PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Ser så sjukt mycket fram emot att få spela min första match. Köpte pubg för några månader sedan, men det var icke spelbart på min dator. Igår installerade jag dock en gtx 1060 6gb så nu hoppas jag det funkar fint. Imorgon kväll kanske jag hinner med min första match hoppad jag ☺️ Några noob-tips till en färsking på ön?

Skickades från m.sweclockers.com

Börja med att undvika stora städer, försök hoppa ut från planet och glida så långt bort som möjligt från folkmassorna till nån samling med hus. Så hinner du få en liten uppfattning av hur spelmekaniken är och samla på dig lite saker innan du ger dig på andra spelare. Populära ställen som militärbasen, skolan, storstäderna osv är slakthus första minuterna om man inte är inne i det

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

någon som fått highlight auto capture att fungera med shadowplay?

Var bara att tanka ned senaste drivern + enable ingame + shadowplay control center, alltså alt+z -> highlights.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Var bara att tanka ned senaste drivern + enable ingame + shadowplay control center, alltså alt+z -> highlights.

för mig, och många andra om man googlar var det inte riktigt så enkelt. Jag har via bra guider fått det att fungera med smärre handpåläggning.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@p3pp3r: Ha kul och lär dig av dina misstag bara. För dom kommer

Permalänk
Medlem

Evermore spelade ju precis som man ska för att vinna. Vilket var det enda som betydde något i matcherna.

Klart som fan som blev sura och arga då de vill se "twitch-streamer-action", som spelas för en publik i syfte att underhålla. Två helt olika spelstilar.

Så haha gg wp Evermore!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Var bara att tanka ned senaste drivern + enable ingame + shadowplay control center, alltså alt+z -> highlights.

ALT + F10 funkar lika bra.
Speciellt härlig i dessa lägen:

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Evermore spelade ju precis som man ska för att vinna. Vilket var det enda som betydde något i matcherna.

Klart som fan som blev sura och arga då de vill se "twitch-streamer-action", som spelas för en publik i syfte att underhålla. Två helt olika spelstilar.

Så haha gg wp Evermore!

Haha precis, men jag förstår ju att man vill se lite action! Det som är underhållande 😊 Men om han vann borde han gjort något rätt, även o det inte var en underhållande vinst att se som åskådare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Någon som märker av förbättringar med nya drivisarna? Ska testa själv strax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Någon som märker av förbättringar med nya drivisarna? Ska testa själv strax.

Ska också testa senare ikväll få se men folk verkar nöjda iaf enligt :
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/56504-new-nvidia-d...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Ska också testa senare ikväll få se men folk verkar nöjda iaf enligt :
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/56504-new-nvidia-d...

Tackar. Trevlig läsning. Får se om man lyckas knäppa ett par under kvällen då.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Haha! Jag blev 2:a utan att skjuta ett skott hela rundan. Och dog av det blå helvetet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

UMP:en hela rundan
Inte den roligaste matchen kanske...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har fått ett märkligt beteende de senaste dagarna i spelet. Fryser till med jämna mellanrum och kikar jag på loggen i GPUz så ser det ut som grafikkortet går ner i sin vilofrekvens. Vad kan orsaka detta? Spelet ligger på SSD.

Processorn är i stockfrekvens för tillfället. Grafikkortet är klockat till 1170/1506mhz det beter sig likadant om jag ändrar till originalfrekvens.

Dold text

Edit visade sig vara enkelt. Efter ominstallation hade det blivit Fullscreen window vilket datorn/spelet antagligen inte gillade ändrade till fullscreen och fick normal prestanda.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

När man spelat 100h+ och det känns som det bara går sämre och sämre.. bortrest över helgen och kör en duo. Min partner dör väldigt tidigt i matchen och där satt den. Nytt rekord och typ 3e vinsten i duo totalt

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

När man spelat 100h+ och det känns som det bara går sämre och sämre.. bortrest över helgen och kör en duo. Min partner dör väldigt tidigt i matchen och där satt den. Nytt rekord och typ 3e vinsten i duo totalt

Du har väl fått högre rating och får möta bättre spelare.

