Postnord Brev ska inte längre delas ut dagen efter

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Fakturor skickas dock inte sällan med B-post och den har inte heller nu något krav på övernattbefordran, vilket gör att det blir billigare. Det ska förstås inte ta veckor, men väl några (var)dagar*. Sedan verkar en del företag inte skicka iväg fakturorna direkt när de ställts ut enligt påtryckt datum heller. Strular då PostNord dessutom till det uppepå detta så blir resultatet att det blir som du beskriver.

*3-5 har jag för mig och då kan det ligga en helg mitt i också som förlänger tiden.

Har jag inte fel har posten tagit bort B-post (i alla fall för privatpersoner).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har jag inte fel har posten tagit bort B-post (i alla fall för privatpersoner).

Det är frimärkena för detta som har försvunnit och från årsskiftet kommer det inte att gå att skicka frimärkta sådana brev, men de som skickar ut fakturor i någon mängd att tala om har ju frankeringsmaskin.

Permalänk
Medlem

Det här är dåligt. Som det är nu kan jag beställa något litet som får plats i ett brev, t.ex. en kabel, adapter eller ett spel, från Webhallen eller någon annan som skickar snabbt, och så har jag det dagen efter i brevlådan.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)