Hejsan, köpte en C7 oled under black friday på elgiganten, men då jag är extremt nojjig över inbränning så har jag bestämt mig att utnyttja deras 30 dagars öppet köp och byta till nånting annat istället.
tvn kommer till 90-95% användas för spelande så input lag får inte vara för högt, har kikat en hel del på alternativ och som rubriken säger så ser sonys XE9305 intressant ut.
Det största orosmomentet är input lag med icke 4k signal som då tydligen ligger på 40-55ms. Det första jag funderar på är hur pass mycket man känner av sådan input lag vid konsoll spelande? (vet att det är individuellt men generellt sett menar jag)
Då det bara är ps4 pro konsollen som ger 4k signal tänker jag hur det blir med wii eller ps3 spelande på den.
En annan fundering, om man har en 4k reciever som skalar upp signalen, kan man då lura tvn och få lägre input lag iaf om man kör dom gamla konsollerna genom en sådan? Eller "säger" recievern till tvn att det fortfarande handlar om en lägre signal som bara är uppskalad?
edit: trevligt om någon som faktiskt äger en sådan kan prata sina erfarenheter med denna tv.