Bästa mobilen runt 3000kr?

Permalänk
Medlem

Bästa mobilen runt 3000kr?

Som titeln antyder så söker jag efter en mobil till min sambo för högst 3000 lappenm.
Då min kunskap om just mobiler och vad som är bra i dag är begrännsad så kunde jag inte tänka
mig något annat ställe än att fråga här

Hennes önskemål:
- Den ska vara snabb
- Skärm ca 5"
- Sjyst batteritid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Som titeln antyder så söker jag efter en mobil till min sambo för högst 3000 lappenm.
Då min kunskap om just mobiler och vad som är bra i dag är begrännsad så kunde jag inte tänka
mig något annat ställe än att fråga här

Hennes önskemål:
- Den ska vara snabb
- Skärm ca 5"
- Sjyst batteritid

Någon Xiaomi mobil är mitt förslag.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Huawei Honor 8

Permalänk
Medlem

Rekar huawei p9 - osäker på hur den står sig mot ovan nämnda huawei men frugan har en och är galet nöjd. Efter att jag gjort mig lite känd med den kan jag mycket väl tänka mig en huawei när min samsu g s7 ger upp.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

@Bosnic: Damen har en Honor 8 och aldrig varit så nöjd över en telefon, så Honor 9 lär nog vara ett bra val!

Tips! Halebop kör runt 1000-lappen i rabatt på dem i och med abonnemang till och med sista december. Deras Rubbet Mellan (269:-/mån) på 24 månaders bindning, så får man köpa ut luren för lite mer än 1600:-.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

En begagnad OnePlus 3T

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk

Samsung Galaxy J5 köpte jag på rekommendation av Samsungs servicecenter när flera andra, både dyra och billiga, slutat funka. "Den blir du nöjd med" sa de och det blev jag. Så nöjd att jag efter att ha tappat den i toaletten* köpte en likadan. Flera vänner har på min inrådan också också skaffat J5:or och de är lika nöjda. Ingen racer men funkar till allt man normalt gör med en mobil.
Jag betalade ca 3000 men de är nu mycket billigare har jag hört.

*Stendöd i en månad, funkar nu igen

Visa signatur

Ignorante

Permalänk
Medlem

Fick en Samsung S8 med en Samsung Tab 10.1 för 3 830:- på telia.se mot att jag band mitt abonnemang i 2 år.

Permalänk
Medlem

Om du tål att det är en kinatelefon (inget band 20) borde Xiaomi Mi6 vara tveklöst mest prisvärd. Dubbla kameror och bästa processorn (SD835) för under 3000kr just nu. https://m.lightinthebox.com/en/xiaomi-mi6-5-5-inch-4g-smartph...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

som tidigare redan nämnt Motorola Moto G5 plus eller G5S Plus.
Kör själv en Moto G4 Plus känns inte lönt att byta än kommer även att bli uppgraderad till Android 8.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

hej, jag funderar på en galaxy a5 själv, men vill egentligen inte ha en samsung. har även hört att motorola har trista uppgraderingar på sina lurar. vad göra? Vill helst köpa från svensk åf så import går bort (pga garanti )

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Köpte min Huawei P10 från Tele2 för 3000 kr. Grymt prisvärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvirkel:

Köpte min Huawei P10 från Tele2 för 3000 kr. Grymt prisvärt

kostar ju 6000 nu så lite skillnad ,,,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

hej, jag funderar på en galaxy a5 själv, men vill egentligen inte ha en samsung. har även hört att motorola har trista uppgraderingar på sina lurar. vad göra? Vill helst köpa från svensk åf så import går bort (pga garanti )

Köp en A5 i alla fall, eller vänta på nya A5 2018 om det inte är akut.

Vi har deras A3 2017 som jobbmobil pga att den mindre storleken funkar bättre i jobbfickorna. IP67-arvet från storebror S7 gör att de tål damm och vatten riktigt bra och jag gillar en hel del av de extra grejerna Samsung slänger med i inställningar m.m. A5 är ju lite snabbare och med bättre kamera vad jag förstått, så den borde vara en riktigt bra mobil för sitt pris.

Jag kör ändå in en annan launcher (för närvarande Nova) för att slippa den bloatade default-layouten (som både Samsung och vanilla Android har).

Siktar själv på att uppgradera min privata S4 till en A3 2018 om den får hyfsad storlek och 1080p-upplösning, vilket är enda anledningen till att jag inte skaffat en A3 2017 privat, då den har 720p. Annars kanske jag får kika på rea av S7an.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jo, tror det blir svårt att hitta mer prestanda/kvalite för mindre pengar än A5 kostar nu ... När tror ni nya A5 dyker upp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

kostar ju 6000 nu så lite skillnad ,,,

Ja knappast värt det priset. De har dock Honor 9 för samma pris nu, i stort sett samma telefon. Enda nackdelen är att de kräver avbetalning, men det finns så kort som 6 mån iaf.

https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-honor-9

Språk
Permalänk
Medlem
Skrivet av kvirkel:

Ja knappast värt det priset. De har dock Honor 9 för samma pris nu, i stort sett samma telefon. Enda nackdelen är att de kräver avbetalning, men det finns så kort som 6 mån iaf.

https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-honor-9

Tack för tipset, bra pris, men deras kundtjänst hävdar att jag måste ha ett tele2 abb för att köpa till det priset 😒

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Jo, tror det blir svårt att hitta mer prestanda/kvalite för mindre pengar än A5 kostar nu ... När tror ni nya A5 dyker upp?

Nu vet vi. Ersättaren till A5 blir A8 (2018) verkar det som.

"The Galaxy A8(2018) and A8+(2018) will be available in early January 2018."

https://news.samsung.com/global/samsung-introduces-the-galaxy-a8-and-a8-with-dual-front-camera-large-infinity-display-and-added-everyday-features

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

honor 8 borde väl vara bra?

Permalänk
Medlem

En begagnad iPhone 6S eller 6S+

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Huawei är bra... men kolla också beg.. kan man få bra fynd

Permalänk
Medlem

Sony Xperia X Compact är en trevlig lur som går på ca 2500:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3886194

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"