Vinn nätagg från Seasonic

Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkynetBuilder:

Artikeln nedan är från 2019 men förstår inte hur postnord går back fastän det skickas så mycket paket. Visst post och paket är en viktigt funktion, men de behöver ju inte syssla med välgörenhet för det och ta oskäligt låga priser? Förstår inte.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/postnord-gick-back-855-mil...

Beror på den briljanta affären med Danmark:

Postnords rapport från 2018 är resultatmässigt ett rejält kliv tillbaka. Nettoomsättningen minskade med 0,3 procent jämfört med 2017 och landade på 37,7 miljarder kronor. Rörelseresultatet landade på minus 855 miljoner kronor, jämfört med minus 124 miljoner 2017.

Förlusten orsakas av kostnader i den danska verksamheten, som gick med 1,36 miljarder kronor i förlust, en försämring med 22 procent

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Utebliven leverans ×3

Köpte en 26kg tung skrivare under "black friday"
Fick två alternativ hämta från deras uppsamlingsplats eller hemleverans.

Valde hemleverans ons 17.00-21.00
18.42 får jag ett meddelande att de inte kan leverera pg.a tidsbrist.
Sätter upp en ny tid fre 17.00-21.00 ingen kommer eller informerar om att ingen kommer.
Ringer kundtjänst (316personer i kö)
Berättar om mitt problem och blir lovad en särskild spårning, de frågar även om en länk till produkten.
Kommer överäns om en ny tid ons 09.00-13.00.
SMma sak igen inget paket eller information om varför.
Kontaktar kundtjänst och nu kan jag inte längre få hemleverans utan får sätta mig i bilen och färdas nån mil.
Har de rätt att neka mig hemleverans?

Permalänk

Jag beställde hem en rätt så dyr högtalare från power.se, var första gången jag beställde från dom men tänkte testa då dom andra butikerna hade slut på just den här högtalaren.
När jag hämta ut paketet idag så såg jag att någon hade öppnat kartongen och det var inte att den hade gåt upp av misstag för man kan se klart och tydliga skär märken i kartongen där tejpen sitter.

Dock så var det rätt innehåll och den fungerar så om power.se skicka den på det visset eller om någon nisse på postnord öppna paketet för att försöka stjäla den är svårt att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders111:

Jag beställde hem en rätt så dyr högtalare från power.se, var första gången jag beställde från dom men tänkte testa då dom andra butikerna hade slut på just den här högtalaren.
När jag hämta ut paketet idag så såg jag att någon hade öppnat kartongen och det var inte att den hade gåt upp av misstag för man kan se klart och tydliga skär märken i kartongen där tejpen sitter.

Dock så var det rätt innehåll och den fungerar så om power.se skicka den på det visset eller om någon nisse på postnord öppna paketet för att försöka stjäla den är svårt att säga.

Du såg alltså knivmärken i kartongen/tejpen?

Tänk på att tejp går sönder väldigt enkelt så fort en spricka har blivit i kanten. Då kan man helt enkelt bara dra kartongen och tejpen går sönder i skarven.

Kul att innehållet var rätt

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Har en order från proshop på väg upp till Luleå. Fick en notis i appen idag om att välja leveransätt. Väljer jag hemleverans får jag ordern tidigast Måndag 4 januari. Väljer jag närmaste serviceställe så kan jag hämta ut den enligt postnord om 1-2 dagar. Paketet var senaste i Örebro kl 5 på morgonen.

Stämmer verkligen 1-2 dagar som det står i appen eller är det en standard grej som står och det skulle sluta med att jag ändå får hämta den nästa vecka? Som jag vet räknas nyårsafton som en lördag och ingen post levereras. Så bästa chansen jag har är att den når Luleå ikväll och ut till servicestället imorgon förmiddag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Motherboard: Gigabyte X870E Aorus Pro Ice | RAM: Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Dominator | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: Lian Li HydroShift LCD 360S Vit | M2: Kingston Fury Renegade 1TB/Samsung 990 PRO 4TB| HDD: Seagate SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Hyte Y70 Touch| PSU: Lian Li Edge 1300W 3.1 ATX| OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Har en order från proshop på väg upp till Luleå. Fick en notis i appen idag om att välja leveransätt. Väljer jag hemleverans får jag ordern tidigast Måndag 4 januari. Väljer jag närmaste serviceställe så kan jag hämta ut den enligt postnord om 1-2 dagar. Paketet var senaste i Örebro kl 5 på morgonen.

