Permalänk
Medlem

Gemensamma VR applikationer

Rätta mig om jag har fel men finns ingen tråd gällande gemensamma VR applikationer.

Dammade av Cineveo igen. Void 3.0 teatern är nära klockren dock blir jag lite fundersam över varför de har en curve uppifrån och ner men platt skärm i övrigt. Eller nästan i alla fall. Marginellt gör egentligen varken från eller till.

Coola miljöer i övrigt betydligt mer välgjorda än bigscreen betas men finner det distraherande att se andra saker runtom duken som stjäl fokus. Skulle också vilja kunna flytta mig närmare eller längre ifrån duken iaf och justera dukstorleken därigenom.

Där tappar de mot Bigscreen Beta. (Undrar när de kommer sluta kalla det för beta?)

Sitter du i en klassisk PC setup så fungerar interfacet klockrent. Annars om du som nog kommer bli rätt vanligt skaffar snurrstol för VR och sitter i så känns det bara urbota korkat att jag verkligen måste trycka på en musknapp för att starta applikationen. Kommer du bara förbi musklicket som du kan göra varsomhelst så kan du använda skallen för resten och klarar dig utan någon kontroller så länge du lagt in mkv-erna i rätt mapp! Annars blir det lite jobbigt hålla på och söka reda på dem även om de går.

Big Screen beta kan du fixa vilken skärm du vill fast lite bök då det inte går att spara dukarna vettigt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x