Permalänk
Medlem

Android och uppspelning

Hej!
Jag köpte en billigare projektor med android installerat. Needless to say, den har kanske inte det högsta kraven för video playback direkt, det laggar lite på vlc för många filmer med högre kvalitet, funkar ändå bra.'

Täntke dock fråga vad för andra typer av android-spelare som finns, en hel uppsjö antar jag men problemet jag har med vlc nu är inte att det inte flyter bra, det är mer att denna projektor med android inte har touch så det står i mitten hela tiden deras intro-text "swipe down to quit full screen" vilket inte går att få bort. Helt sjukt jävla irriterande.

Någon som har någon annan bra som funkar med de flesta codecs? Testade deras built in och tyvärr funkade inte ljudet, men bilden jo.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du testat att plugga in en mus till eventuell USB-anslutning? Du borde kunna klicka bort den där swipe down-popupen den vägen.

Permalänk
Medlem

mx player har jag kört sen Androids start i princip, snuskigt lättmanövrerad, spola, pausa etc på skärmen, där man gör allt direkt "på filmen".

har även varit bra på att ta filformat som VLC bråkade med.
+ fungerar bra för streamingsidor som typ pronbub etc.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av Bellerefon:

mx player har jag kört sen Androids start i princip, snuskigt lättmanövrerad, spola, pausa etc på skärmen, där man gör allt direkt "på filmen".

Hahahahaha, dagens!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Har du testat att plugga in en mus till eventuell USB-anslutning? Du borde kunna klicka bort den där swipe down-popupen den vägen.

Problemet var bara att jag spelade upp en film ifrån usb.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Okej, frågan var väl inte vilken mediaspelare som var bäst, jag sökte alltså en som funkar bra även på lågprestanda. VLC funkar väl helt fint men som sagt rullar inte så bra på denna svagare processor/GPU. Jag funderar alltså om nån annan spelare kan funka mer smooth eller om det bara är att glömma att köra högre upplösningar på denna projektor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Okej, frågan var väl inte vilken mediaspelare som var bäst, jag sökte alltså en som funkar bra även på lågprestanda. VLC funkar väl helt fint men som sagt rullar inte så bra på denna svagare processor/GPU. Jag funderar alltså om nån annan spelare kan funka mer smooth eller om det bara är att glömma att köra högre upplösningar på denna projektor.

kortfattat: Ja, det kan du glömma om du inte är beredd att prova mediaspelare tills du hittar en som eventuellt fungerar med din hårdvara.

Jag skrev från mobil, så utvecklade inte speciellt mycket.
Jag svarade inte heller på vilken mediaspelare som var bäst....
Utan skrev vilken som fungerat bäst för mig, "sen androids start". dvs, inte senaste Samsung s12 Notaplus

kan förtydliga.
Jag föreslår att du testar MX player.

...............................................
"på denna projektor"
"högre upplösningar"
"billigare projektor med android"

mitt svar:
"sen androids start", den stödjer alltså gammal hårvara, gammal hårvara brukar vara långsam i jämförelse med nyare hårdvara.
Huruvida den fungerar med din låter jag vara osagt då du faktiskt inte skriver ut processorvariant.
Jag bedömer nog en HTC Legend som någorlunda prestandasvag, och lekte även med den spelaren på HTC Hero,
ergo, gammal långsam "skit".

Vad som fungerar med just din är omöjligt att svara på, då ingen faktiskt vet vad du har, varken androidversion, processor, minnesmängd eller "högre upplösning" på det du försöker spela upp.

https://play.google.com/store/apps/developer?id=J2+Interactiv...
Förslagsvis så testar du om den fungerar, med tanke på att den är gratis.

Å så väljer du den codec som passar din processor...
ARMv7 NEON
ARMv7
ARMv6 VFP
Tegra3
ARMv6
x86

Om det behövs från "standard" vill säga.
spelaren stödjer hårdvaru och mjukvaruavkodning, kan vara värt att testa.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com