Stämmer verkligen 1-2 dagar som det står i appen eller är det en standard grej som står och det skulle sluta med att jag ändå får hämta den nästa vecka? Som jag vet räknas nyårsafton som en lördag och ingen post levereras. Så bästa chansen jag har är att den når Luleå ikväll och ut till servicestället imorgon förmiddag.

Brukar stämma bra.

Har fått hundratals paket till Kalix och i såna lägen har jag nästan alltid fått det.

Låter ju som att paketet redan lämnat Örebro så det borde redan vara i Luleå. Då åker det till ombud imorgon

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Brukar stämma bra.

Har fått hundratals paket till Kalix och i såna lägen har jag nästan alltid fått det.

Låter ju som att paketet redan lämnat Örebro så det borde redan vara i Luleå. Då åker det till ombud imorgon

Får hålla tummarna då. Lite synd att jag betalade extra för hemleverans dock. Men får göra en uppoffring om det innebär att jag får ordern innan nyår

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Motherboard: Gigabyte X870E Aorus Pro Ice | RAM: Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Dominator | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: Lian Li HydroShift LCD 360S Vit | M2: Kingston Fury Renegade 1TB/Samsung 990 PRO 4TB| HDD: Seagate SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Hyte Y70 Touch| PSU: Lian Li Edge 1300W 3.1 ATX| OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Nu måste jag skriva av mig. Här bokar jag tid för hemkörning av paket (i den korta tidsslotten 10:30-16:30) istället för att välja att hämta ut det något tidigare, pga Corona och att tja, jag har ju betalat för denna frakt. Paketet är adresserat till mig, mitt namn står i porten, mitt namn står på dörren, husnumret står på huset. Jag har ringklocka på dörren och går runt med telefon på mig. Posten har namn, telefonnummer och portkod.

... OCH SEN KOMMER DET: "... inte anträffbar... hämtas imorgon efter 16:00...". Jag hinner springa ner tre trappor och ut, där jag en bit bort ser en skåpbil tillhörandes posten. Den gör världens sämsta vändning (backa ut i fyrfilig väg, någon?) och rejsar sen iväg på bussvägen.

Attityden "du var ju inte anträffbar lilla vän" skapar inte mindre frustration - hur skulle jag ha lyckats fånga denna leverans? Stått nere i porten i 6h med en håv?

Edit: Det har fungerat ganska bra med samma typ av leveranser förut, trots nybyggt och lite märkligt område. Men sedan i höstas har det varit sluttande plan. Öppna och skadade försändelser, och sen hamnat på den här nivån med hemleverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danka:

Nu måste jag skriva av mig. Här bokar jag tid för hemkörning av paket (i den korta tidsslotten 10:30-16:30) istället för att välja att hämta ut det något tidigare, pga Corona och att tja, jag har ju betalat för denna frakt. Paketet är adresserat till mig, mitt namn står i porten, mitt namn står på dörren, husnumret står på huset. Jag har ringklocka på dörren och går runt med telefon på mig. Posten har namn, telefonnummer och portkod.

... OCH SEN KOMMER DET: "... inte anträffbar... hämtas imorgon efter 16:00...". Jag hinner springa ner tre trappor och ut, där jag en bit bort ser en skåpbil tillhörandes posten. Den gör världens sämsta vändning (backa ut i fyrfilig väg, någon?) och rejsar sen iväg på bussvägen.

Attityden "du var ju inte anträffbar lilla vän" skapar inte mindre frustration - hur skulle jag ha lyckats fånga denna leverans? Stått nere i porten i 6h med en håv?

Edit: Det har fungerat ganska bra med samma typ av leveranser förut, trots nybyggt och lite märkligt område. Men sedan i höstas har det varit sluttande plan. Öppna och skadade försändelser, och sen hamnat på den här nivån med hemleverans.

