Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

Väntar också på paket från UK skickade med Royal Mail i december. Hur vet du att de haft problem? Det kan absolut ta 30-60 dagar med PostNord enbart.

Tror sannolikheten är betydligt högre att problemet är PN och inte RM. Det ska dock sägas att båda är respektive lands sämsta postleverantör.

Jag visste för att företaget kontaktade mig efter nyår och sa att nåt gick fel. Har fått lite mer info efter att jag kollade, tydligen hade fraktsedeln ramlat av från paketet men de lyckades skicka det till företaget för att deras logga var på lådan.

Har aldrigt haft problem med RM förrut (bortsett från att de alltid överlämnar till PN) så tyckte det var konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Jag trodde efter många år av skickande och mottagande av paket att jag hade hyfsad koll på läget men tydligen inte. Så ifall fler likt jag inte förstått så tänker jag varna för att skicka värdefulla saker med PostNords värdeförsäkring.

Returnerade ljudprylar för drygt 11k. När jag lämnade in paketet (jag trodde att alla paket krävde id-koll) så bad jag att försäkra paketet.
Några dagar senare fick jag en notis i appen att paketet lämnades ut. Ytterligare några dagar senare hörde företaget av sig och sa att de inte hämtat något paket.
På detta företaget är det 1 person som jobbar och kan hämta paket. Han har visat att han befann sig på annan ort dagen när paketet lämnades ut.
Det är uppenbart att paketet stulits men PostNord vägrar att betala ut ersättning. Man säger att allt skötts enligt rutiner.
Så i princip om du skickar med PostNord och ditt paket blir stulet av personer med tillgång till PostNords system så täcker inte någon värdeförsäkring. Kan va bra att veta.

Ärendet är polisanmält osv men i princip väntar man bara på att få besked om att det är nedlagt.
Försäkringsbolag täcker inte heller denna typen av stöld då man anser att transportföretaget ansvarar för varorna.

Låter som om du inte valt REK som tjänst. Om du bara väljer Skicka enkelt, så är det inget ID krav på de paketen, bara spårbart

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Returnerade ljudprylar för drygt 11k. När jag lämnade in paketet (jag trodde att alla paket krävde id-koll) så bad jag att försäkra paketet.

Om du valde någon tjänst som kräver id-kontroll ska Postnord spara personnumret på den som hämtat ut försändelsen. Du kanske kan få ut personnumret av Postnord. Om en försändelse kräver id-koll går det förmodligen att hämta ut försändelsen om du letar rätt på någon annan person som har samma för- och efternamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det låter ju väldigt konstigt. Anställda kan ju inte "fejka" en ID-koll mot korrekt person vad jag vet. Eller menar de att inget ID har visats upp men det ändå ska ha gått rätt till?

Vilken pakettjänst använde du?

Postpaket + värde
Jag köpte frakten i butik.

Skrivet av jnsson:

Låter som om du inte valt REK som tjänst. Om du bara väljer Skicka enkelt, så är det inget ID krav på de paketen, bara spårbart

Det stämmer, jag visste inte att de inte kontrollerade ID för postpaket inrikes. De tar alltid mitt ID när jag hämtat Postpaket.

Skrivet av Kommenterande 2:

Om du valde någon tjänst som kräver id-kontroll ska Postnord spara personnumret på den som hämtat ut försändelsen. Du kanske kan få ut personnumret av Postnord. Om en försändelse kräver id-koll går det förmodligen att hämta ut försändelsen om du letar rätt på någon annan person som har samma för- och efternamn.

Det verkar väldigt luddigt. PostNord säger i vissa mail att de inte kan lämna ut personnummer pga GDPR. I andra mail säger de att det räcker att ha en avi med sändningnummer (vilket i sig är omöjligt i detta fall)

Det som är ytterst märkligt är hur någon kan få tag på sändningsnumret. Paketet betedde sig även lite märkligt i appen då det stod att det lämnades ut, sen ändrades statusen till att det låg kvar och sen några minuter senare lämnades det ut igen.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Postpaket + värde
Jag köpte frakten i butik.

Det stämmer, jag visste inte att de inte kontrollerade ID för postpaket inrikes. De tar alltid mitt ID när jag hämtat Postpaket.

