Minix "somnar" med XBMC FIXED

Permalänk

Minix "somnar" med XBMC FIXED

Hej!

Vad jag har:
Samsung UE55J6375SU TV
WD mycloud 4tb
Minix Neo X6

Har precis köpt en Minix Neo X6. Syftet är att kunna se filmer från mitt NAS och streama SVTplay. Lyckades identifiera mina filmer (via ftp) som finns på NASet via XBMC. Nu till problemet... varje gång jag ska starta en film (provat flera) så blir tvn svart och säger att den tappat signalen (till mediaspelaren). Om jag trycker på powerknappen ett par gånger så kommer skärmen tillslut igång igen och jag kan se filmen. Samma sak händer om jag försöker stänga av filmen.

Verkar som att mediaspelaren fortfarande är på och allt, men av någon märklig anledning så tappar den signalen till min TV om jag försöker starta en film. Provat detta med flera filmer... händer bara via XBMC. Någon som varit med om liknande? Några idéer? Vet inte om jag kanske borde lämna tillbaka min mediaspelare, men det känns som att detta bara en ett konfigurationsproblem(?)

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få!

Uppdatering: Hittade en lösning - refresh rate måste vara på i MINIX och i XBMC, nu startar filerna som de ska!

Permalänk
Inaktiv

Var hittar du den inställningen? Jag har iofs en Minix-H8-Plus, men har liknande problem som du.