G402 ?
Jag kanske skulle ta och byta ut min mx 518
https://www.komplett.se/product/818931/datorutrustning/mustan...
349kr nu

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Tror inte folk förväntar sig välgörenhet, dock känns det väl inte för mycket begärt att det ska finnas intressanta produkter kvar i lager efter klockan 3 på natten? Det heter trots alls black friday, och inte black friday morning.

Jag var uppe här klockan 6 i morse och tittade, och redan då var det slutsålt på en massa produkter.
Kommer bli kul för dom som kommer hem från jobbet nu dom närmaste timmarna, när det inte finns mycket kvar att fynda.
Massiv hype för rabatter som du kan missa om du blinkar vid fel tidpunkt, aka BF.

Men å andra sidan så har de fortfarande sålt exakt det antalet produkter de har tänkt att sälja, oavsett om det är kl 3 på natten eller kl 20 på kvällen. Så den massiva hypen för rabatter gäller ju ändå samma antal personer.

Permalänk
Medlem

Lockpriser överallt den här hetsiga fredagen. Hann inte äta upp frukosten innan mitt tänkta köp var slutsålt. Falsk marknadsföring så det ryker om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartklubb:

Men å andra sidan så har de fortfarande sålt exakt det antalet produkter de har tänkt att sälja

Och det är där skon klämmer; butiken har ett visst antal de tänkt sälja, som ofta inte stämmer överens med efterfrågan, och butiken vet om det. Butiken blir nöjd, men (de eventuella) kunderna blir missnöjda.

Sen så kan man ju diskutera om det kan klassas som lockpris eller inte att ha 30 av ett exemplar, när man vet att alla kommer vara sålda inom 5 minuter.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Suktar fortfarande efter att hitta Nexus 6P med en fet jävla röd prislapp på. Är väl vara cdon och deras nya reor varje timme som kan rädda min bf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Oneone: Jag hoppas på samma sak, annars får det bli elggiggen

Visa signatur

MB: Asus p8Z77-V PRO PSU: FD Newton R3 600W CPU: Intel i5 3570K @ 4.3 GHz Kyl: CM 212 EVO Ram: Vengeance 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Strix 1070 HDD: WD Caviar Green 2TB SSD: Samsung 840 PRO 250GB Burk: Define R4 Laptop: Alu Macbook 2008 Monitor: Acer X34A

Permalänk
Medlem

Är det inga bra deals på 1060's?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vecwo:

Lockpriser överallt den här hetsiga fredagen. Hann inte äta upp frukosten innan mitt tänkta köp var slutsålt. Falsk marknadsföring så det ryker om det.

Och exakt så som de gamla reorna på t ex OnOff var, campade du inte utanför hela natten till dess att butiken öppnade vid 10 och var först in för att välja och vraka så gick du miste om din chans när du kom på eftermiddagen.

Så inget nytt under solen mao.

Permalänk
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

Alltså tryckluft borde man ju få köpa några burkar utav i alla fall, en burk räcker inte så långt

https://www.inet.se/produkt/6301289/tryckluft-pa-burk-400ml-b...

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Och exakt så som de gamla reorna på t ex OnOff var, campade du inte utanför hela natten till dess att butiken öppnade vid 10 och var först in för att välja och vraka så gick du miste om din chans när du kom på eftermiddagen.

Så inget nytt under solen mao.

Nä och så ska det vara när det är en riktigt bra rea, alternativet är ju att inte ha lika mycket rabatt så räcker varorna längre, men då gnäller ju folk för att det är för dålig rea istället.
Jag tycker att årets BF har varit suveränt, jag har sett massvis med grymma deals och någon har jag själv slagigt till på.

Permalänk
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quon:

Är det inga bra deals på 1060's?

