Gamingdator för LoL, Overwatch, minecraft samt streaming. Budget runt 12000:-

Permalänk

Gamingdator för LoL, Overwatch, minecraft samt streaming. Budget runt 12000:-

Hej! jag är 14 år är en stor data nörd men när det kommer till hårdvara och köpa datorer är jag värdelös jag vill köpa en stationär gaming dator med min budjet som är 12000kr kan nårgon linka vilka datorer dom skulle tro va bäst. Jag ska inte bygga själv min mamm blev för nervös när jag bara nämnde tanken. Jag behöver inga tillbehör och inget vr eller 3d grafikkort heller. Jag vill bara kunna spela spel typ League Of Legendas Overwatch Minecraft och kunna streama på twitch. Jag har kollat på Hp omen stionära men det finns så många olika vad betyder nummrena i slutet påverkar det vad som är i? isåfall vilken hp omen stionär skulle vara bäst för min budjet och mäst prisvärd?

saknad info
Permalänk
Medlem

Ska du bygga själv? Skall operativsystem, skärm, tillbehör etc. ingå?

Permalänk
Permalänk

@WorriedElk: Jag har updaterat min post med all info du behöver

Permalänk
Medlem

Tja, visst kan din mamma vara lite nervös när hon får höra att du ska bygga en helt egen dator och därför har inet tjänster där dom erbjuder sig att göra det för en extra peng.

I listan nedan har jag länkat en komplett dator med väldigt kvalitativa men ändå prispressade produkter som tillsammans blir en komplett gaming dator som ska hålla i ett x antal år. I priset ingår Windows och montering. Vid montering ingår installation av drivrutiner, Windows och tester av datorn så du eller din mamma inte behöver oroa er om eventuella fel. Kan också tillägga att det medföljer en 2 års garanti på monteringen genom inet direkt.

Om det är något annat du eller din mamma undrar så kan jag jätte gärna besvara det så gott som det går

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10578156/

Permalänk
Skrivet av NewCamps:

Tja, visst kan din mamma vara lite nervös när hon får höra att du ska bygga en helt egen dator och därför har inet tjänster där dom erbjuder sig att göra det för en extra peng.

I listan nedan har jag länkat en komplett dator med väldigt kvalitativa men ändå prispressade produkter som tillsammans blir en komplett gaming dator som ska hålla i ett x antal år. I priset ingår Windows och montering. Vid montering ingår installation av drivrutiner, Windows och tester av datorn så du eller din mamma inte behöver oroa er om eventuella fel. Kan också tillägga att det medföljer en 2 års garanti på monteringen genom inet direkt.

Om det är något annat du eller din mamma undrar så kan jag jätte gärna besvara det så gott som det går

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10578156/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/10578156/

För guseskull köp windows på kinguin/ali och spara 800kr..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

För guseskull köp windows på kinguin/ali och spara 800kr..

Det skulle bli väldigt svårt att få inet att installera en grå licens, TS söker hjälp och enligt hans beskrivning vill han ha en dator som funkar ur kartong. Så för gusseskull läs inlägget igen och sluta supporta sådan handel och spara dig ditt samvete.

Permalänk
Skrivet av NewCamps:

Det skulle bli väldigt svårt att få inet att installera en grå licens, TS söker hjälp och enligt hans beskrivning vill han ha en dator som funkar ur kartong. Så för gusseskull läs inlägget igen och sluta supporta sådan handel och spara dig ditt samvete.

Missade att det var skulle vara monterat, trodde du gett det förslaget bara.

Till ts, bygg själv och köp på kinguin 😀

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Missade att det var skulle vara monterat, trodde du gett det förslaget bara.

Till ts, bygg själv och köp på kinguin 😀

Kinguin och diverse andra skräpsajter bör man hålla sig borta från.
A) Nycklarna lär ha fixats fram genom diverse fuffens och kriminalitet
B) Det finns en relativt stor chans att du blir blåst och betalar för en nyckel som redan använts, något Kinguin inte bryr sig om

Han sitter ju uppenbarligen redan på en förbyggd maskin, om den är från en av de större tillverkarna finns det en rätt stor chans att han kan aktivera Windows 10 med Windows 7 licensen som är fastklistrad på hans nuvarande burk, vips så förvandlas den istället till en W10 licens.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Kinguin och diverse andra skräpsajter bör man hålla sig borta från.
A) Nycklarna lär ha fixats fram genom diverse fuffens och kriminalitet
B) Det finns en relativt stor chans att du blir blåst och betalar för en nyckel som redan använts, något Kinguin inte bryr sig om

Han sitter ju uppenbarligen redan på en förbyggd maskin, om den är från en av de större tillverkarna finns det en rätt stor chans att han kan aktivera Windows 10 med Windows 7 licensen som är fastklistrad på hans nuvarande burk, vips så förvandlas den istället till en W10 licens.

Vet 30 plus pers i min krets som alltid köpt såna nycklar, jag själv har köpt över 10st. Aldrig problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Vet 30 plus pers i min krets som alltid köpt såna nycklar, jag själv har köpt över 10st. Aldrig problem.

Kallas anekdotisk bevisföring

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

@SirBrödkaka *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar samt ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Kallas anekdotisk bevisföring

Fräna ord. Bara för att vissa personer på forum fått sina Windowsversioner blockerade betyder det inte att alla får det.

Visa signatur

Permalänk

@NewCamps: Tack så mycket jag har bestämt mig för att låta dem bygga datorn med dem delar du har rekomenderat

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Fräna ord. Bara för att vissa personer på forum fått sina Windowsversioner blockerade betyder det inte att alla får det.

Något jag inte heller påstod

Visa signatur

Permalänk

@NewCamps: hej jag bara undrar en grej vilken av dom här delarna är minnet datorn fungerar super men när jag skulle updatera ett program så sa det att jag hade för lite plats och det förvåna mig lite så jag tänkte jag kanske upgraderar i efter hand så jag måste veta vilken jag ska byta ut tack för hjällpen

Permalänk

@SirBrödkaka: nvm jag insåg att jag hade många långa clip för en youtube video kvar men vill fortfarnde upgradera så frågan är fortfarande relevant

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirBrödkaka:

@SirBrödkaka: nvm jag insåg att jag hade många långa clip för en youtube video kvar men vill fortfarnde upgradera så frågan är fortfarande relevant

Du har en SSD på 240gb och en HDD på 1TB. Mitt tips är att du sparar filer som du är i mindre behov av på din HDD. Går det bra om du kan gå in på "Den här datorn". Det gör du genom att klicka på Windows knappen och skriva in "Den här datorn" och screenar det, då kan vi avgöra om du behöver mer utrymme