Det verkar väldigt luddigt. PostNord säger i vissa mail att de inte kan lämna ut personnummer pga GDPR. I andra mail säger de att det räcker att ha en avi med sändningnummer (vilket i sig är omöjligt i detta fall)

Det som är ytterst märkligt är hur någon kan få tag på sändningsnumret. Paketet betedde sig även lite märkligt i appen då det stod att det lämnades ut, sen ändrades statusen till att det låg kvar och sen några minuter senare lämnades det ut igen.

Tog bort mitt tidigare inlägg då det i efterhand kom fram information om att du skickat postpaket (privatperson) och inte parcel (företag).
Såhär står det i avsnittet utdelning från tjänstevillkoren:
"..3.3 Utlämning
Postpaket lämnas ut till mottagaren eller dennes ombud via
mottagarens serviceställe efter uppvisande av giltig legitimationshandling. Vid utlämning till ombud, ska denne även uppvisa både sin egen och mottagarens legitimationshandling.."

https://api2.postnord.com/rest/customer/v2/ptm/file/download/...

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för att posten "övervärdera" mitt importpaket.
Eftersom dom påstod att dom inte hitta en fraktavgift på min försändelse så hitta dom en i deras "lista" och lade till det deklarerade värdet på försändelsen.

Den här gången så var det en säljare som faktiskt skrev det faktiska värdet på försändelsen men inkludera fraktavgiften i varans värde.

Har dom rätt (har dom säkert, staten har alltid rätt) att lägga på en påhittad fraktavgift ovanpå värdet?

Felet tror jag ursprungligen grundade sig i att postmannen knappade in försändelsens vikt som värde på försändelsen istället för värdet på dokumentet.

Permalänk
Skrivet av nikwad:

Eftersom dom påstod att dom inte hitta en fraktavgift på min försändelse så hitta dom en i deras "lista" och lade till det deklarerade värdet på försändelsen.

Det funkar nog inte att argumentera med Postnord. Mitt tips är att istället betala det belopp de begär. Efter att du fått försändelsen kontaktar du Postnord och ber att få försändelsens tull-id. Sedan klickar du här och följer instruktionerna under "Jag har betalat för mycket tull och moms".

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

Den här gången så var det en säljare som faktiskt skrev det faktiska värdet på försändelsen men inkludera fraktavgiften i varans värde.

Har dom rätt (har dom säkert, staten har alltid rätt) att lägga på en påhittad fraktavgift ovanpå värdet?

Felet tror jag ursprungligen grundade sig i att postmannen knappade in försändelsens vikt som värde på försändelsen istället för värdet på dokumentet.

Du kan ompröva beslutet, det är bara att skicka ett mail till Tullverket. Läs på deras sida vilka uppgifter du ska ha med och vilken adress du ska skicka till.

Permalänk
Medlem

Det funkar nog inte att argumentera med Postnord. Mitt tips är att istället betala det belopp de begär. Efter att du fått försändelsen kontaktar du Postnord och ber att få försändelsens tull-id. Sedan klickar du här och följer instruktionerna under "Jag har betalat för mycket tull och moms".

Problemet är att dom vill ha den högre avgiften också iom det påhittade värdet överstiger 1600kr. Så då blir deras avgift 125kr. Och den lär man ju inte få tillbaka via tullen.

Vi pratar inte några större summor, 640kr som dom begär mot de ca 360kr som jag beräknade.
Men min värld så känns det fel att betala ett felaktigt belopp bara för att, när dom har gjort fel.

Men säkert som du säger, Postnord lär dra någon vals så att dom har rätt, staten har alltid rätt.

Håller på att maila med Postnords omprövning, men där har man fått icke svar på frågan om varför dom har lagt på en fraktkostnad och hur dom har fått den.
Skicka sedan en screenshot på beställning där priset framgår, har ej fått svar på detta ännu.
Tyvärr så har man väl svarat med viss irritation på deras icke svar, så lär få något tillbaka för det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

Problemet är att dom vill ha den högre avgiften också iom det påhittade värdet överstiger 1600kr. Så då blir deras avgift 125kr. Och den lär man ju inte få tillbaka via tullen.

Vi pratar inte några större summor, 640kr som dom begär mot de ca 360kr som jag beräknade.
Men min värld så känns det fel att betala ett felaktigt belopp bara för att, när dom har gjort fel.

Men säkert som du säger, Postnord lär dra någon vals så att dom har rätt, staten har alltid rätt.

