Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Stöd för en 2.120 radiator var inte dåligt! Ska du förborra monteringshål för pumpar också? Kommer bli fruktansvärt trångt men en DDC med top kanske går in. Får ha en bit slang på t-koppling som reservoar (:

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Stöd för en 2.120 radiator var inte dåligt! Ska du förborra monteringshål för pumpar också? Kommer bli fruktansvärt trångt men en DDC med top kanske går in. Får ha en bit slang på t-koppling som reservoar (:

En plutt till reservoar pumpres. Vill minnas att alphacool hade en riktigt smidig res gjord i POM men den verkar ha utgått.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
LOUQE

Lansering nästa vecka

Nu är hemsidan uppdaterad med de senaste justeringarna, kolla om det är något mer vi bör lägga till eller justera, samt om det rent tekniskt finns något ni tycker bör uppdateras med produkten: www.louqe.com

Om inget stort dyker upp i närtid kommer vi att lansera nästa vecka!

Permalänk
Inaktiv

Några kommentarer :

Perforeringen ser väldigt gles med små hål. Den kommer störa luftflödet ordentligt. A4-SFX har betydligt bättre genomströmning för luft baserat på bilder.

Blir det möjligt att byta ut USB portarna när USB-C slår igenom?

Det bör vara möjligt att ta bort svenska flaggan i baken då jag tvivlar att kunder utanför Sverige är speciellt intresserade av den och den skär sig ordentligt med resten av chassit.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av anon127948:

Perforeringen ser väldigt gles med små hål. Den kommer störa luftflödet ordentligt. A4-SFX har betydligt bättre genomströmning för luft baserat på bilder.

Genomströmningen (open area) är idag 30%, vi kommer sannolikt öka denna till någonstans kring 40% genom att göra hålen något större.

Skrivet av anon127948:

Blir det möjligt att byta ut USB portarna när USB-C slår igenom?

Vi har just nu en dialog med leverantörer om att lägga byta en USB-kontakt till en USB-C innan leverans, de ser inga problem men vi kan inte lova något än. IO-enheten och toppen är dessutom utbytbara.

Skrivet av anon127948:

Det bör vara möjligt att ta bort svenska flaggan i baken då jag tvivlar att kunder utanför Sverige är speciellt intresserade av den och den skär sig ordentligt med resten av chassit.

Svenska flaggan är en löstagbar modul och kläms fast i grillen underifrån. Varje kund kommer få ytterligare en "ragtag" på köpet som skickas separat efter beställning och designa på egen hand eller val av standardflaggor. Vill man inte ha någon flagga så är det bara att ta bort den, den underlättar vid demontering en aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Nu är hemsidan uppdaterad med de senaste justeringarna, kolla om det är något mer vi bör lägga till eller justera, samt om det rent tekniskt finns något ni tycker bör uppdateras med produkten: www.louqe.com

Om inget stort dyker upp i närtid kommer vi att lansera nästa vecka!

Kul att höra av er igen! Jag kommer med största sannolikhet backa er Kickstarter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Nu är hemsidan uppdaterad med de senaste justeringarna, kolla om det är något mer vi bör lägga till eller justera, samt om det rent tekniskt finns något ni tycker bör uppdateras med produkten: www.louqe.com

Om inget stort dyker upp i närtid kommer vi att lansera nästa vecka!

Angående hemsidan. Även om den är väldigt professionell så tycker jag att den är lite svårnavigerad, på grund av scrollningen. Hade nog hellre sett en tydlig meny högst upp på sidan där man kan välja lite saker. Men detta är säkert subjektivt. Dessutom är det några ställen som det är vit text på vit bakgrund, som blir svårläst. Kanske nåt att justera.

Generellt skulle jag vilja se lite mer bilder av chassit, och gärna en video där ni monterar ner det i delar och sätter ihop det igen. Lite mer hands-on för att visa och prata om chassits detaljer, helt enkelt. T.ex fötter på chassit har vi inte sett (eller så är dom minimala?), eventuella dammfilter, användning av Create Platform, etc. Men en sådan video kanske kommer i samband med lanseringen på kickstarter?

Permalänk
LOUQE

BENCHMARK - RESULTS

Nedan presenteras resultat från senaste dagarnas tester:

Notera att olika grafikkort sitter i dessa två riggar.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av NaturMackan:

Angående hemsidan. Även om den är väldigt professionell så tycker jag att den är lite svårnavigerad, på grund av scrollningen. Hade nog hellre sett en tydlig meny högst upp på sidan där man kan välja lite saker. Men detta är säkert subjektivt. Dessutom är det några ställen som det är vit text på vit bakgrund, som blir svårläst. Kanske nåt att justera.

Generellt skulle jag vilja se lite mer bilder av chassit, och gärna en video där ni monterar ner det i delar och sätter ihop det igen. Lite mer hands-on för att visa och prata om chassits detaljer, helt enkelt. T.ex fötter på chassit har vi inte sett (eller så är dom minimala?), eventuella dammfilter, användning av Create Platform, etc. Men en sådan video kanske kommer i samband med lanseringen på kickstarter?

Tack Mackan!

Hemsidan kommer att byggas om framöver, inte före launch.

Inför kampanjen så har vi samlat alla öppna frågor och lagt dem i en FAQ samt lagt till mer illustrationer/information på kampanjsidan

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man skulle vilja ta denna utsökta minimalistiska låda och omvandla den till ett monster som i följande bild: http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_core_water_cooler.png

Detta strider fullständigt med eran grundläggande design filosofi (min tolkning). Förstår inte vad den gör i eran galleri.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Förstår inte varför man skulle vilja ta denna utsökta minimalistiska låda och omvandla den till ett monster som i följande bild: http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_core_water_cooler.png

Detta strider fullständigt med eran grundläggande design filosofi (min tolkning). Förstår inte vad den gör i eran galleri.

Because you can?
Nä men för att vara seriös, antaglien bara för att visa hur modulär och flexibel deras låda verkligen är. Det är ju valfritt att köra med en top-hat eller ej.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Kickstarter backad!

Permalänk
LOUQE
Permalänk
LOUQE
Skrivet av LiTo:

Förstår inte varför man skulle vilja ta denna utsökta minimalistiska låda och omvandla den till ett monster som i följande bild: http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_core_water_cooler.png

Detta strider fullständigt med eran grundläggande design filosofi (min tolkning). Förstår inte vad den gör i eran galleri.

Den bilden visar lådan utan skalet på

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Because you can?
Nä men för att vara seriös, antaglien bara för att visa hur modulär och flexibel deras låda verkligen är. Det är ju valfritt att köra med en top-hat eller ej.

Det förstår jag också. Men har du sett Ferrari visa bilder på deras bilar med en takbox, för att det går?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Det förstår jag också. Men har du sett Ferrari visa bilder på deras bilar med en takbox, för att det går?

dom säljer ju tophats till som ska dölja det där? som att Ferrari visar sin Cab utan tak och man kan välja till soft eller hard top?

Permalänk
Medlem

är det tophat L i early bird versionerna, de för 1650-1750kr eller bara i det alternativet för 2200kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Det förstår jag också. Men har du sett Ferrari visa bilder på deras bilar med en takbox, för att det går?

Lix skönt att slippa alla frågor "rymmer er låda en radiator?!?!", när man enkelt kan se det på hemsidan.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

är det tophat L i early bird versionerna, de för 1650-1750kr eller bara i det alternativet för 2200kr?

står tophat off youre chosing på dom båda!

Permalänk
Medlem

17 minuter och dom första 100 lådorna är sålda. 9% av pengarna har kommit in! grattis @pachalski !

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

står tophat off youre chosing på dom båda!

Jo det gör de. Det jag reagerade på var alternativen innan 2000:- står det "GHOST S1 (XS)" som rubrik och sen "GHOST S1 (XS) + TopHat (S/M/L)" på de dyrare.

Blev lite förvirrad då, men slog till på den med lägre pris.

fick inte något val om varken färg eller tophat när jag backade de. men antar det kommer senare? aldrig backat något på kickstarter innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

Jo det gör de. Det jag reagerade på var alternativen innan 2000:- står det "GHOST S1 (XS)" som rubrik och sen "GHOST S1 (XS) + TopHat (S/M/L)" på de dyrare.

Blev lite förvirrad då, men slog till på den med lägre pris.

fick inte något val om varken färg eller tophat när jag backade de. men antar det kommer senare? aldrig backat något på kickstarter innan

det jobbet tar dom nog ifall dom når målet !

Permalänk
LOUQE
Skrivet av jazon:

Jo det gör de. Det jag reagerade på var alternativen innan 2000:- står det "GHOST S1 (XS)" som rubrik och sen "GHOST S1 (XS) + TopHat (S/M/L)" på de dyrare.

Blev lite förvirrad då, men slog till på den med lägre pris.

fick inte något val om varken färg eller tophat när jag backade de. men antar det kommer senare? aldrig backat något på kickstarter innan

Färgalternativen kommer som en survey senare.

Ni som backat innan vi nått 200% får även välja en premiumvariant utan extra kostnad om ni vill och om vi når dit...

Permalänk
Medlem

blev backare 121, ska bli klart kul att se om jag bryter ihop mindre än när jag skulle skruva med ett ncase m1

Permalänk
Medlem

Slog till på en early bird jag också. Antar att det som sagt ingår en valfri tophat där eftersom det stod så.

Antalet backare kommer nog att ticka på, men det ser ut som att ni behöver ungefär 1000 "standard" backare om jag räknar rätt. I princip behövs det backas 1-2 gånger i timmen under en månad framåt. För att nå det så behövs det spridas nyheter om detta chassi. Hoppas det går, annars vore det jäkligt tråkigt.

Permalänk
Avstängd

Tycker det ser ut som en riktigt trevligt chassi och hade gärna backat då min sambo pratar om att skaffa dator men tycker det var lite dyrt.
Förstår att allt jobb ni gjort har kostat men jag är helt enkelt för snål.

Snyggt var det iallafall och hoppas ni lyckas driva detta hela vägen in i kaklet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Grymt val att inte sätta en logotyp på fronten, det verkligen fulländande den stilrena designen!

Kände mig tvungen att kliva upp ur sängen för att backa detta igår kväll när jag insåg att jag inte vågade vänta tills idag. Klippte ett SUPER EARLY BIRD SPECIAL och blev backare #89. Jag blev dock inte promptad under beställningssteget att välja varken top-hat eller färg. Hur kommer det att genomföras? Skickar ni ut något formulär?

Jag önskar er all lycka med detta projektet!

Permalänk
Medlem

Slog också till på ett EARLY BIRD. Har följt tråden med stort intresse och jag hoppas verkligen att tillräckligt många går in. Håller tummarna!

Permalänk
Medlem

@PaChalski: I bilden står det Ash Grey, i texten står det Ore Grey. Du får nog rätta en av dem för att undvika förvirring.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av BoardBum:

blev backare 121, ska bli klart kul att se om jag bryter ihop mindre än när jag skulle skruva med ett ncase m1

Härligt! blir detta verklighet kommer ni bli förvånade över hur bekvämt det är att bygga allt i "Spinen" med åtkomst från fler håll och sedan skruva på botten + toppen - Boom!