Skydda datorn. Max 500.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kilroy:

Därför att undersöka vilka hot man utsätts för i praktiken.

I teoretiska tester så skyddar Microsofts egna och inbyggda mot färre hot som testarna har använt sig av.
Är dessa hot representativa för vilka hot som vanliga folk faktiskt kommer i kontakt med? Osv...

Okej, då får du även visa vilka av de testade som inte skulle funnits i praktiken, du kan inte bara komma med massa lösa påståenden.
Och även om så hade varit fallet, varför skulle det inte gynna Defender också i såna fall?

Det börjar bli lite väl lama ursäkter för att få Defender att de bra ut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Bitdefender hands down.
Haft det i x antal år nu och de har bra support, bra omdömen och är bäst i test vad gällande skydd.
ca 300-350kr/år.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Bitdefender ja, som Kilroy är inne på, tänk på att testerna inte tar hänsyn till hur representativa hoten är för vad vanligt folk kommer i kontakt med. Tar man med det i beräkningarna halkar Bitdefender ner från plats 6 till plats 15.

Microsoft Goes From Cellar to Stellar in New Antivirus Test

Bitdefender, Lavasoft, Kingsoft, Emsisoft, Qihoo, and BullGuard had originally tied for sixth place. After weighting for prevalence they're ranked from 15th place on down.

Permalänk

Jag kör Hackintosh numera på min mainburk, Behöver jag ha något antivirus på OSX nu för tiden? Inte kört med "externt" antivirus på Windows sen 8.1.

Men OSX har väl inget inbyggt?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av torbjorn_75:

Bitdefender ja, som Kilroy är inne på, tänk på att testerna inte tar hänsyn till hur representativa hoten är för vad vanligt folk kommer i kontakt med. Tar man med det i beräkningarna halkar Bitdefender ner från plats 6 till plats 15.

Microsoft Goes From Cellar to Stellar in New Antivirus Test

Bitdefender, Lavasoft, Kingsoft, Emsisoft, Qihoo, and BullGuard had originally tied for sixth place. After weighting for prevalence they're ranked from 15th place on down.

Åhh jisses, så när skaparna av Defender sponsrar (OCH ger datan som ska testas), DÅ är det tillräckligt oberoende för att resultaten ska vara trovärdiga...

Denna källkritiken börjar bli otroligt pinsam nu.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Åhh jisses, så när skaparna av Defender sponsrar (OCH ger datan som ska testas), DÅ är det tillräckligt oberoende för att resultaten ska vara trovärdiga...

Denna källkritiken börjar bli otroligt pinsam nu.

Det är samma källa som andra här brukar använda sig av, AV-comparatives. Den kanske bara duger när den sponsras av tredjeparts antivirusföretagen?

Det intressanta är att man för en gångs skull tagit hänsyn till hur vanligt förekommande hoten är i verkligheten. Det borde man alltid göra tycker jag.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av torbjorn_75:

Det är samma källa som andra här brukar använda sig av, AV-comparatives. Den kanske bara duger när den sponsras av tredjeparts antivirusföretagen?

Det intressanta är att man för en gångs skull tagit hänsyn till hur vanligt förekommande hoten är i verkligheten. Det borde man alltid göra tycker jag.

När sponsras den av tredeparts antivirusföretag?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Panda free. Fungerat mycket bra imo.
Men funderar nu att byta till defender...

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Använder Comomo Internet Security som är kostnadsfri och som förutom antivirus även har brandvägg inkluderat. Har aldrig haft några problem de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, då får du även visa vilka av de testade som inte skulle funnits i praktiken, du kan inte bara komma med massa lösa påståenden.
Och även om så hade varit fallet, varför skulle det inte gynna Defender också i såna fall?

Det börjar bli lite väl lama ursäkter för att få Defender att de bra ut.

Jag svarade på en fråga.
Jag förstår inte vilka påståenden du påstår att jag kommit med eller vad för någon lam ursäkt.

Jag gav ett svar på en fråga.
Ett svar som var sant om än inte helt uttömmande utan bara väldigt grundläggande.

Jag förstår inte vad du säger i relation till det svar jag gav

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

När sponsras den av tredeparts antivirusföretag?

Det är väl typ alltid annars. AV-comparatives är ju inte någon välgörenhetsorganisation som jobbar gratis direkt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kilroy:

Jag svarade på en fråga.
Jag förstår inte vilka påståenden du påstår att jag kommit med eller vad för någon lam ursäkt.

Jag gav ett svar på en fråga.
Ett svar som var sant om än inte helt uttömmande utan bara väldigt grundläggande.

Jag förstår inte vad du säger i relation till det svar jag gav

Skickades från m.sweclockers.com

Ditt svar får det att låta som att man bara använt hot som skulle gynna vissa tillverkare. Det är i och för sig inte mer än en gissning från din sida, men du verkar försöka få det att låta som att det skulle vara fakta. Du svarar inte heller på varför det inte skulle gynna Defender på samma sätt, eller ens på frågan som berördes i inlägget du först citerade.

Skrivet av torbjorn_75:

Det är väl typ alltid annars. AV-comparatives är ju inte någon välgörenhetsorganisation som jobbar gratis direkt.

