Permalänk

Datorn startar inte

Tjena!
Jag flyttade för ett tag sedan och sedan efter flytten har min dator vägrat starta. Det händer absolut nada när jag försöker få igång den. Har testat att byta nätagg med en annan dator. Den andra datorn fungerade då men inte min nuvarande. Så jag antar att det inte är något fel på nätagget i alla fall. Datorn stod upp vid flytt vilket jag läst mig till inte ska ha varit särskilt bra.

Delar:
Processor: Intel Core i5 6600k
Processorkylare: be quiet
Moderkort: Gigabyte GA-Z170-HD3
Minne: 2x 4 GB Crucial Ballistix Ddr4
Grafikkort: ASUS ROG STRIX GTX 1070
Hårddisk: OCZ TR150
Nätaggregat: Fractal design Integra 450W
Övrig kylning: 2x140 in. 2x120 ut
Övriga komponenter: Cd-läsare

Permalänk

Byt strömkabel? Pröva annat uttag? Ingen switch på nätagget? Batteriet på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gregerdidrik:

Tjena!
Jag flyttade för ett tag sedan och sedan efter flytten har min dator vägrat starta. Det händer absolut nada när jag försöker få igång den. Har testat att byta nätagg med en annan dator. Den andra datorn fungerade då men inte min nuvarande. Så jag antar att det inte är något fel på nätagget i alla fall. Datorn stod upp vid flytt vilket jag läst mig till inte ska ha varit särskilt bra.

Delar:
Processor: Intel Core i5 6600k
Processorkylare: be quiet
Moderkort: Gigabyte GA-Z170-HD3
Minne: 2x 4 GB Crucial Ballistix Ddr4
Grafikkort: ASUS ROG STRIX GTX 1070
Hårddisk: OCZ TR150
Nätaggregat: Fractal design Integra 450W
Övrig kylning: 2x140 in. 2x120 ut
Övriga komponenter: Cd-läsare

Har du testat felande dators nätagg i annan dator eller annan dators nätagg i felande dator?

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Har du testat felande dators nätagg i annan dator eller annan dators nätagg i felande dator?

Både och. Felande dator fungerade fortfarande inte, medan "andra-datorn" fungerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DjoDjimbo:

Byt strömkabel? Pröva annat uttag? Ingen switch på nätagget? Batteriet på moderkortet?

Strömkabel och annat uttag har jag testat. De andra två har jag inte riktigt koll på. Vad menas? ^^

Permalänk
Avstängd

Har du kontrollerat att inga RAM stickor, kontakter eller liknande har blivit glappt vid anslutningarna?
(Har hänt mig ett par gånger, diffusa fel man fattar nada av varför det inte fungerar... Har tex ett RAM blivit glappt tvärdör allt sådär.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Har du kontrollerat att inga RAM stickor, kontakter eller liknande har blivit glappt vid anslutningarna?
(Har hänt mig ett par gånger, diffusa fel man fattar nada av varför det inte fungerar... Har tex ett RAM blivit glappt tvärdör allt sådär.

Det var en sladd som var lite lös så den funkar nu!! Tack som fan <3

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen alla👍

Permalänk
Avstängd

Hänt mig också, i mitt fall var det en matning till moderkortet som satt och vickade är jag bar den från något LAN på tiden det begav sig...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number