Du kan reklamera till PostNord när du fått beslutet från Tullverket. Har du redan varit i kontakt med PostNord så ska du väl fått ett ärendenummer du kan hänvisa till också. Att få tillbaka 50 kr blir dock svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du kan reklamera till PostNord när du fått beslutet från Tullverket. Har du redan varit i kontakt med PostNord så ska du väl fått ett ärendenummer du kan hänvisa till också. Att få tillbaka 50 kr blir dock svårt

Lade till text.

Jo, 50kr, lär man ju inte se röken av, utan det blir mer en principsak.

Det här med en påhittad fraktavgift, har aldrig hört talas om att man kan lägga på en sådan avgift, och man har ju tagit emot ett par paket genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

Lade till text.

Jo, 50kr, lär man ju inte se röken av, utan det blir mer en principsak.

Det här med en påhittad fraktavgift, har aldrig hört talas om att man kan lägga på en sådan avgift, och man har ju tagit emot ett par paket genom åren.

Reklamera kan du alltid, sen kan de ju argumentera för att de lagt ner arbetet och därför inte återbetalar men det vet vi inte om du inte provar. Efter prövning hos Tullverket har du ju ett "kvitto" på att hanteringen var fel. Hur som helst är det väl ca 310 kr du får genom att maila in ett par uppgifter till Tullverket.

Permalänk
Medlem

Jag får nog rätta mig lite. Det har kommit fram nya uppgifter om att fler personer returnerat varor till samma företag och företaget hävdar att de inte hämtat ut varorna. Det verkar inte va fråga om slarv från PostNord utan snarare bedrägeri från företaget.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Jag får nog rätta mig lite. Det har kommit fram nya uppgifter om att fler personer returnerat varor till samma företag och företaget hävdar att de inte hämtat ut varorna. Det verkar inte va fråga om slarv från PostNord utan snarare bedrägeri från företaget.

Det där låter inte så kul. Man kan välja tilläggstjänsten mottagningsbevis så att avsändaren får ett undertecknat papper från mottagaren, men då måste man skicka som rek vilket många postorderföretag inte tycker om. Dessutom är maxvikten 2 kg.

Permalänk
Medlem

Det där låter inte så kul. Man kan välja tilläggstjänsten mottagningsbevis så att avsändaren får ett undertecknat papper från mottagaren, men då måste man skicka som rek vilket många postorderföretag inte tycker om. Dessutom är maxvikten 2 kg.

Det är en stor varningsklocka om du blir ombedd att skicka postpaket till ombud eller skicka rek, ingen som driver verksamhet där varorna faktiskt mottages av ett lager kommer kunna använda sig av dessa tjänster. Rek till företag kräver att någon som finns i fullmaktsregistret hos Postnord kan åka ut till ett ombud och kvitta ut det, du kommer få brevet i retur om du skickar rek.

Permalänk
Medlem

Tyvärr vägde paketet över 2kg så det gick inte.
Företaget svarade inte på hur jag skulle skicka paketet.
Oavsett så är det väl så att ett företag ska anmäla vem som kan hämta paket? Enligt PostNord har man kontrollerat id och namn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skrivet av eFoppa:

Tyvärr vägde paketet över 2kg så det gick inte.

Hittade ingen info. specifikt om vilka regler som gäller för tillläggstjänsten mottagningsbevis (bara att går till Rek och Värde).
Men det finns Rek Extra och då får det väga upp till 20 kg (och det är dessutom försäkrat upp 25.000:- då).

Rek inrikes

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Hittade ingen info. specifikt om vilka regler som gäller för tillläggstjänsten mottagningsbevis (bara att går till Rek och Värde).
Men det finns Rek Extra och då får det väga upp till 20 kg (och det är dessutom försäkrat upp 25.000:- då).

Rek inrikes

Absolut borde naturligtvis haft hängsle och livrem. Enligt ARN står företaget risken för varan så länge man inte varit oaktsam som konsument. Tror dock inte detta kommer hjälpa mig då företaget knappat kommer följa ARNs rekommendation.