Nej, då får du ge en källa på det. Skulle de vara sponsrade av alla utom just de som får dåliga betyg?
Foliehatt på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ditt svar får det att låta som att man bara använt hot som skulle gynna vissa tillverkare. Det är i och för sig inte mer än en gissning från din sida, men du verkar försöka få det att låta som att det skulle vara fakta. Du svarar inte heller på varför det inte skulle gynna Defender på samma sätt, eller ens på frågan som berördes i inlägget du först citerade.

Om du tycker mitt svar får det att låta så ligger det helt hos dig.
Ingenting i mitt svar säger det.
Det är ingen gissning ifrån min sida, jag förklarar varför dom testerna som hänvisas inte är vetenskapliga och varför det skulle behövas inblandning av användare för att göra dom vetenskapliga.
Jag har aldrig påstått att något test skulle gynna Defender mer eller mindre. Windows Defender kanske rent av skulle vara mångfalt sämre i ett vetenskapligt test.

Jag förklarade varför man behövde blanda in användare för att få ett realistiskt test om hur olika skydd fungerar i praktiken.
Det var allt jag gjorde.

Sen vet jag inte vad du håller på och svamlar om i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, då får du ge en källa på det. Skulle de vara sponsrade av alla utom just de som får dåliga betyg?
Foliehatt på.

Här är en källa. Microsoft är det enda företaget jag känner till som inte betalar för antivirustestning, hur det är med andra som får dåliga betyg får du fråga någon annan om.

I'd like to hear how Windows Defender is different than other AVs.

Since Microsoft itself isn't trying to take over the security business, it also stopped paying for testing where this was required and instead spends its money on improving the Defender program and detections. --Rob Koch

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kilroy:

Om du tycker mitt svar får det att låta så ligger det helt hos dig.
Ingenting i mitt svar säger det.
Det är ingen gissning ifrån min sida, jag förklarar varför dom testerna som hänvisas inte är vetenskapliga och varför det skulle behövas inblandning av användare för att göra dom vetenskapliga.
Jag har aldrig påstått att något test skulle gynna Defender mer eller mindre. Windows Defender kanske rent av skulle vara mångfalt sämre i ett vetenskapligt test.

Jag förklarade varför man behövde blanda in användare för att få ett realistiskt test om hur olika skydd fungerar i praktiken.
Det var allt jag gjorde.

Sen vet jag inte vad du håller på och svamlar om i övrigt.

Nej, jag märker det, i och med att du fortsätter svamla om "vetenskapliga tester" istället, och godtyckliga kriterier för vad ett sånt skulle vara. Du hittar på mycket för att få fram en poäng som inte behöver göras och inte heller har diskuterats. Men strunt samma, testerna existerar och ska du bestrida dem får du nog ge något mer "vetenskapligt" än dina egna gissningar.

Skrivet av torbjorn_75:

Här är en källa. Microsoft är det enda företaget jag känner till som inte betalar för antivirustestning, hur det är med andra som får dåliga betyg får du fråga någon annan om.

I'd like to hear how Windows Defender is different than other AVs.

Since Microsoft itself isn't trying to take over the security business, it also stopped paying for testing where this was required and instead spends its money on improving the Defender program and detections. --Rob Koch

Nej, det är ingen källa för det du påstod, men där skriver de till och med rakt ut att de har betalat för tester, så du får ju fram min poäng i alla fall

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, jag märker det, i och med att du fortsätter svamla om "vetenskapliga tester" istället, och godtyckliga kriterier för vad ett sånt skulle vara. Du hittar på mycket för att få fram en poäng som inte behöver göras och inte heller har diskuterats. Men strunt samma, testerna existerar och ska du bestrida dem får du nog ge något mer "vetenskapligt" än dina egna gissningar.

Jag förstår inte varför du inte lyssnar på vad jag säger.
Jag har inte bestridit några tester.

Jag hittar inte på någonting.
Jag svarade på en fråga.
Jag har inte gissat någonting öht.
Det är inte godtyckliga kriterier, det är väldigt etablerade principer.

Återigen, för att förklara ytterligare:

Skrivet av Dunder:

Jag vet inte varför du tror att man behöver dubbelblindade test eller involvera användare, det finns ingen större poäng med det.

För att göra ett gediget vetenskapligt test behöver man involvera användare för att se vilka hot som användare stöter på i praktiken och hur deras användarmönster påverkar saker och ting.

Det är allt jag säger.
Jag säger ingenting om huruvida ett sådant test skulle ge något annat svar än dom testerna som finns.
Jag säger heller ingenting om huruvida Windows Defender är bra eller inte.

Jag försökte bara svara på ditt ifrågasättande om varför användare behöver involveras i en vetenskaplig undersökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det är ingen källa för det du påstod, men där skriver de till och med rakt ut att de har betalat för tester, så du får ju fram min poäng i alla fall

Ja, Microsoft betalade för tester tidigare, sedan slutade de. Testlabben sponsras numera bara av tredjeparts antivirusföretag.

Är din poäng att testresultat från AV-comparatives kan manipuleras med sponsring och att de därför inte alltid är trovärdiga?