Ducky One Rainbow, like bra kvalitet som dyrare ducky shine?

Permalänk
Medlem

Ducky One Rainbow, like bra kvalitet som dyrare ducky shine?

Alla hyllar alltid Ducky för kvaliteten på allt.

Nu såg jag ett jag faktiskt blev jäkligt sugen på, fast det saknas handleds stöd vilket har varit största anledningen jag inte köpt något innan.

Men jag fastnade för denna färgsetupen.
Detta keyboard i fråga:
https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/one-rainbow-mx-re...

Är även osäker på färgen, på maxfps bild ser det extremt gräddvitt ut, det gillar jag inte. Men söker jag på andra bilder typ https://www.overclockers.co.uk/ducky-one-rainbow-edition-brow...

Så är det kritvitt vilket jag vill åt.
Ska vara PBT doubleshot med RGB som jag förstår, aldrig testat PBT keycaps tidigare men samma här så hyllar folk dom.

Så, ni keyboard fantaster, är detta ett bra keyboard? Och råkar någon veta om färgen är gräddvit eller riktig vit på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Alla hyllar alltid Ducky för kvaliteten på allt.

Nu såg jag ett jag faktiskt blev jäkligt sugen på, fast det saknas handleds stöd vilket har varit största anledningen jag inte köpt något innan.

Men jag fastnade för denna färgsetupen.
Detta keyboard i fråga:
https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/one-rainbow-mx-re...

Är även osäker på färgen, på maxfps bild ser det extremt gräddvitt ut, det gillar jag inte. Men söker jag på andra bilder typ https://www.overclockers.co.uk/ducky-one-rainbow-edition-brow...

Så är det kritvitt vilket jag vill åt.
Ska vara PBT doubleshot med RGB som jag förstår, aldrig testat PBT keycaps tidigare men samma här så hyllar folk dom.

Så, ni keyboard fantaster, är detta ett bra keyboard? Och råkar någon veta om färgen är gräddvit eller riktig vit på detta?

Jag har 2st ANSI Ducky One, ett vitt (RGB, YOTG) å ett rosa å är helnöjd med dessa t - bord.

PBT keycaps är mycket bättre än ABS keycaps.

Nu är ju mitt vita t - bord inte ett Ducky One Rainbow t - bord som sagt men det ser ut så här:
ANSI Ducky One RGB, Year Of The Goat.

´

Samma t - bord men med Jukebox SA keycaps set + 2st orangea Pumpkins:

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Tackar för infon, blir nog att testa ett sådant, får kolla upp så det är samma vita ex som det du hade när dom får in det i lager.

Kommer bli intressant att testa ett ducky med PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tackar för infon, blir nog att testa ett sådant, får kolla upp så det är samma vita ex som det du hade när dom får in det i lager.

Kommer bli intressant att testa ett ducky med PBT caps

Tyvärr kan du inte beställa dessa t - bord mer, dessa tillverkades för ca 3 år sen i ett begränsat antal. Mitt t - bord med Cherry MX Black blev aldrig släppt i ISO/Nordic layout utan släpptes bara Cherry MX Brown å Red i ISO/Nordic layout.

EDIT:
ANSI - USA layout.

ISO/Nordic - Nordisk layout. Bl.a Sverige, Danmark.

Bilden i din andra länk visar ett ANSI t - bord men är ett ISO/UK t - bord. Många gånger används det bilder på ANSI t - bord när det gäller ISO/Nordic/UK layouter.

Angående Ducky Shine t - borden har dessa enligt mig blivit skit efter Shine 3 t - borden.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tyvärr kan du inte beställa dessa t - bord mer, dessa tillverkades för ca 3 år sen i ett begränsat antal. Mitt t - bord med Cherry MX Black blev aldrig släppt i ISO/Nordic layout utan släpptes bara Cherry MX Brown å Red i ISO/Nordic layout.

EDIT:
ANSI - USA layout.

ISO/Nordic - Nordisk layout. Bl.a Sverige, Danmark.

Bilden i din andra länk visar ett ANSI t - bord men är ett ISO/UK t - bord. Många gånger används det bilder på ANSI t - bord när det gäller ISO/Nordic/UK layouter.

Tycker det är konstigt.
Maxgaming la upp dom idag, så varför skulle dom lägga upp keyboard som dom inte kommer få in?
Det är ISO layout jag vill ha som det står att dom är Knapplayout: ISO 105
Bilderna används typ alltid ansi layout för dom kommer upp först och dom tar bilder ifrån tillverkarna.

Eller du missuppfattade kanske att jag ville beställa ett likadant som du hade? Jag menade bara att jag ville att det vita på detta är lika vitt som på det du hade
overclockers länken var bara för visa att deras produktbilder var vitare än maxgamings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tycker det är konstigt.
Maxgaming la upp dom idag, så varför skulle dom lägga upp keyboard som dom inte kommer få in? Och tillverkades det RGB keyboard av ducky för 3 år sedan?
Det är ISO layout jag vill ha som det står att dom är Knapplayout: ISO 105
Bilderna används typ alltid ansi layout för dom kommer upp först och dom tar bilder ifrån tillverkarna.

Eller du missuppfattade kanske att jag ville beställa ett likadant som du hade? Jag menade bara att jag ville att det vita på detta är lika vitt som på det du hade

Ja, jag uppfattade det som du tänkte beställa ett likadant t - bord som mitt. Tror att du menar 109 keys, mitt är 108 keys.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ja, jag uppfattade det som du tänkte beställa ett likadant t - bord som mitt.

Ah nej
Jag skulle aldrig kunna använda ett ANSI keyboard hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ah nej
Jag skulle aldrig kunna använda ett ANSI keyboard hehe.

Jag kör med svensk tangentbords uppsättning.

Bättre utbud av keycaps sets när det gäller ANSI layouten, nackdelen är att man får beställa dessa sets från bl.a USA, Kina. Tar lite tid innan man får sina sets, har "joinat" några GB:s på Massdrop å fått vänta ett par månader.

Har ett vitt ISO/Nordic Ducky Shine 2 med orginal rosa keycaps.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.