De flesta där är slut för länge sedan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elektron:

Någon som har provat Logitech G402 ?
Jag kanske skulle ta och byta ut min mx 518
https://www.komplett.se/product/818931/datorutrustning/mustan...
349kr nu

Jag tycker att G502:an är skönare (bättre scrollhjul och sladd) och den kostar bara 50kr extra hos Elgiganten inkl. frakt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hur det kändes när 1070 ROG Strix OC kom upp för 3600;-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:
Skrivet av bärplockaren:

Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Finns det nå bra externa hårddiskar ute? på 3tb+ ?
såg maxell tank men är det något att ha?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax123:

Hur det kändes när 1070 ROG Strix OC kom upp för 3600;-
http://i.imgur.com/miRkT3M.png

Riktigt bra deal. Hade jag hunnit hade jag också köpt ett.
Det fick bli ett EVGA 1070 FTW för 4500 kr istället...

Permalänk
Skrivet av nossttam83:

Det verkar som att denna är exakt samma lurar. Kanske utan kabel för XBone, men ingen skillnad till PC. 1690 spänn.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/233214-s...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Köpråd

Letar med lykta efter ny skärm. Hade hoppats på lite sköna erbjudanden men inte hittat så mycket. Är mest inne på 144hz. Lirar mestadels CS:GO och dylika spel annars används datorn mest till studier. Är inne på någon av dessa:
https://www.komplett.se/product/774683/datorutrustning/bildsk...
https://www.inet.se/produkt/2201442/asus-24-mg248q-black-frid...
Eller bör man nöja sig lite lägre Hz och spara lite pengar? tips isåfall mottages varmt!

Permalänk

Är ute efter en ny TV till PS4 Pro. Någon som har tips?

4K
HDR
100 Hz
Gärna 43-49 tum

Permalänk
Medlem

Sry för repost men behöver hjälp. Ska uppgradera främst chassi och CPU kylning, funderar även på att köpa nytt moderkort. Detta är vad jag har just nu:

Chassi: COOLER MASTER CHASSIS CM ELITE 335 WITH 420W POWER SUPPLY
RAM-Minne: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Grafikkort: AMD Radeon Sapphire 7800 serie (Beställt MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB)
HDD: Transcend TS128GSSD340 2.5" SSD - 128GB
Moderkort: MSI Z77A-SO1 ATX
Processor: Intel Core i7 3770K 3,5 GHz (Ivy Bridge)

Eller funkar det moderkort jag kör med atm? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@zorre1: Ska du byta moderkort till något nytt måste du väl även byta CPU och RAM? Ska inte vara några problem att köra den nya CPU'n med det moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prosparven:

Tips: Se Sweclockers nya TV-guide http://www.sweclockers.com/artikel/22991-sweclockers-introduk...

Permalänk

@Winbrill: Jag har kört 144hz i två år nu och jag skulle aldrig byta till lägre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vecwo:

Lockpriser överallt den här hetsiga fredagen. Hann inte äta upp frukosten innan mitt tänkta köp var slutsålt. Falsk marknadsföring så det ryker om det.

Men snälla du, någon gång får man väl ändå försöka se utanför sin egen liten bubbla.

Om dom har ett bra erbjudande, men bara 10 000 av den. Ska de strunta i det då, så att folk hinner äta sin frukost först?
Eller går gränsen vid 100 000? För de kan ju inte sätta ett sämre pris så det "räcker längre", för då gnäller andra.

Helt klart måste man ta fram en bra formula för detta så det blir exakt rätt antal nästa år. Tänk tex de som försover sig och inte kan kolla på jobbet, då måste det vara produkter kvar på kvällen med.

Antal produkter som krävs i lager = (sveriges befolkning * åtråhetsfaktor * säsongsfaktor * prisets wowfaktor * tillverkarens populäritet * snittlönen för en datorintresserad medelsvensson) / sannolikheten att gräset är grönare på andra sidan

Kanske kan vara en formel att försöka utgå ifrån?

Eller kanske att alla butiker skickar in alla sina utannonserade produkter till staten, där man sen får anmäla sitt intresse för det man vill ha, sen lottas det?