Ps4 kontroller fungerar inte

Permalänk

Ps4 kontroller fungerar inte

Min kompis ps4 kontroll fungerar inte. Eller ja ingen av hans 2 kontroller och även min kontroll fungerar inte med hans ps4:a. En av hans kontroller fungerar däremot i mitt ps4:a och även min kontroll så bara en av kontrollerna är döda. Jag stack hem till honom idag och skulle kolla om jag kunde lösa det kunde jag inte. Kontrollerna fungerar aldrig utan när man kopplar in de med laddningssladden blinkar de orange en gång och sen slutar de typ laddas. När man sen försöker starta kontrollen blinkar den vitt i några sekunder och sen händer inget. Men det konstiga är att kontrollerna fungerar i felsökt läge. Där byggde jag om databaserna eller vad det heter och resetade inställningarna. Testade även att reseta kontrollen på undersidan av kontrollen.
Nu hoppas jag någon vet hur man löser detta problem.

Permalänk
Medlem

Inte så att ni eller någon har gjort detta https://www.youtube.com/watch?v=-NAbb-HpdsY om ni har de nya kontrollerna, för det gamla går det inte med.

Sedan nu också så undrar jag om ni har parat kontorollerna till rätt ps4 nu när ni har tästat så mycket fram och till baka. För att para en kontroll så starta ps4an, sedan stoppar ni in usb sladden ena i konsolen och andra änden i kontrollen och trycker på ps knappen på kontrollen. Nu är den kontrollen parad till den ps4an och kan inte användas på en annan ps4a om ni inte parar om kontrollen med den ps4an, och ni måste para om varie gång ni byter mellan konsolerna. Skadar nog inte häller att trycka reset på kontrollen innan ni parar den.

Kan även vara så att blåtanden i din kompis ps4 har gott sönder på något vis. Att det då fungerar i felsäkert läge med slad är för då används inte den trådlösa funktionen vad jag vet eftersom man måste ha sladd där.

Känns kanske rörigt men hoppas det hjälper och du förstår

https://www.playstation.com/sv-se/get-help/#!/ ut i fall att

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Inte så att ni eller någon har gjort detta https://www.youtube.com/watch?v=-NAbb-HpdsY om ni har de nya kontrollerna, för det gamla går det inte med.

Sedan nu också så undrar jag om ni har parat kontorollerna till rätt ps4 nu när ni har tästat så mycket fram och till baka. För att para en kontroll så starta ps4an, sedan stoppar ni in usb sladden ena i konsolen och andra änden i kontrollen och trycker på ps knappen på kontrollen. Nu är den kontrollen parad till den ps4an och kan inte användas på en annan ps4a om ni inte parar om kontrollen med den ps4an, och ni måste para om varie gång ni byter mellan konsolerna. Skadar nog inte häller att trycka reset på kontrollen innan ni parar den.

Kan även vara så att blåtanden i din kompis ps4 har gott sönder på något vis. Att det då fungerar i felsäkert läge med slad är för då används inte den trådlösa funktionen vad jag vet eftersom man måste ha sladd där.

Känns kanske rörigt men hoppas det hjälper och du förstår

https://www.playstation.com/sv-se/get-help/#!/ ut i fall att

Det har ingen gjort och vi har varit noggranna med att se till att kontrollerna blir parade till rätt ps4:a och märkt kontrollerna så vi vet vilken som är vilken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@mililtaremil:
Okej. Ja då är det väl tyvärr det två sista alternativen som gäller Om ingen annan kommer på något vill säga

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

@mililtaremil:
Okej. Ja då är det väl tyvärr det två sista alternativen som gäller Om ingen annan kommer på något vill säga

Det är väll bara att hoppas att någon har svaret. Han ska annars försöka få den lagad på media markt där han köpte den men smart som han ör mins han inte om garantin var 1 eller 2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mililtaremil:

Det är väll bara att hoppas att någon har svaret. Han ska annars försöka få den lagad på media markt där han köpte den men smart som han ör mins han inte om garantin var 1 eller 2 år.

Tror media market kommer att säga att ni ska vända er till Playstations egna support för det står nämligen på deras hemsida, men skadar ju aldrig att fråga . Tror det är bara 1år garanti.

Numret till Playstation supporten ifall att:
Ring oss på 08 506 357 03

Vi hjälper gärna till. Öppettider: Mån–fre 10:00–18:00

Beroende på typ av fråga kan vi behöva information om ditt PSN-konto eller konsolens serienummer. Ha dessa uppgifter till hands när du ringer

Lycka till

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Tror media market kommer att säga att ni ska vända er till Playstations egna support för det står nämligen på deras hemsida, men skadar ju aldrig att fråga . Tror det är bara 1år garanti.

Numret till Playstation supporten ifall att:
Ring oss på 08 506 357 03

Vi hjälper gärna till. Öppettider: Mån–fre 10:00–18:00

Beroende på typ av fråga kan vi behöva information om ditt PSN-konto eller konsolens serienummer. Ha dessa uppgifter till hands när du ringer

Lycka till

Min kompis ringde in till media markt idag och de frågade om vad jag hade gjort för att testa att felsöka så han ringde mig och jag svarade noggrant men inget av det jag har gjort bör väll ”ta bort” garantin eller vad man säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mililtaremil:

Min kompis ringde in till media markt idag och de frågade om vad jag hade gjort för att testa att felsöka så han ringde mig och jag svarade noggrant men inget av det jag har gjort bör väll ”ta bort” garantin eller vad man säger.

Nä det låter osannolikt om ni har lyktas med den bedriften på det ni har gjort

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Nä det låter osannolikt om ni har lyktas med den bedriften på det ni har gjort

Ja bra blev lite orolig när han ringde😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av mililtaremil:

Men det konstiga är att kontrollerna fungerar i felsökt läge. Där byggde jag om databaserna eller vad det heter och resetade inställningarna. Testade även att reseta kontrollen på undersidan av kontrollen.

låter som OS har småhavererat trots allt då. testa att ominstallera det hela som ett sista försök kanske.

är det en nyare kontroll kanske det Mega länkade till funkar. det kräver visserligen att man kan ta sig såpass långt i inställningarn. men det kan kanske göras med ett vanligt tangentbord, eller ja, ett med USB.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av mililtaremil:

Min kompis ps4 kontroll fungerar inte. Eller ja ingen av hans 2 kontroller och även min kontroll fungerar inte med hans ps4:a. En av hans kontroller fungerar däremot i mitt ps4:a och även min kontroll så bara en av kontrollerna är döda. Jag stack hem till honom idag och skulle kolla om jag kunde lösa det kunde jag inte. Kontrollerna fungerar aldrig utan när man kopplar in de med laddningssladden blinkar de orange en gång och sen slutar de typ laddas. När man sen försöker starta kontrollen blinkar den vitt i några sekunder och sen händer inget. Men det konstiga är att kontrollerna fungerar i felsökt läge. Där byggde jag om databaserna eller vad det heter och resetade inställningarna. Testade även att reseta kontrollen på undersidan av kontrollen.
Nu hoppas jag någon vet hur man löser detta problem.

Bara lite nyfiken på hur det går

Visa signatur

Permalänk

Sorry för att jag inte har skrivit men har inte jätte mycket kontakt med denna kompisen längre då vi bor 2 h tågresa från varandra men ringde han idag då han även har varit utomlands och han sa att allt flöt på och sa att meda markt tittar på det och ska antagligen bytta ut systemet. De skulle bara titta lite till men antar att han får ett nytt system. Tack för alla svar i denna tråden