Jag får helt enkelt lämna ärendet till kronofogden/domstol och se om det går att lösa den vägen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har väntat på ett paket från UK sedan 7 Januari. Kom fram till tullverket i Sverige 27 Januari. Fick reda på idag av Postnord att det gått i retur pga det saknades en tulldeklaration.
Great times!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Reklamera kan du alltid, sen kan de ju argumentera för att de lagt ner arbetet och därför inte återbetalar men det vet vi inte om du inte provar. Efter prövning hos Tullverket har du ju ett "kvitto" på att hanteringen var fel. Hur som helst är det väl ca 310 kr du får genom att maila in ett par uppgifter till Tullverket.

Om Postnord har deklarerat fel är ju tjänsten felaktig och då ska man ha rätt att få felet avhjälpt enligt konsumenttjänstlagen.

Skrivet av eFoppa:

Oavsett så är det väl så att ett företag ska anmäla vem som kan hämta paket? Enligt PostNord har man kontrollerat id och namn.

I registreringsbeviset som företaget kan beställa från Bolagsverket står det vilka som kan skriva under dokument i företagets namn, vanligtvis vd och styrelseordförande. Dessa borde kunna hämta ut ett paket genom att visa upp registreringsbeviset och sin egen legitimation. Om det är ett litet familjeföretag och allt jobb utförs av familjemedlemmar kanske denna lösning är att föredra. Om det är ett stort företag med hundratals eller tusentals anställda sitter vd på ett kontor medan returer ska till en lagerlokal och lagerlokalen behöver inte ens vara i samma kommun som lagerlokalen, så det är opraktiskt att skicka vd att hämta ut alla paket. Dessutom har vd fullt upp med andra saker. Privatpersoner kan lämna en fullmakt så att någon annan kan hämta ut paket och jag antar att ett företag också kan göra detta så att företaget på så vis utser en "uthämtningsansvarig" på varje arbetsplats som ansvarar för att gå till postombudet och hämta ut alla försändelser. Många företag utser dock ingen uthämtningsansvarig utan låter försändelser som kommer till postombudet gå i retur till avsändaren. I och med att försändelsen faktiskt hämtades ut tänker jag mig att det i ditt fall skulle vara ett mycket litet företag och att företagets vd eller styrelseordförande visade upp registreringsbeviset på postombudet.

Skrivet av Leffe-:

Har väntat på ett paket från UK sedan 7 Januari. Kom fram till tullverket i Sverige 27 Januari. Fick reda på idag av Postnord att det gått i retur pga det saknades en tulldeklaration.

Avsändaren kanske inte kände till att det behövs en CN22-blankett. Om paketet skickades den 7 januari var det ju strax efter Brexit och en del butiker kanske inte hade lärt sig hur allting funkar ännu.

Permalänk
Medlem

I registreringsbeviset som företaget kan beställa från Bolagsverket står det vilka som kan skriva under dokument i företagets namn, vanligtvis vd och styrelseordförande. Dessa borde kunna hämta ut ett paket genom att visa upp registreringsbeviset och sin egen legitimation. Om det är ett litet familjeföretag och allt jobb utförs av familjemedlemmar kanske denna lösning är att föredra. Om det är ett stort företag med hundratals eller tusentals anställda sitter vd på ett kontor medan returer ska till en lagerlokal och lagerlokalen behöver inte ens vara i samma kommun som lagerlokalen, så det är opraktiskt att skicka vd att hämta ut alla paket. Dessutom har vd fullt upp med andra saker. Privatpersoner kan lämna en fullmakt så att någon annan kan hämta ut paket och jag antar att ett företag också kan göra detta så att företaget på så vis utser en "uthämtningsansvarig" på varje arbetsplats som ansvarar för att gå till postombudet och hämta ut alla försändelser. Många företag utser dock ingen uthämtningsansvarig utan låter försändelser som kommer till postombudet gå i retur till avsändaren. I och med att försändelsen faktiskt hämtades ut tänker jag mig att det i ditt fall skulle vara ett mycket litet företag och att företagets vd eller styrelseordförande visade upp registreringsbeviset på postombudet.

Tack för infon!
Det stämmer att företaget är av det mindre slaget. Personen jag talat med säger sig vara ägaren och att han har personal men att han är den ende som kan hämta paket.
De verkar tyvärr väldigt oseriösa. Jag lämnade ett omdöme på prisjakt som till punkt och pricka stämmer överens med en annan persons upplevelse. Skrev inte att de gjort något brottsligt, enbart att de nekar att de hämtat ett paket som är utlämnat, och att de sagt att de kan bevisa att de befunnit sig på annan ort men fortfarande inte inkommit med uppgifter som styrker det påståendet.

