Permalänk

Faaan, måste byta mus, men till vilken ?

Pga lite ergonomiska besvär, kan jag tyvärr inte ha kvar min DA Elite vilket är synd, tycker den musen är riktigt grym.

Problemet är att jag har rätt stora händer, och föredrar använda palmgrip, och DA har en ganska svängd midja, vilket
gör att jag omedvetet vrider musen till vänster vilket resulterar i att jag får ont i handleden.

Jag behöver en mus som är rak i konstruktionen, gärna storlek större också.

Funktionsmässigt så har jag ett önskemål om att den mus jag väljer har on the fly sens lika som DA.

Permalänk

Om du vill ha en bekväm mus men inte spelar såpass mycket så vill jag rekommendera Logitech MX Master. Den är extremt bekväm att använda längre stunder och jag spelar bla CS:GO med den utan problem. Gå och fråga i någon väletablerad datorbutik och be att få fråga om ett skylt-ex att känna på.

//sparkar_boll

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk

SS Rival är stor men lite svängd i formen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@StuntmanMike:

vilken rival är störst?, 300 vet jag är en centimeter längre än 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Pga lite ergonomiska besvär, kan jag tyvärr inte ha kvar min DA Elite vilket är synd, tycker den musen är riktigt grym.

Problemet är att jag har rätt stora händer, och föredrar använda palmgrip, och DA har en ganska svängd midja, vilket
gör att jag omedvetet vrider musen till vänster vilket resulterar i att jag får ont i handleden.

Jag behöver en mus som är rak i konstruktionen, gärna storlek större också.

Funktionsmässigt så har jag ett önskemål om att den mus jag väljer har on the fly sens lika som DA.

Zowie FK1/1+??

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av peckapecan:

@StuntmanMike:

vilken rival är störst?, 300 vet jag är en centimeter längre än 700

Jag tänkte mest på originalet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ergonomi

Hej, har du problem med handleden? Det hade jag och skaffade en vertikal mus från: https://evoluent.com/ till jobbet, det gjorde att jag avlastade handleden på arbetet och kunde behålla min spelmus hemma, tidigare fick jag ont vid för mycket musarbete.

Permalänk
Inaktiv

@peckapecan:

Mionix Naos 7000, har en själv, extremt skön och ergonomisk.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2372343

Permalänk
Hjälpsam

Zowie by BenQ FK och ZA serien är raka, skillnaden mellan dem är höjd på ryggen och längden i princip.

@peckapecan Kom förbi Overclockers så kan du klämma på dem, de har dem alla uppställda

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

@Fluf:

kanske gör ett besök i em

Permalänk
Medlem

Roccat kone xtd är en rätt rejäl pjäs som är symmetrisk och vikten går att ställa in en del.
Hittade en för 500:- på en rea, väldigt nöjd, skön mus.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Gick först från en da 2012 till en mionix castor, men fick grova smärtor i handen så gick tillbaks. köpte en ss rival 300 i februari o är väldigt nöjd.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Om du vill ha en bekväm mus men inte spelar såpass mycket så vill jag rekommendera Logitech MX Master. Den är extremt bekväm att använda längre stunder och jag spelar bla CS:GO med den utan problem. Gå och fråga i någon väletablerad datorbutik och be att få fråga om ett skylt-ex att känna på.

//sparkar_boll

Kan rekommendera MX master själv om man spelar mycket. Utmärkt mus för allt.
Men testa alltid innan köp.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Använder SS Rival 300, rätt stor mus och är jättebekväm. Rekommenderas!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Jag har också stora händer, har använt SS rival 300 men scrollen på den kommer jag åt hela tiden när jag spelar så jag tröttnade och skaffade Zowie EC1-A, är supernöjd.

Hoppas fö att dom uppdaterar sensorn till 3360 någongång då den är mycket bättre än 3310 som sitter i den nu.

Permalänk

Blev en Zowie ZA11

Velade en stund mellan den och FK1+

ZA11 fyllde upp handen mer än FK1+ pga att den är lite högre, blev bättre stöd för hela handen