Hjälp! Omstart av Windows på 6~ år gammal laptop

Permalänk

Hjälp! Omstart av Windows på 6~ år gammal laptop

Hej!
Jag har en laptop som jag tror heter emachines E644G.
Den har krånglat och jag har inte brytt mig om att kolla vad det är förrän nu, jag satt hela kvällen igår med att återställa den med återställnings DVD:er.
Idag tänkte jag fortsätta men kommer ingen vart.
När jag startar den står det setup F2 i hörnet och emachines e mitt på skärmen.
Jag trycker på F2 och får fram settings.
Jag väljer under menyn "boot" och får fram hur jag vill återställa, jag väljer 2, där det står "ATAPI CDROM : Slimtype DVD A DS8A5SH" jag trycker sen på "Save and exit" och save.
Sedan börjar Windows starta om och kommer sedan till "setup is starting services" där denna skylt kommer fram:
Windows could not finish restarting någonting...
Vad ska jag göra?

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske är hårddisken som är trasig, det är en sak som brukar ta mycket stryk på laptops och då komemr det ju att strila vidare även om man försöker installera om.
Har du en annan fungerande dator så skulle du kanske kunna plocka ut disken och prova den i den datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tror också på HDD:n tyvärr

Permalänk

Så det kan gå om man köper en ny HDD?
Någon idé om hur jag kan lösa det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av WaldenKing:

Så det kan gå om man köper en ny HDD?
Någon idé om hur jag kan lösa det?

Skickades från m.sweclockers.com

Utan att felsöka mer ingående går det inte att veta vad som hänt, det kan vara disken men det kan vara nått annat fel också, du kan ju tex testa om dina skivor går att läsa i en annan dator.
Ska du köpa nått nytt så är det nog bättre att välja en ssd än hdd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.