SweClockers drop!

var köpa PCI-e kablar till Göteborg för MSI GTX 980?

Permalänk

var köpa PCI-e kablar till Göteborg för MSI GTX 980?

Lite av en newbiefråga antar jag:
Jag har vissa svårigheter att hitta PCI Express kablar 6+2 till 8 i Göteborg. Jag har en Corsair CS 550M PSU och ett MSI GTX 980 grafikkort som jag behöver koppla ihop. Jag har kontaktat Inet, Komplett, IT Power, Datagiganten och några till. Det finns 6 till 8 pinnars, men ingen har 8 till 8 pinnars. Kontakterna är väl inte heller identiska som det ser ut för mig.

Jag är nybörjare på PCI Express grafikkort, så vet inte om 6+2 är samma som 8 eller om en 6 pinnars passar eller funkar i detta sammanhang på PSU sidan.

Så här ser det ut på 550M-sidan:

och så här på 980'n:

Jag tror jag behöver 15cm längd.

Permalänk
Medlem

Vänta nu, har du inte kablarna med som du fick till nätagget?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Kontakterna på nätagget är inte PCIe, du behöver kablar som är gjorda specifikt för ditt nätagg. Annars är risken stor att du bränner upp grafikkortet. Om du inte har kablarna som följde med nätagget så får du konktakta Corsair och se om det går att skaffa fram nya.

Och 6+2 är identiskt med 8 när det gäller PCIe, de är bara delade för att de ska fungera som både 6 och 8.

Permalänk

fattas det lite KABLOONI här hehehe

Permalänk
Medlem

Kontakta Corsair?
Annars finns cablemods C-serie som passar CS550M
https://cablemod.com/compatibility/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@Hipso Facto: Kablarna går inte att köpa lösa utan säljs endast med nätaggregatet. Detta då kontakterna i nätagget är unikt kopplade per nätaggsplattform.