Får väl ta det här igen. Hur vet du att det var just den bilen från postnord som var den som skulle leverera ditt paket? När du får ett sms från postnord så är det ingen garanti för att det har skickats precis när den som ska leverera paket är precis utanför ditt hus/lägenhet. Har fått sms från postnord att jag har fått en leverans i min brevlåda både 1, 2 och 3 timmar efter de har varit där med mitt paket så nu gör du allt en massa antaganden som du inte kan göra. Mycket möjligt att den bil som du såg från postnord kanske varit hos en granne i något hus längre bort och levererat ett paket. Man kan tro att det är som så att alla paket som ska till ett specifikt område finns på samma bil? Nä, det är långt ifrån säkert.

Permalänk
Medlem

Postnord är nog de enda som har skött sig klanderfritt för mig det senaste. Har nog skickat iväg 10 paket och tagit emot minst 40 det gånga året, varav de flesta med hemleverans. Allt har kommit på utsatt tid och det har inte varit några som helst strul. Fick till och med bärhjälp upp trots att jag inte beställde det. De har den i särklass bästa appen också av alla speditörer.

DHL har också funkat bra här, men det kändes lite löjligt när det kommer en stor CE-lastbil för att leverera en iPad

UPS, Budbee och Airmee däremot kan läggas ner direkt. UPS "försöker" ringa på, 10 minuter senare är paketet inregistrerat hos ombudet, jo tjena. Budbee och Airmee har nog växt lite mer än vad de mäktar med, varenda leverans jag har fått med dem blir uppskjuten till efter de egentligen ska sluta leverera och hälften skjuts upp till dagen efter.

Instabox kan vara löjligt snabba, men efter att ha fått ett paket som har blivit felsorterat 4 dagar på rad har jag blivit lite mer restriktiv med att välja dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Får väl ta det här igen. Hur vet du att det var just den bilen från postnord som var den som skulle leverera ditt paket? När du får ett sms från postnord så är det ingen garanti för att det har skickats precis när den som ska leverera paket är precis utanför ditt hus/lägenhet. Har fått sms från postnord att jag har fått en leverans i min brevlåda både 1, 2 och 3 timmar efter de har varit där med mitt paket så nu gör du allt en massa antaganden som du inte kan göra. Mycket möjligt att den bil som du såg från postnord kanske varit hos en granne i något hus längre bort och levererat ett paket. Man kan tro att det är som så att alla paket som ska till ett specifikt område finns på samma bil? Nä, det är långt ifrån säkert.

Det vet jag förstås inte och det spelar ingen roll om det var "min" bil - både postnords leverans och framförande av fordon var på låg nivå så jag tyckte den detaljen var värd att ta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Postnord är nog de enda som har skött sig klanderfritt för mig det senaste. Har nog skickat iväg 10 paket och tagit emot minst 40 det gånga året, varav de flesta med hemleverans. Allt har kommit på utsatt tid och det har inte varit några som helst strul. Fick till och med bärhjälp upp trots att jag inte beställde det. De har den i särklass bästa appen också av alla speditörer.

DHL har också funkat bra här, men det kändes lite löjligt när det kommer en stor CE-lastbil för att leverera en iPad

UPS, Budbee och Airmee däremot kan läggas ner direkt. UPS "försöker" ringa på, 10 minuter senare är paketet inregistrerat hos ombudet, jo tjena. Budbee och Airmee har nog växt lite mer än vad de mäktar med, varenda leverans jag har fått med dem blir uppskjuten till efter de egentligen ska sluta leverera och hälften skjuts upp till dagen efter.

Instabox kan vara löjligt snabba, men efter att ha fått ett paket som har blivit felsorterat 4 dagar på rad har jag blivit lite mer restriktiv med att välja dem.

Håller med. PostNord har fungerat absolut bäst av de listade ovan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Beställde en TV på mellandags rean från Netonnet, 4jan får jag sms om att boka tid för hemleverands. Tidigast var dagen efter mellan 17-22 som jag väljer. Dök Postnord upp...? nej

Varför finns en tid att "boka hemleverans" om man inte klarar av att leverera då?

Har inte fått något samtal/sms om att de inte hade tid eller liknande heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danka:

Jag vet inte hur det är numera men det där var standard för postnord ca 5-6 år sen. Råkade alltid ut för samma sak och fick hämta från deras företagscenter som låg nånstans ute i vischan. Kanske finns det några gamlingar kvar som kör samma stil än?

Vågar inte säga hur jag upplever dom idag, brukar hämta från butik/utlämningsställe.

Edit: ja, förutom har hänt ett par gånger när jag beställt från utomlands så försvinner leveransen i Sverige. Det är ju lite drygt. Förlorat pengar på det.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Försenad transport plus felsortering. Så två separata missar!

Permalänk

Har den så kallade logistiska katastrofen börjat med helgdagsleveranser till postombud? Igår stod det på spårningssidan att jag skulle få ett paket idag, på trettondagen. Jag tyckte att det verkade väldigt konstigt. Paketet har inte dykt upp på Segeltorps-terminalen ännu och det står inte längre när den så kallade logistiska katastrofen förväntas leverera försändelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Beställde en TV på mellandags rean från Netonnet, 4jan får jag sms om att boka tid för hemleverands. Tidigast var dagen efter mellan 17-22 som jag väljer. Dök Postnord upp...? nej

Varför finns en tid att "boka hemleverans" om man inte klarar av att leverera då?

Har inte fått något samtal/sms om att de inte hade tid eller liknande heller.

Antagligen så ser deras bokningsschema likadant ut vare sig det är en "afton" eller inte. Var säkerligen därför du kunde boka fast det troligen inte kördes ut något alls igår efter 17. Var ju som sagt dag innan röd dag igår så hade du tänkt på det så borde du nog ha valt 10-15 igår eller imorgon, torsdag, istället.

Permalänk
Skrivet av Kommenterande 2:

Har den så kallade logistiska katastrofen börjat med helgdagsleveranser till postombud? Igår stod det på spårningssidan att jag skulle få ett paket idag, på trettondagen. Jag tyckte att det verkade väldigt konstigt. Paketet har inte dykt upp på Segeltorps-terminalen ännu och det står inte längre när den så kallade logistiska katastrofen förväntas leverera försändelsen.

Trettondagen räknas ju som söndag så det måste ha varit något snett med just din leverans. Jag väntar också på en leverans som skickades igår och som redan då stod som förväntad på torsdag (hade kommit idag om idag varit en vardag).

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Samma här, dock så brukar mina paket gå via Veddesta terminalen, men det har inte mitt paket gjort heller

Skrivet av ThunderboltDrgn:

Trettondagen räknas ju som söndag så det måste ha varit något snett med just din leverans. Jag väntar också på en leverans som skickades igår och som redan då stod som förväntad på torsdag (hade kommit idag om idag varit en vardag).

Inget fel på bara hans leverans i så fall för jag har en leverans från Amazon som också sa leverans idag. Nu när jag kollar så står det ingen dag, men under förmiddagen idag stod det att den ska levereras idag och igår stod det "imorgon"

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tänkte någon får vara lite positiv också
Blir lätt att bara folk som är sura kommenterar.
Jag har nog faktiskt aldrig haft problem med postnord vad jag kan komma ihåg.
Jag har själv valt fel ställe att hämta på, men det är ju mitt fel.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Står samma på 2 hos mig.
Och statusen i appen är 5-6 timmar efter.

Och är det bara jag eller är sista inlämningstid för paket bara hittepå?
Lokala ombudet är sista inlämning 16.00 för paket.
Lämnar man 15.00 så kan man glömma att det går iväg den dagen.
Ser det på paket till mig också, kan vara inlämnat 9 på förmiddagen, inte går det vidare den dagen..
Inte ens säkert att det får iväg dagen efter det.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Står samma på 2 hos mig.
Och statusen i appen är 5-6 timmar efter.

Och är det bara jag eller är sista inlämningstid för paket bara hittepå?
Lokala ombudet är sista inlämning 16.00 för paket.
Lämnar man 15.00 så kan man glömma att det går iväg den dagen.
Ser det på paket till mig också, kan vara inlämnat 9 på förmiddagen, inte går det vidare den dagen..
Inte ens säkert att det får iväg dagen efter det.

