Hur har du lyckats få tag på 3 edu konton? Ges inte de av skolor? Körde Google Drive Unlimited business en månad, men slutade för att jag kom på att jag inte hade viktiga saker att spara ändå
Jo det stämmer, finns dock andra sätt att komma över konton *host* ebay *host*.
Dock får man ha i åtanke att ens konto kan stängas utan förvarning (därav mina två extra backups) samt att admin kan se alla filer.
För att förhindra att admin ser vad jag har liggande på min drive så kör jag crypt-funktionen i rclone.
@Z1D: Jaha okej, har kollat på det innan. Men inte en chans att jag låter en random snubbe på ebay se mina filer och dessutom stå för backups, när man själv kan betala €10 per månad och vara sin egen admin... Förstår varför du kör 3 konton nu.
@Z1D: Jaha okej, har kollat på det innan. Men inte en chans att jag låter en random snubbe på ebay se mina filer och dessutom stå för backups, när man själv kan betala €10 per månad och vara sin egen admin... Förstår varför du kör 3 konton nu.
crypt i rclone krypterar alltså filerna, admin kan inte se vad jag har för filer.
Mina backups körs inte av samma admin för att sprida riskerna så att säga.
Jag är mycket nyfiken på G Suite för företag. Dock har jag inget företag och undrar därför, kommer Google kolla upp om företaget verkligen existerar, om de nu ens kollar igenom mitt konto riktigt ordentligt?
@Airikr: Nej, behövs dock en domän. Jag tog bara massa fake uppgifter och det fungerade för mig. Fick unlimited även fast det stod att det max var 1 TB.
Köpte ett unlimited konto från Ebay för ett tag sedan för cirka 90kr, fungerar fint. Kör med rclones kryptering eftersom säljaren har full tillgång till datan annars.
Använder det som en av flera backup-lösningar så det är inte allt för jobbigt om dom skulle stänga ner kontot.