Permalänk
Proffsmoddare

CM6

CM6 är ett projekt jag jobbade med under 4 dagar i Taiwan på mässan Computex 2017. Datorn var mitt bidrag som live-modding i Cooler Masters monter.

Det var otroligt spännande att få arbeta med modding och hela tiden bli intervjuad av olika media, utfrågad av intresserad publik och influerad av andra moddare på plats!

Hårdvara:

  • Cooler Master Mastercase Pro 6

  • Gigabyte AORUS Z270X Gaming 7

  • 2x Nvidia Geforce GTX1080 SLI

  • Intel Core i5 7600k

  • Crucial Ballistix Tactical 16GB DDR4

  • Cooler Master V1200

Vattenkylning:

  • EK Z270X RGB Monoblock

  • 2x EK Full Cover 1080 Nickel/Acrylic

  • EK RAM Monarch X4 Nickel

  • 4x EK RAM Monarch Module Nickel

  • EK Res X3 250 Reservoar

  • EK XTOP Revo D5 Pump

  • EK CoolStream XE 240 Radiator

  • Ek CoolStream SE 360 Radiator

  • 5x Cooler Master Masterfan Air Balance RGB 120 mm

  • EK DuraClear 10/16 Slang

  • EK ZMT Matte Black 10/16 Slang

  • EK CryoFuel Acid Green

  • EK Fittings

Kablar och sleeve:

  • Cablemods 24-pin, resterande CM svarta osleevade kablar.

Modifikationer i all sin korthet.

Chassit har demonterats fullständigt ned till bara ramen. Jag bytte sedan plats på framsida och topp för att åstadkomma en roterad insida med anslutningar nedåt. Moderkortsplåten är gjord av en 5 mm tjock akrylskiva och öppnar upp för genomsyn. Jag ville kunna använda chassits alla yttre delar så panelerna har flyttats så väl som chassifötterna. Frontpanelen blev experimentell där jag gjorde en handborrad halftone-version av min logga. Denna är sedan belyst bakifrån av en av de 3 frontmonterade Masterfan RGB fläktarna.

Tanken med denna mod var att skapa ett bygge med ett snarlikt original yttre men med förändrat inre. Dessutom ville jag jobba med soft tube, både klar och mattsvart för att hitta på en intressant loop med en dedikerad 6:a tillägnad chassit.

Stort tack till Cooler Master för en underbar resa och ett kul projekt. Ett stort tack även till Gigabyte, EKWB, samt Crucial/Ballistix som bidrog med hårdvara jag tog med mig till Taiwan.

Besök galleriet här

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Entusiast

Stiligt!

Permalänk
Frida 🥐

Woho! Jag gillar det här bygget. Lite sleeving som saknas (jag förstår varför), men annars helt crazy och underbart!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zpnk:

Tack!

Skrivet av Zoyadog:

Woho! Jag gillar det här bygget. Lite sleeving som saknas (jag förstår varför), men annars helt crazy och underbart!

Kul!

Haha, ja. Tiden för att ordna kablar med rätt längd fanns inte på mässan, så istället valde jag en färdig 24-pin då den syns från båda sidor. Resterande kablar behölls svarta och anonyma istället för sleevade och i "fel" längder. Visst skulle jag kunna plöja ner x antal timmar här hemma och ordna alla detaljer, men det tänker jag inte göra då det inte var syftet med bygget

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

2x Nvidia Geforce GTX1080 SLI
Intel Core i5 7600k

Smått obalanserad prestanda ? annars var det snyggt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Flippat fet Bra jobbat!

Visa signatur
Permalänk
ASUS Nordic

Riktigt snyggt bygge och imponerande bilder!

Permalänk
Medlem

Faan så snyggt!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Custom loop...yawn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas en dag kunna bygga ihop något som detta, riktigt snyggt :)!

Visa signatur

ok

Permalänk
Snusfri

Hantverket är grymt, men färgerna

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Snyggt jobbat!

