Bra Dynamisk DNS tjänst?

Permalänk
Medlem

Bra Dynamisk DNS tjänst?

Hej,
Jag har idag en DNS tjänst genom min ASUS router men jag tänkte även installera en DNS tjänst som uppdateras direkt från min server - vilken tjänst rekommenderar ni?

Jag kör Windows Server 2016 om det har något med saken att göra.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Startade själv upp en dynamisk dns-tjänst under helgen. Använde mig av No-ip. Fungerade kanon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidala:

Startade själv upp en dynamisk dns-tjänst under helgen. Använde mig av No-ip. Fungerade kanon!

Okej, vad betalar du för den tjänsten?
Jag behöver den endat för att kunna komma åt min server fall om routerns tjänst av någon anledning slutar fungera te.x

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Okej, vad betalar du för den tjänsten?
Jag behöver den endat för att kunna komma åt min server fall om routerns tjänst av någon anledning slutar fungera te.x

Kör på en gratis variant där, 3 hostnames har man tillgång till. En gång per månad får man trycka på en länk i ett mail för att tala om att man fortfarande vill ha det igång, men det överlever jag för stunden.
Pfsense har en lista med lite olika dyndns providers

Permalänk
Medlem

Jag använder https://www.duckdns.org/

Otroligt lätt att komma igång med. Gratis såklart. Har aldrig svikit mig!

Permalänk
Skrivet av tudz:

Jag använder https://www.duckdns.org/

Otroligt lätt att komma igång med. Gratis såklart. Har aldrig svikit mig!

+1 på det.
Enkelt och gratis.

Permalänk
Medlem

Tror jag kör på no-ip dom har en tämligen enkel mjukvara med verkar det som

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Jag har använt dyndns sista 4-5 åren och det har fungerat klockrent. Dock inte en gratistjänst.

Permalänk

Jag kör DDNS direkt genom CityNetwork, faktiskt. Inte haft några problem med detta hittills. Kostar inte något utöver domännamnet heller.

Visa signatur

Mh-hm!