Permalänk
Medlem

Går det bra att fråga efter spelare i den här tråden?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Du har väl fått högre rating och får möta bättre spelare.

Finns väl ingen typ av ELO än.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Du har väl fått högre rating och får möta bättre spelare.

Ingen rank i FPP heller

Men i övrigt så satt aimen för en gångs skull

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Finns väl ingen typ av ELO än.

Ok. Fel av mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Går det bra att fråga efter spelare i den här tråden?

Hoppa in på discorden, finns nästan alltid några som spelar.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1485592-geeks-gaming-di...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har fått ett märkligt beteende de senaste dagarna i spelet. Fryser till med jämna mellanrum och kikar jag på loggen i GPUz så ser det ut som grafikkortet går ner i sin vilofrekvens. Vad kan orsaka detta? Spelet ligger på SSD.

Processorn är i stockfrekvens för tillfället. Grafikkortet är klockat till 1170/1506mhz det beter sig likadant om jag ändrar till originalfrekvens.

Edit visade sig vara enkelt. Efter ominstallation hade det blivit Fullscreen window vilket datorn/spelet antagligen inte gillade ändrade till fullscreen och fick normal prestanda.

Hej,
Har uppfattat samma symptom. Det fryser till i ca 0,5 sekunder och man "hoppar" en liten bit dit man var på väg innan det fryser till.
Jag skyller detta på drivers, men jag ska kolla om det är fullscreen windows för mig också.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Finns väl ingen typ av ELO än.

Väldigt tydligt att det finns rating och matchmaking.
När jag är uppe i topp 5000 på eu tar det tid att matcha till en match och det är bättre motstånd. Körde några matcher på AS-servern och vi vann 4st på raken när vi var rankade ~1000000.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Väldigt tydligt att det finns rating och matchmaking.
När jag är uppe i topp 5000 på eu tar det tid att matcha till en match och det är bättre motstånd. Körde några matcher på AS-servern och vi vann 4st på raken när vi var rankade ~1000000.

Som jag tolkar det finns det ingen ranking på FPP som är det enda jag kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Som jag tolkar det finns det ingen ranking på FPP som är det enda jag kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah okey!
Det täntke jag inte ens på. jag kör bara 3rd person än så länge. Men det står väl fortfarande BETA så det stämmer nog.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Väldigt tydligt att det finns rating och matchmaking.
När jag är uppe i topp 5000 på eu tar det tid att matcha till en match och det är bättre motstånd. Körde några matcher på AS-servern och vi vann 4st på raken när vi var rankade ~1000000.

Verkar stämma att det finns en typ av ranking men ELO ska dom implementera efter Early Access.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Vad har ni andra i "Rating"?

Här är min enligt "PUBG Tracker"

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutto:

Hej,
Har uppfattat samma symptom. Det fryser till i ca 0,5 sekunder och man "hoppar" en liten bit dit man var på väg innan det fryser till.
Jag skyller detta på drivers, men jag ska kolla om det är fullscreen windows för mig också.

Samma problem för mig, spelar med rivatuner på och ser att GPU droppar drastiskt i aktivitet. Kommer var och varannan patch/nvidia driver update för mig. Spelet blir allt mer smooth med högre fps snitt men med flera krascher relaterat till GPU/GPU drivers för mig.

Permalänk
Medlem

Här är min PUBG Tracker:

Ca 50 games duo, 20 squad.

Spelar endast fpp nu förtiden dock. Inte spelat rankat på några veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Här är min PUBG Tracker: https://s26.postimg.org/ght9zpyrd/Capture.png

Ca 50 games duo, 20 squad.

Spelar endast fpp nu förtiden dock. Inte spelat rankat på några veckor.

44% i vinst är ju sjukt bra! Spelar du aggressivt eller passivt?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB