Måste starta om datorn vid viloläge, lösning?

Permalänk
Avstängd

Måste starta om datorn vid viloläge, lösning?

Nu har det varit såhär sen jag byggde datorn och har aldrig orkat leta vidare efter svar. Men när datorn stått inaktiv ca 1 timma så börjar strömknappen blinka och skärmen släcks. Nu vill jag att när man startar datorn ska det räcka att trycka igång knappen men istället så lyser knappen utan att blinka och inget händer skärmen är nattsvart och tangentbord och sådant lyser som vanligt. istället måste jag hålla i knappen och starta om datorn. hur kan man ändra detta till det önskemål jag skrev ovan?

Permalänk
Medlem

Har du provat googla,utuba? Testa nån av lösningar som visas här.
https://m.youtube.com/watch?v=gaHXQ3-W8Hg

Annars får du gå i power options och ställa in hur du vill att strömknappen ska fungera.
Se över sleep,hibernation settings

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Troligen ett problem med bildskärmen.
testa med en "dum" vga kabel eller hdmi. Displayport tenderar vara petig med att upptäcka datorn när den går igång.

Permalänk

Jag hade ett liknande fel med min 6-7 år gamla psu där datorn inte gick att väcka upp efter strömsparläge utan fick startas om. Sen jag bytte till en ny psu inga problem alls.

Om det är psu'n i ditt fall har jag ingen aning men kan vara värt att testa ifall du har möjlighet att testa med en annan.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB