Helt död Samsung Galaxy S6 - Bilderna?

Permalänk
Medlem

Helt död Samsung Galaxy S6 - Bilderna?

Hallå allesammans

Jag har en Samsung Galaxy S6 som åkt i backen och är helt tvär död, går inte få igån den på något som helst vis, ingen lampa lyser svarar inte på laddkabel eller något som sagt.

Finns det något sätt att kunna göra en kopia på alla bilder som finns på telefonen?

Skulle jag t.ex kunna ta isär telefonen i molekyler och kunna ansluta moderkortet till en PC och göra en kopia på internlagringen?

Några ideér? Öppen för förslag!!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Laddas inte alla bilder upp på ditt google-konto?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 9700x | ASUS ROG STRIX B850-A GAMING WIFI | 32G@6000MHz | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper |

Permalänk

Kolla på Google foto ifall bilderna finns där, krävs dock att du inte stängt av synkroniseringen. Annars testa koppla telefonen via usb till pc'n ifall det är skärmen som lagt av, låter dock som om den vore stendöd men kan vara värt att testa.mvh

Permalänk
Medlem

Bilderna ligger varken i dropbox eller google kontot tyvärr. Även testat kopplat in den till dator och får inte någon respons :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan2k:

Skulle jag t.ex kunna ta isär telefonen i molekyler och kunna ansluta moderkortet till en PC och göra en kopia på internlagringen?

Om du inte är väldigt kunnig är detta inget att rekommendera, det du kan göra om bilderna är viktiga är att lämna in telefon hos något företag som kan försöka rädda dem.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Satan2k:

Bilderna ligger varken i dropbox eller google kontot tyvärr. Även testat kopplat in den till dator och får inte någon respons :/

Du kan ju ställa frågan på Xda-dev forum, finns väldigt stor kunskap där!
Hoppas att det löser sig, har ingen Samsung själv men finns det ingen backupfunktion mot Samsungkontot heller?
Det är tråkigt att bli av med bilder så se till att fotona syncas till googlekontot med nästa mobil för att slippa hamna i samma sits igen! Mvh

Permalänk
Medlem

Finns en app i windows store, samsung gallery eller något liknande. Det funkade extrahera bilder därifrån för mig för s8 eftersom dem fanns också i samsung cloud.

Skickades från m.sweclockers.com