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Det är såklart kul att olika projekt uppmärksammas av många men jag ber er att hålla er kritik konstruktiv, något alla vinner på

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hakd:

2x Nvidia Geforce GTX1080 SLI
Intel Core i5 7600k

Smått obalanserad prestanda ? annars var det snyggt

Det självklara valet för ett rätt avvägt system vore ju såklart i7 7700k, men det var i5:an jag hade hemma och kunde ta med mig till Taiwan

Skrivet av ggalaxyy:

Flippat fet Bra jobbat!

Skrivet av dibban:

Faan så snyggt!

Skrivet av Frankoz:

Hoppas en dag kunna bygga ihop något som detta, riktigt snyggt :)!

Skrivet av anon193054:

Snyggt jobbat!

Tack så mycket! Det var klart stressigt att få ihop på den korta tiden. Byggprocessen var dock galet kul och resultatet är jag nöjd med!

Skrivet av kinc:

Riktigt snyggt bygge och imponerande bilder!

Tack @kinc, kul att du gillar det! Jag har försökt att fånga bygget på bild så som det upplevs i verkligheten. UV är ju dock knepigt genom en kamera som filtrerar bort en del av intensiteten.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hantverket är grymt, men färgerna

Gillar inte heller färgvalet i övrigt klagar jag inte

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Häftig idé med livemoddning! Gillar att det är lite färg i bygget, blir en liten glädjespridare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Det är såklart kul att olika projekt uppmärksammas av många men jag ber er att hålla er kritik konstruktiv, något alla vinner på

På riktigt nu?:P Att folk är negativa till andras byggen är väl inge farligt? Eller är swec numera en safezone?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Wasp:

På riktigt nu?:P Att folk är negativa till andras byggen är väl inge farligt? Eller är swec numera en safezone?

Det är skillnad på att vara negativ och negativ.

Det går att säga allt på flera sätt, tex:
"fy fan ett till jävla rött bygge så jäkla boooooring!"
istället och så kan man säga:
"jag gillar ju inte riktigt rött men annars var det nice!"

Många tenderar att uttrycka saker på fel sätt som inte alls bidrar till något matnyttigt. Moderatorers jobb är att sortera ut onödiga/olämpliga kommentarer och vi användare måste lita på att de gör det som är rätt.

För fyra dagars jobb så skulle jag säga att detta är mer än godkänt! Sen vet vi ju alla att Timpelay är en erkänt duktig moddare så det kanske inte kommer som någon förvåning direkt! Bra jobb!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Nice. Älskar färgerna. Har många gånger funderat på lila och grönt i dual loop, fast det här funkar ju också.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Riktigt snyggt!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Brodholm:

Det är skillnad på att vara negativ och negativ.

Det går att säga allt på flera sätt, tex:
"fy fan ett till jävla rött bygge så jäkla boooooring!"
istället och så kan man säga:
"jag gillar ju inte riktigt rött men annars var det nice!"

Många tenderar att uttrycka saker på fel sätt som inte alls bidrar till något matnyttigt. Moderatorers jobb är att sortera ut onödiga/olämpliga kommentarer och vi användare måste lita på att de gör det som är rätt.

För fyra dagars jobb så skulle jag säga att detta är mer än godkänt! Sen vet vi ju alla att Timpelay är en erkänt duktig moddare så det kanske inte kommer som någon förvåning direkt! Bra jobb!

Tack @Brodholm! Jag har som sagt inte det minsta emot konstruktiv kritik eller att man uttrycker sin åsikt, det handlar bara om att bemöta andra personer med respekt för dennes val.

På fyra dagar här hemma hinner jag ungefär fundera ut vad jag ska göra haha.. I bästa fall.

Skrivet av Storage Jar:

Nice. Älskar färgerna. Har många gånger funderat på lila och grönt i dual loop, fast det här funkar ju också.

Det hade också varit läckert! Ja det är en spännande kombo jag föll för.

Skrivet av Frooboster:

Riktigt snyggt!

Tack!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

aaaaaaaaaaaaaa så jävla stört bra!

Visa signatur