Tror det är 9.00 eller om det var 11.00 som gällde för att det skulle gå vidare från ombudet samma dag. Postnord hämtar ju upp de paketen som ska skickas när de lämnar av de som ska till ombudet. Möjligt att de förr i tiden körde en runda på eftermiddagen och hämtade upp dagens skörd av paket men så sker nog inte längre. Inte för oss på "landsbygden" ivf

Permalänk
Medlem

Fick för mig det bara var idag onsdag som var röd dag men det verkar stämma att både tis-ons va röd. Jag tog för givet att bokningssystemet var så pass avancerat att man bara fick alternativ som var "tillgängliga/möjliga".

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Fick för mig det bara var idag onsdag som var röd dag men det verkar stämma att både tis-ons va röd. Jag tog för givet att bokningssystemet var så pass avancerat att man bara fick alternativ som var "tillgängliga/möjliga".

Nej, du har helt rätt. Det är endast 6 januari som är röd dag. Trettondagsafton räknas som helgdag på samma sätt som valborgsmässoafton, dvs den "observeras" men räknas tekniskt som typ fredag (många slutar tidigare och osv.).

Ni har alltså bokat hemleverans? I mitt fall handlar det om ett paket som kommer till ett ombud och jag antar att systemet då känner av att det är en röd dag idag, men konstigt att bokningssystemet för hemleverans inte klarar av samma sak.

https://mp.uu.se/web/info/anstallning/arbetstid/roda-dagar-oc...

"Tisdag 5 januari, Trettondagsafton Förkortad arbetstid med 4 timmar"

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Ni har alltså bokat hemleverans? I mitt fall handlar det om ett paket som kommer till ett ombud och jag antar att systemet då känner av att det är en röd dag idag, men konstigt att bokningssystemet för hemleverans inte klarar av samma sak.

I mitt fall rör det sig om leverans till ombud. Igår stod det att försändelsen skulle komma till ombudet idag. Idag står det inte när paketet förväntas komma fram, men jag antar att det dyker upp hos ombudet imorgon.

Permalänk

I mitt fall rör det sig om leverans till ombud. Igår stod det att försändelsen skulle komma till ombudet idag. Idag står det inte när paketet förväntas komma fram, men jag antar att det dyker upp hos ombudet imorgon.

Då är det ännu konstigare att det skiljer sig åt.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag vet inte hur det är numera men det där var standard för postnord ca 5-6 år sen. Råkade alltid ut för samma sak och fick hämta från deras företagscenter som låg nånstans ute i vischan. Kanske finns det några gamlingar kvar som kör samma stil än?

Vågar inte säga hur jag upplever dom idag, brukar hämta från butik/utlämningsställe.

Edit: ja, förutom har hänt ett par gånger när jag beställt från utomlands så försvinner leveransen i Sverige. Det är ju lite drygt. Förlorat pengar på det.

Haha, jo, jag har hört mer historier om "förr". I mitt fall dök i alla fall paketet upp hos närmsta mataffären dagen efter.

Permalänk
Medlem

Fick hem ett "Försändelse från utlandet" brev med kolli-nr, provade söka upp det och ja, det finns på postnords websida. Problemet är att det står inget om vem det är ifrån? Jag har ett par olika saker på ingång och jag misstänker att detta är reservdelar till ett brädspel eftersom övriga borde vara kickstarters som är EU friendly.

Grejen är att avgiften de begär är lite väl hög för de delar som jag tror det handlar om.

Finns det något vis att få reda på vem försändelsen kommer ifrån utan att ringa postnord som oftast har extrema köer. Jag har redan skickat dem ett mail för par dagar sen men inget svar än så länge.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Neon:

Fick hem ett "Försändelse från utlandet" brev med kolli-nr, provade söka upp det och ja, det finns på postnords websida. Problemet är att det står inget om vem det är ifrån? Jag har ett par olika saker på ingång och jag misstänker att detta är reservdelar till ett brädspel eftersom övriga borde vara kickstarters som är EU friendly.

Grejen är att avgiften de begär är lite väl hög för de delar som jag tror det handlar om.

Finns det något vis att få reda på vem försändelsen kommer ifrån utan att ringa postnord som oftast har extrema köer. Jag har redan skickat dem ett mail för par dagar sen men inget svar än så länge.

Men avgiftens kom väl inte som en överraskning ? Den har dessutom inget med Postnord att göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Han syftar nog på momsen.