Idag fick jag mail om att de hotar med stämning för förtal. Det är såklart nonsens, och ett försök att skrämmas. Tragiskt ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tack för infon!
Det stämmer att företaget är av det mindre slaget. Personen jag talat med säger sig vara ägaren och att han har personal men att han är den ende som kan hämta paket.
De verkar tyvärr väldigt oseriösa. Jag lämnade ett omdöme på prisjakt som till punkt och pricka stämmer överens med en annan persons upplevelse. Skrev inte att de gjort något brottsligt, enbart att de nekar att de hämtat ett paket som är utlämnat, och att de sagt att de kan bevisa att de befunnit sig på annan ort men fortfarande inte inkommit med uppgifter som styrker det påståendet.

Idag fick jag mail om att de hotar med stämning för förtal. Det är såklart nonsens, och ett försök att skrämmas. Tragiskt ändå.

Vilket företag?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Det går väl inte ens för förtala ett företag? Vad är det för skojeri-firma?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tack för infon!

Skrivet av Lagerlöf:

Det går väl inte ens för förtala ett företag? Vad är det för skojeri-firma?

Nej det går inte att förtala företag.

@eFoppa: Var det företagaren som bad dig att skicka postpaket till ombud? Det händer att paket hamnar fel så de flesta firmor brukar stå för fraktsedeln och risken just för att kunden inte ska hänvisas till att göra en reklamation som inte leder något vart.

Permalänk
Medlem

En fråga, om brevbäraren står vid dörren och inte kan leverera ett paket genom brevlådan, skall de ringa på dörren då?
Hos mig göre de det ibland. Är väldigt irriterande att man sitter och jobbar hemifrån och vet att ens paket man väntar på har varit utanför dörren och åkt iväg igen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

En fråga, om brevbäraren står vid dörren och inte kan leverera ett paket genom brevlådan, skall de ringa på dörren då?
Hos mig göre de det ibland. Är väldigt irriterande att man sitter och jobbar hemifrån och vet att ens paket man väntar på har varit utanför dörren och åkt iväg igen.

Jag vet inte vad Post nord själva har för bestämmelser med det men jag har 3 olika brevbärare som går hos mig, 1 utav dom kan ställa saker utanför dörren och ringa på, 1 försöker trycka ner det i brevinkastet och den sista lämnar bara tunna brev i brevinkastet.

Fick för någon vecka sen en liten lapp ifrån Post nord att jag hade ett brev att hämta ut på servicestället och det var max 2 cm tjockt och hade gått ner i lådan.

Det gäller ju då saker som skickas som brev och inte sånt som ska gå direkt till servicestället.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Policyn är ju att de ska leverera brev i brevlådan. Allt som inte får plats ska lämnas till servicecenter.

Jag har haft turen att ta dem på bar gärning ibland och slipper då detta.

Att de t.om. ringer på är sjysst. De gör det inte hos mig. Och efterssom jag jobbar hemifrån skulle jag uppskatta det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbic:

Jag vet inte vad Post nord själva har för bestämmelser med det men jag har 3 olika brevbärare som går hos mig, 1 utav dom kan ställa saker utanför dörren och ringa på, 1 försöker trycka ner det i brevinkastet och den sista lämnar bara tunna brev i brevinkastet.

Samma här. Hade tidigare en brevbärare som brukade ta med lite tveksamma paket och alltid ringa på innan de lämnades till ombud. Fick sedan en ny brevbärare som aldrig ringer på utan trycker in om det går, annars blir det ombud. Har hänt ett par gånger att man fått paket som med lite vilja går att trycka in när skåpdörren är öppen. Men när man ska försöka lirka ut det genom luckan blir det lite problematiskt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aene:

Samma här. Hade tidigare en brevbärare som brukade ta med lite tveksamma paket och alltid ringa på innan de lämnades till ombud. Fick sedan en ny brevbärare som aldrig ringer på utan trycker in om det går, annars blir det ombud. Har hänt ett par gånger att man fått paket som med lite vilja går att trycka in när skåpdörren är öppen. Men när man ska försöka lirka ut det genom luckan blir det lite problematiskt.

Du får hänga en klubba utanför så att de kan anpassa måtten på paketen om de inte direkt passar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Skrymmande brukar sorteras ut innan de tar med sig posten.